Κυριακή 17 Μαρτίου 2013

κυκλο-φ-οριακα 744 13.03.2013



αυτό το κείμενο ΔΕΝ δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 13.03.2013.
ο λόγος είναι ότι το κείμενο αναφέρεται (καταφέρεται, κατά την άποψη της εφημερίδας) σε ένα άρθρο της, στο οποίο η εφημερίδα ΠΡΕΠΕΙ να απαντήσει, αλλά δεν ΜΠΟΡΕΙ να απαντήσει, επειδή το κείμενο δημοσιέυεται σε στήλη και η εφημερίδα δεν επιτρέπεται να απαντάει σε μία στήλη της! 
κατόπιν αυτού επιλέγει να μην δημοσιεύσει την στήλη.
μέσα στα 22 χρόνια ύπαρξης της στήλης είναι η 3η φορά που η στήλη δεν δημοσιεύεται για συγκεκριμένο λόγο-κριτικό λόγο.


  • την 1η διότι η εφημερίδα θεώρησε ότι η στήλη κάνει έμμεση διαφήμιση της συγκεκριμένης εταιρείας που λειτουργούσε το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης στον Βόλο
  • την 2η διότι κάποια πρωταπριλιάτικα τρανταχτά ψέμματα της στήλης η εφημερίδα φοβήθηκε ότι θα προκαλούσαν κοινωνική αναστάτωση
  • αυτή είναι η 3η και ...καλύτερη.

Βόλος, η Πόλη μας


      Εδώ πάλι, η στήλη στη θέση της, καλημέρα συμπολίτες. Εν μέσω Καρναβαλιού, με την Ινδονησία στο πλάι μας, βαδίζουμε προς τα ευτυχή Κούλουμα 2013, με μία ακόμη προσπάθεια του Δήμου Βόλου να δημιουργήσει ένα κλίμα χαρούμενο στην κατσούφα πόλη μας. Μακάρι να πετύχει, χρειαζόμαστε όλοι λίγη χαρά, στις κατσούφες μέρες που περνάμε.

Περάσαμε μια (μικρή) σύγχυση την περασμένη Τετάρτη όταν είδαμε στην εφημερίδα μας ένα δισέλιδο με φωτογραφίες και ένα κείμενο που περιέγραφε τον Βόλο ως μία κατεστραμμένη πόλη που έχει επιπλέον ένα «χάος με την αναχρονιστική και επικίνδυνη σήμανση». Κι εμείς εδώ έχουμε κατ’ επανάληψη γράψει ότι ο Βόλος είναι κατά πάσα πιθανότητα η ελληνική πόλη με την καλύτερη οδική σήμανση. Τι συμβαίνει λοιπόν; Παρωπίδες; Αυτή η στήλη έχει αποδείξει, νομίζω, ότι δεν έχει. Λιβάνι στις Υπηρεσίες, τους συναδέλφους και τις Δημοτικές Αρχές; Τουναντίον μάλιστα, είναι πάμπολλες οι φορές που η στήλη έχει σχολιάσει αρνητικά επιλογές, πράξεις και παραλείψεις Αρχών και Υπηρεσιών, ας μην με βάλετε στον κόπο να ψάξω τα πολύτιμα αρχεία μου. Άρα τι συμβαίνει;

Συμβαίνει ότι στον Βόλο είναι εγκατεστημένες, με ρητές Κανονιστικές Αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου κάποιες χιλιάδες Πινακίδες Σήμανσης, σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Κάποιες χιλιάδες, λέω. Σκεφτείτε, δεν κάνει κακό: οι εφτά οριζόντιοι μονόδρομοι 28ης Οκτωβρίου, Γ.Καρτάλη/Γαλλίας, Γαζή, Κωνσταντά, Ρ.Φεραίου, Μαγνήτων, Δημάρχου Γεωργιάδου, που πάνε χοντρικά από Παγασών μέχρι Άναυρο, δημιουργούν κάτι λιγότερο από 300 σταυροδρόμια με τους καθέτους, επίσης μονοδρόμους, που συναντούν. Η σήμανση μίας διασταύρωσης μονοδρόμων απαιτεί έξι (6) Πινακίδες συν ακόμη μία (1) τουλάχιστον αν η μία από τις διασταυρούμενες οδούς έχει προτεραιότητα έναντι της καθέτου. Ένας (πάλι χοντρικός) υπολογισμός μας δίνει περίπου 2000 Πινακίδες σ’ αυτούς του εφτά (7)) δρόμους, μόνο για την ρύθμιση της ροής. Βάλτε τώρα και τους περιορισμούς στάθμευσης, που τοποθετούνται, όπου έχει αποφασιστεί, στην αρχή κάθε οικοδομικού τετραγώνου, βάλτε ειδικές ρυθμίσεις για ποδηλατοδρόμους, διαβάσεις πεζών και σχολικούς τροχονόμους, απαγορεύσεις διέλευσης και στάθμευσης ειδικά για φορτηγά, τοπικά όρια ταχύτητας, αναγγελίες σχολείων, ειδική σήμανση ήπιας κυκλοφορίας στην Ρ.Φεραίου και θα φτάσετε «χαλαρά» στις 2.500 Πινακίδες περίπου, επαναλαμβάνω μόνο σ’ αυτούς τους εφτά (7) δρόμους και τους καθέτους τους, που συγκροτούν, βεβαίως, τον κύριο αστικό οδικό ιστό. Ύστερα σκεφτείτε πόσος είναι ο υπόλοιπος Βόλος (ένας χάρτης δεν είναι άχρηστος…) πάνω από την Αναλήψεως/Αγίου Δημητρίου, κάτω από την Πολυμέρη, πέρα από την Παγασών, στα Παλιά, στη Νεάπολη, στους Αγίους Αναργύρους, παντού, και το εννοώ: παντού υπάρχει η προβλεπόμενη, σύμφωνα με τις Αποφάσεις, Σήμανση. Σίγουρα πάνω από 20.000 Πινακίδες του ΚΟΚ, όλες απαραίτητες για την εύρυθμη κυκλοφορία μέσα στην πόλη.

            Τα έγραψα όλα αυτά επειδή ξέρω καλά ότι εμείς οι οδηγοί συχνά δεν συνειδητοποιούμε την σήμανση, ιδίως στους δρόμους που καθημερινά διατρέχουμε. Όμως αν προσέξετε λίγο καλύτερα θα δείτε πως όλα είναι στη θέση τους, εκεί που πρέπει. Στην δεκαετία 2000-2010 ήμουν και εξεταστής υποψηφίων οδηγών, είχα τακτική επαφή με τους δασκάλους οδήγησης (κι έχω ακόμη, όταν συναντιόμαστε στους δρόμους) και πάντα τους ζητούσα να μου επισημαίνουν ζητήματα σήμανσης – όλα τα χρόνια πάνω από τρία (3) συγκεκριμένα σημεία δεν μου επεσήμαναν. Ας βγουν να με διαψεύσουν αν λέω ψέμματα. Μιλάω πάντα για τον Βόλο, τον «παλιό» Δήμο Βόλου, την Νέα Ιωνία δεν την ξέρω ακόμη καλά.

            Αυτό λοιπόν συμβαίνει, αδιαμφισβήτητα. Τώρα, το πώς απ’ αυτό φτάνουμε στον πηχυαίο τίτλο «Χάος με την αναχρονιστική και επικίνδυνη σήμανση στο Βόλο», παραθέτοντας δύο (2) φωτογραφίες και ένα (1) «χαρακτηριστικό παράδειγμα» στο «τριγωνάκι» Κωνσταντά-Σαράφη-Φιλιππίδη, όπου, λόγω ιδιαιτεροτήτων, απαιτείται επιπλέον σήμανση, που, αν δεν υπάρχει, κρύβει κινδύνους, εγώ δεν το ξέρω. Ούτε και μπορώ να φανταστώ σε τι αποσκοπεί αυτή η απολύτως αφοριστική και λανθασμένη «διαπίστωση» της εφημερίδας μας. Χώρια που κι αυτό το «αναχρονιστική» πάλι δεν ξέρω τι μπορεί να υποδηλώνει, έχουμε κι άλλη, πιο «μοντέρνα», ας πούμε, δυνατότητα οδικής σήμανσης και δεν το ξέρω; Άσε πια το «επικίνδυνη»!

            Τι να πω, ρε παιδιά; Ώρες-ώρες αισθάνομαι πραγματικά ότι ζω σε άλλη πόλη.

            Είναι άλλο θέμα, και αυτό είναι πράγματι πολύ σοβαρό, η συντήρηση των δημόσιων υποδομών της πόλης. Τεράστιο και διαχρονικό θέμα. Το ‘χουμε ξαναγράψει: ένα έργο στην πόλη γίνεται εύκολα (λέμε τώρα…), το δύσκολο είναι να συντηρηθεί στα χρόνια που ακολουθούν. Βεβαίως εξαρτάται κι απ’ το ίδιο το έργο, από το πόσο «στιβαρή» είναι η κατασκευή του. Όμως αυτό που ακολουθεί είναι, στις περισσότερες περιπτώσεις, μία τραγωδία. Δεν είναι μόνο οι διάφορες Υπηρεσίες που είτε δεν έχουν διαθέσιμα χρήματα, είτε δεν έχουν προσωπικό, είτε αμελούν και περί άλλα τυρβάζουν, είναι και η «καταστροφική μανία» ημών των ιδίων των πολιτών, που δεν σεβόμαστε τίποτε μπροστά στο στενό, πρόσκαιρο, ιδιωτικό μας συμφέρον ή και στον απλό «χαβαλέ» μας.
            Περί αυτού την άλλη φορά. Για την ώρα, δώστε λίγη περισσότερη προσοχή στην Σήμανση και θα τα ξαναπούμε. Γεια σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου