Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014

κυκλο-φ-οριακα 754 15.01.2014

πεζοδρόμιο και ποδηλατόδρομος στις Αλυκές


Καλημέρα  και πάλι! Μια βόλτα στην πόλη, λέμε να κάνουμε σήμερα, χωρίς άλλες αναφορές στα γενικότερα ζητήματα που ταλανίζουν τις υπάρξεις μας. Μια βόλτα χρήσιμη, πιστεύω, με «ματιές» σε κάποια σημεία όπου κάποια πράγματα προχωρούν και κάποια άλλα δεν… Χωρίς χρονοτριβή.

Ολοκληρώθηκε (όπως το βλέπω εγώ, ίσως να χρειάζεται κάποιες «πινελιές» ακόμη) το έργο στην οδό Παπαδάκου, στις Αλυκές. Όπου οδός Παπαδάκου, για να μαθαίνετε (!), λέγεται το ισάδι μετά τις στροφές στα Πευκάκια, που φτάνει μέχρι την πλαζ. Σ’ αυτό, λοιπόν, το παραλιακό κομμάτι κατασκευάστηκε, προς την πλευρά της θάλασσας, ένα πεζοδρόμιο πλάτους 7,50 m περίπου, πλακόστρωτο, με λωρίδα ποδηλάτου πλάτους 2,00 m, με ράμπες για ΑΜεΑ, με δέντρα, με παγκάκια και με κολόνες φωτισμού που παίρνουν ρεύμα από φωτοβολταϊκές πλάκες στην κορυφή τους. Ένα ωραίο έργο, μια σοβαρή ανάπλαση της περιοχής, όπου, αν θυμάστε, υπήρχε ένα ακαθόριστο σχεδόν όριο ανάμεσα στον δρόμο και στην άμμο της παραλίας. Ο ποδηλατόδρομος αυτός αποτελεί συνέχεια του τμήματος που ξεκινάει απ’ τα (καινούργια) ψαράδικα, περνάει το Πανεπιστήμιο, συνεχίζει μπροστά από το Εκθεσιακό Κέντρο, περνάει στο νότιο πεζοδρόμιο της οδού Πευκακίων και ανεβοκατεβαίνει μια (μεγάλη, είναι αλήθεια) ανηφοροκατηφόρα μέσα στον οικισμό των Πευκακίων. Αυτός ο ποδηλατόδρομος, μετά την μεγάλη κατηφόρα, συνδέεται, πλέον, με την λωρίδα ποδηλάτου (που είναι και βαμμένη κόκκινη) πάνω στο πεζοδρόμιο της οδού Παπαδάκου και σας και μας πηγαίνει για μπάνιο μέχρι την πλαζ. Ολοκληρώνεται έτσι από τούτη την Δημοτική Αρχή ένας ωραίος σχεδιασμός που ξεκίνησε από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή και πέρασε από τα γνωστά «χίλια κύματα» των μελετών, εντάξεων, αδειοδοτήσεων (οι περιούσιοι φύλακες του αιγιαλού είχαν μεγάλη ανησυχία μπας και ο Δήμος «καταπατήσει» την περιουσία τους), χρηματοδοτήσεων και λοιπών συναφών, και δίνει στην πόλη ένα παραλιακό μέτωπο αναβαθμισμένο. Το οποίο μέτωπο συνεχίζεται και πέρα από την πλαζ, με την πεζοδρόμηση της οδού Ηρώων Πολυτεχνείου (για την ώρα μόνο με σήμανση και απαγορεύσεις εισόδου, ελπίζουμε η επόμενη Δημοτική Αρχή να μπορέσει να κάνει και την κατασκευή) που έγινε από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή και ολοκληρώνεται με την πλήρως πεζοδρομημένη οδό Λεμάν, που κατασκευάστηκε από την προ-προηγούμενη Δημοτική Αρχή.


Εμάς αυτό μας αρέσει. Έχουμε πολλές φορές πει ότι η πόλη πρέπει να έχει συνέχεια, οι Δημοτικές Αρχές έρχονται και παρέρχονται, η πόλη μένει. Και χαιρόμαστε όταν η επόμενη προχωρεί ή, ακόμη καλύτερα, ολοκληρώνει σχεδιασμούς της προηγούμενης και παραδίδει νέους προς ολοκλήρωση σ’ αυτήν που θα ακολουθήσει.

Για να κλείσουμε αυτό το θέμα του περιαστικού ποδηλατόδρομου του Βόλου, δείτε και τα κάγκελα που τοποθετήθηκαν στην περιοχή της γέφυρας του Ξηριά στην οδό Αθηνών, εκεί που υποχρεωτικά ο ποδηλατόδρομος περνάει στο πεζοδρόμιο της γέφυρας, κάγκελα που είναι απαραίτητα για την μεγαλύτερη ασφάλεια των ποδηλατών. Και οπωσδήποτε πάρτε το ποδήλατο και πηγαίνετε μια ωραία βόλτα, ένα πρωί Κυριακής με λιακάδα…

Κι επειδή μιλάμε για το παραλιακό μέτωπο, αλήθεια, τι ακριβώς συμβαίνει με την πλαζ των Αλυκών; Από όσα θυμόμαστε έχει γίνει δημοπρασία για την ενοικίασή της, υπάρχει ανάδοχος, είναι να γίνουν κάποια έργα αναβάθμισης εντός της, τίποτε δεν βλέπουμε να γίνεται. Βεβαίως το καλοκαίρι δεν αρχίζει μεθαύριο, όμως δεν πρέπει να είναι έτοιμη η πλαζ να δεχτεί λουόμενους κατά τις αρχές Ιουνίου; Επαρκεί ο χρόνος, άραγε

Τα κολονάκια (οι κορύνες, για να συνεννοούμαστε) στην οδό Πολυμέρη, μπροστά στο Νοσοκομείο, πρωτολειτούργησαν στις 16.07.2007 και συνεχίζουν μέχρι σήμερα να λειτουργούν ικανοποιητικά, με μόνο πρόβλημα την εξ αρχής παραβίαση και συστηματική καταστροφή τους από τα εξερχόμενα από το Νοσοκομείο λοιπά οχήματα και ΤΑΞΙ. Σε επιστολή μου στην «Θεσσαλία», με την ιδιότητα του Προέδρου της Επιτροπής Κυκλοφοριακών Θεμάτων του Δήμου Βόλου, στις 28.08.2007, έγραφα ότι «…Η παρέμβαση θα ολοκληρωθεί πολύ σύντομα με την κατασκευή διαχωριστικής νησίδας και την σήμανση διάβασης πεζών στην οδό Πολυμέρη…». Μέχρι το τέλος του 2010 που ανήκα στην Δημοτική Αρχή αυτό το «πολύ σύντομα» δεν κατέστη δυνατόν... Η παρούσα Αρχή το υιοθέτησε, όπως και τις υπόλοιπες κορύνες, που πρόκειται να επεκταθούν και στην οδό Δημητριάδος (η καλή συνέχεια, που έλεγα παραπάνω). Για την στενή νησίδα που απαιτείται στην οδό Πολυμέρη (πλάτους 1,00 m περίπου), η απόφαση ξέρω ότι έχει παρθεί. Δεν ξέρω πραγματική γιατί καθυστερεί αυτή η κατασκευή, φτάσαμε στα 6,5 χρόνια για 10 κράσπεδα και 100 πλάκες, που λέει ο λόγος!

Ο λόγος λέει, αλλά ο χώρος και ο χρόνος τελείωσε. Θα πάμε κι άλλες βόλτες συμπολίτες, γεια-χαρά.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 15.01.2014)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου