Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2011

περί προνομίων

καθώς "ξαφνικά" μας προέκυψε μία συζήτηση περί βουλευτικών προνομίων,
το ταλαιπωρημένο μυαλό μου θυμήθηκε ένα γραφτό του Εμμανουήλ Ροϊδη (1836-1904).
το παραθέτω ακριβώς όπως γράφτηκε τότε, χωρίς σχόλια και χωρίς "περισσότερα...":

Κόμμα εἶναι ὁμὰς ἀνθρώπων εἰδότων ν᾿ ἀναγιγνώσκωσι καὶ νὰ ὀρθογραφῶσιν, ἐχόντων χεῖρας καὶ πόδας ὑγιεῖς ἀλλὰ μισούντων πᾶσαν ἐργασίαν, οἵτινες ἑνούμενοι ὑπὸ ἕνα ἀρχηγὸν οἱονδήποτε ζητοῦσι ν᾿ ἀναβιβάσωσιν αὐτὸν διὰ παντὸς μέσου εἰς τὴν ἕδραν τοῦ πρωθυπουργοῦ ἵνα παράσχῃ αὐτοῖς τὰ μέσα νὰ ζῶσιν χωρὶς νὰ σκάπτωσιν.

Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2011

περισσότερα ...

Το ιστολόγιό μας προσπαθεί να βελτιώνεται συνεχώς,
χωρίς εμείς να έχουμε τις απαραίτητες προς τούτο γνώσεις.
Αλλά "το ψάχνουμε".

Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2011

κυκλο-φ-οριακα 681 23.09.2011

Βόλος, Σπήρερ-Σπηράκι 1991
Λίγο πριν το τέλος του Σεπτέμβρη, και τα πρωτοβρόχια έκαναν δυναμικά την εμφάνισή τους.
Ευτυχώς, καθυστέρησαν αρκούντως, αλλιώς θα είχε συμβεί ζημιά! Διότι αυτές τις μέρες, αγαπητοί μου, ζούμε στην πόλη ιστορικές στιγμές. Η στήλη, συνεπής στον ρόλο της πηγής πληροφοριών για τον ιστορικό του μέλλοντος, καταγράφει το γεγονός: Από την Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2011 έχει ξεκινήσει η μεγαλύτερη επιχείρηση μετακόμισης που έγινε ποτέ σ’ αυτή την πόλη. Μετακομίζουν η Διεύθυνση Πολεοδομίας του (πρώην) Δήμου Βόλου από το κτήριο Τοπάλη-Δημητριάδος, η Διεύθυνση Πολεοδομίας του (πρώην) Δήμου Νέας Ιωνίας από το κτήριο του Μεταξουργείου και η Διεύθυνση Χωροταξίας και Περιβάλλοντος της (πρώην) Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μαγνησίας από το κτήριο της Νομαρχίας, και πηγαίνουν όλες στο κτήριο Σπήρερ, που βρίσκεται στην οδό Μικρασιατών, μεταξύ Μακρινίτσης και Βασσάνη, πίσω από το Υγειονομικό Κέντρο. Στο ίδιο κτήριο στεγάζεται ήδη η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, η οποία έχει συμπεριλάβει και την Τεχνική Υπηρεσία Δήμων και Κοινοτήτων (ΤΥΔΚ) της (πρώην) Περιφέρειας Θεσσαλίας, κατά συνέπεια εκεί δημιουργείται αυτό που έχουν όλες οι σοβαρές πόλεις της Ευρώπης, το Τεχνικό Δημαρχείο του Μεγάλου Συμπολιτειακού Δήμου Βόλου. Ως σκέψη πολύ καλή. Στην εκτέλεση, βέβαια, κανείς δεν νομίζω να είχε εικόνα του τι επρόκειτο να συμβεί, αλλά σιγά-σιγά, όπως όλα σ’ αυτή τη χώρα, έγινε κι αυτό και η εύρυθμη λειτουργία των νευραλγικών αυτών υπηρεσιών έχει σχεδόν αποκατασταθεί. Υπομονή χρειάζεται κι εδώ.

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2011

εβδομάδα κινητικότητας


16 έως 22 Σεπτεμβρίου 2011. Με την "Ημέρα χωρίς Αυτοκίνητο" (car free day) για κλείσιμο. Τιμήθηκε παντού στην Ευρώπη που 40 χρόνια τώρα ασχολείται με τις μετακινήσεις, σε 2051 πόλεις. Από την Ελλάδα συμμετείχαν "επισήμως" 7. Τα Χανιά, η Δραπετσώνα-Κερατσίνι, η Χερσόνησος, η Καλαμαριά, η Πηλαία-Χορτιάτης, οι Σέρρες και η Θεσσαλονίκη. 
Στον Βόλο "γιορτάσαμε" με βροχή, απεργία των δασκάλων, στάση εργασίας των δημοτικών υπαλλήλων και πολλή γκρίνια από ... ταλαιπωρημένους οδηγούς και εμπόρους που δεν ξέρουν τι τους φταίει.
Κατά τα άλλα, το κυκλοφοριακό είναι το νούμερο 1 πρόβλημα που απασχολεί την πόλη.
Μόνο που α) πάντα κάποιοι άλλοι φταίνε γι αυτό που γίνεται και β) πάντα κάποιοι άλλοι πρέπει οπωσδήποτε να βρουν τη λύση.
Και του χρόνου!

Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2011

βαρέθηκε η ψυχή μας ...

βαρέθηκε η ψυχή μας να βλέπει πάνοπλους αστυνόμους να προστατεύουν γραφεία από πιθανές επιθέσεις φιλάθλων.
εμάς, ποιος μας προστατεύει από τις καθημερινές επιθέσεις των γραφείων;

Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2011

volosblogs

ολοκληρώθηκε αισίως η καταχώρηση του ιστολογίου μας στον κατάλογο volosblogs - μετάβαση με κλικ στο διπλανό εικονίδιο. καλή συνέχεια να 'χουμε.

κυκλο-φ-οριακα 680 09.09.2011

Καλή σας μέρα. Κι όσο κρατάει ο καλός καιρός ας παραμένει καλή και η διάθεσή σας, μας, όλων, ας συνεχίζονται και τα θαλασσινά μπάνια, γενικά ας μη μας πιάνει ακόμη η τακτική φθινοπωριάτικη μελαγχολία.
Βέβαια, ιδιαίτερα φέτος, η μελαγχολία αυτή αναμένεται… λίγο βαρύτερη, αλλά ας παραμένουμε όσο γίνεται αισιόδοξοι παρά «το μαχαίρι στο λαιμό» του χθεσινού (Πέμπτη) πρωτοσέλιδου της εφημερίδας μας. Κι από δίπλα ο Υπουργός Κύριος Λοβέρδος με βαρυσήμαντη δήλωση επί λέξει «Ένα εκατομμύριο δημόσιοι υπάλληλοι ταλαιπωρούν 10 εκατομμύρια Έλληνες», που σε πρώτη δική μας ανάγνωση σημαίνει ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν είναι Έλληνες. Σε δεύτερη ανάγνωση σημαίνει ότι όλα τα κακά αυτού του τόπου οφείλονται στη δημόσια διοίκηση ενώ στον ιδιωτικό τομέα, στον οποίο, προφανώς, εντάσσονται τα 10 εκατομμύρια των Ελλήνων οφείλονται όλα τα καλά – εκτός, ίσως, λέω, από την κακούργα τη φοροεισφοροδιαφυγή, την οποία ο καλός Κύριος Υπουργός, μαζί με τον ευτραφή συνάδελφό του και τ’ άλλα παιδιά, όλο την κυνηγούν κι όλο δεν την βρίσκουν για να την συλλάβουν, κάτι σαν τον κ. Ψωμιάδη, που παραμένει επί δεκαετίες ασύλληπτος. Ψωμιάδης και Φοροεισφοροδιαφυγή ένα και το αυτό.

Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2011

κυκλο-φ-οριακα 679 02.09.2011

Αισίως μπήκαμε στον Σεπτέμβρη. Σε διακοπές βρίσκονταν η στήλη, επικοινωνίες υπήρχαν, οι λόγοι για τους οποίους ψιλοχαθήκαμε πολλοί και διάφοροι. Και δεν παύει να μας κάνει εντύπωση, μετά από τόσα χρόνια, πόσοι συμπολίτες περιμένουν να διαβάσουν τα κυκλο-φ-οριακά. Να είστε καλά, μας δίνετε δύναμη και κουράγιο στους δύσκολους καιρούς που όλοι περνάμε. Στο διάστημα που μεσολάβησε,
Χάσαμε τον Καπετάνιο μας, τον καπετάν Ζαφείρη Χαλιαμπάλια, καπετάνιο και ταβερνιάρη πρώτο, του αφιερώσαμε και δυο λόγια πριν τον συνοδεύσουμε στην τελευταία του κατοικία – η «Θεσσαλία» τα δημοσίευσε ατόφια την Τρίτη 09.08.2011. Φτώχυνε ακόμη λίγο ο τόπος μας.

ήρθε και πέρασε...

Ήρθε (όπως αναμένονταν...) και πέρασε (όπως επίσης αναμένονταν...) και τούτο το καλοκαίρι.
Άφησε πίσω του μια γεύση αρμύρας, έναν ήχο κυμάτων, μια γαλάζια ματιά, ένα χρωματάκι "μπρονζέ" και μια αγωνία για το πώς θα πηδήξουμε και τούτον τον χειμώνα της απόλυτης ύφεσης ("τούτον το χειμώνα άμα τον πηδήξαμε, γι' άλλα δέκα χρόνια άντε καθαρίσαμε..." Δ.Σαββόπουλος).
Πάμε για τα δύσκολα, απ' τα οποία κανείς δε μας λέει πότε θα βγούμε.
Πάμε γι' άλλα...