Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

κυκλο-φ-οριακα 755 22.01.2014

...λευκή εβδομάδα στα σχολεία



Καλημέρα  ξανά! Ακόμη μία βόλτα στην πόλη, λέμε να κάνουμε σήμερα. Στην πόλη όπου, σιγά-σιγά, μορφοποιούνται οι υποψηφιότητες για την επόμενη Δημοτική Αρχή, πάμε για δύσκολες καταστάσεις, μου φαίνεται, ίσως και για μία ακόμη καταγραφή στο αρχείο με τις «ιδιαιτερότητες» της Μαγνησίας.

Θα ολοκληρωθεί, λέει, η πρόσβαση στον λιμένα από την πλευρά της Μπουρμπουλήθρας με μία πρόσθετη εργολαβία 105.000 €. Δεν γνωρίζουμε επακριβώς το φυσικό αντικείμενο της εργολαβίας, οπότε και δεν δικαιούμεθα να έχουμε άποψη επί του ποσού – το ουσιαστικό είναι να τελειώσει αυτό το έργο και να λειτουργήσει, επιτέλους, αυτή η πρόσβαση, για να δούμε μετά πώς θα αναδιαμορφωθεί η κυκλοφορία των φορτηγών του λιμένα. Ταυτοχρόνως, ξαναλέει, προχωρεί και ο διαγωνισμός για τα συστήματα ασφαλείας σύμφωνα με τον κώδικα ΙSPS (International Ship and Port Facility Security, για να μαθαίνετε), φρούριο απόρθητο θα γίνει το λιμάνι μας λένε αυτοί, λεφτά πεταμένα λέμε εμείς, μέσα σ’ όλα μπαμ! και το «κυκλικό ταξίδι κρουαζιέρας». Όπου ούτε οι καλοί δημοσιογράφοι κατάλαβαν, μήτε η δημοτική αρχή μπόρεσε να δώσει να καταλάβουμε όλοι οι υπόλοιποι περί ποίας καινοτομίας επρόκειτο. Τελικώς δεν είναι τίποτε περισσότερο από την ανέκαθεν προσπάθεια του λιμένα μας (και του κάθε λιμένα που διαθέτει τα προσόντα) να πείσει τις μεγάλες, παγκόσμιες εταιρείες που διαφεντεύουν το τουριστικό προϊόν «κρουαζιέρα» να τον εντάξει ως ένα λιμένα-σταθμό στο πάντοτε κυκλικό ταξίδι κρουαζιέρας που κάνουν τα πλοία της. Τόσο απλά, όμως όταν αυτό το απλό προσπαθείς να το προβάλεις «αλλιώς», γίνεται αυτό που έγινε. Και ζήσαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.


Δημοπρατήθηκε και η νέα σκούπα που θα ολοκληρώσει την πρώτη εργολαβία-σκούπα στον Περιφερειακό δρόμο, με το καλό. Προφανώς μαζί θα ολοκληρωθεί και εκείνη η ημιτελής λοξή γέφυρα, αριστερά από την οδό Ζάχου, την οποία, όταν κάποτε είχα ερωτηθεί «επισήμως», είχα χαρακτηρίσει «παντελώς άχρηστη». Είναι ένας υπερσχεδιασμός που πετυχαίνει α) να φάει πολλά λεφτά, τόσο στην κατασκευή όσο και στην μελέτη, αφού η αμοιβή μελέτης συνδέεται με τον προϋπολογισμού του έργου β) να επιβαρύνει την υδραυλική συμπεριφορά του Κραυσίδωνα (Θεός να φυλάει…) γ) να έχουμε σε απόσταση ελαχίστων μέτρων μεταξύ τους τρεις (3) γέφυρες, δύο από μπετόν και μία μεταλλική (συν άλλη μία λίγο παρακάτω, Γ.Δήμου/Παρασκευοπούλου) δ) να προϋποθέτει υποχρεωτική μονοδρόμηση της οδού Ζάχου και ε) να μην προσφέρει τίποτε απολύτως στην ροή της (ούτως ή άλλως όχι ιδιαίτερα μεγάλης) κυκλοφορίας. Όλο αυτό το έργο-τέρας γίνεται για να κινούνται «απρόσκοπτα» και μόνο σε μία κατεύθυνση, τα οχήματα που ανεβαίνουν την (μονοδρομημένη, υποτίθεται) οδό Ζάχου και θέλουν να πάνε στον Περιφερειακό. Εκτιμώ ότι θα ζήσουμε, πάλι, ωραίες καταστάσεις εκεί ψηλά, εκεί ψηλά, εκεί ψηλά στον ποταμό…

Στην οδό Αναλήψεως, στο τμήμα μεταξύ των οδών Δον Δαλεζίου/Κύπρου και Ιωλκού είχαν τοποθετηθεί κορύνες στις 21.10.2007, που διευκόλυναν κατά πολύ τις κινήσεις όλων των οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων φορτηγών και των λεωφορείων. Ύστερα έγινε μία μερική ασφαλτόστρωση, το 2010 πρέπει να ήταν, μερικές κορύνες βγήκαν και δεν ξαναμπήκαν, άγνωστο γιατί. Το ίδιο έγινε και στις αρχές του 2013, οπότε βγήκαν όλες οι κορύνες. Και το καλό σύστημα έχει ξαναγυρίσει μια χαρά στην προ-κορυνών κατάσταση, με όλη την δεξιά πλευρά παρκαρισμένη και τα λεωφορεία να δυσκολεύονται να στρίψουν στην γωνία Κ.Καρτάλη-Αναλήψεως. Αλήθεια είναι ότι ο φόρτος της οδού Αναλήψεως έχει μειωθεί σημαντικά, τώρα που δεν περνούν από εκεί τα φορτηγά, όμως η συνολική διατομή (το πλάτος δηλαδή) της οδού είναι τέτοια που με παρκαρισμένα οχήματα δεξιά δεν περισσεύουν δύο «καθαρές» λωρίδες κυκλοφορίας, ιδίως μάλιστα όταν συν-κυκλοφορεί λεωφορείο – κατόπιν αυτού η κυκλοφορία διεξάγεται «εφ’ ενός ζυγού» και όλοι είμαστε ευτυχισμένοι.

Τα εύσημα στην τωρινή Δημοτική Αρχή τα δώσαμε κι άλλη φορά για την διάνοιξη της οδού Αλαμάνας, ακόμη ένα έργο που χρειάστηκαν τρεις Αρχές κι ένα σωρό διαδικασίες και δικαστήρια μέχρι να ολοκληρωθεί. Να το χαιρόμαστε.

Αυτά για την ώρα, βολτάροντας στην πόλη. Μετά έχουμε οικογενειακή σύσκεψη για να αποφασίσουμε σε ποιο σαλέ θα περάσει ο γιος μας την λευκή εβδομάδα! Μη Θε μ’ χειρότερα, δηλαδή, περιμένω να ακούσω, οπλισμένος με μεγάλο θάρρος, τι άλλο θα σκαρφιστούν οι συμπαιγνίες επιχειρηματιών-κυβερνόντων, μετά από τις εργάσιμες Κυριακές, τα ληγμένα προϊόντα, τις λευκές νύχτες του Λονδίνου, την δωρεάν παράδοση των τηλεοπτικών συχνοτήτων στα καλόπαιδα της Digea και το κλείσιμο της ΕΡΤ, μετά από τη μείωση των εργοδοτικών εισφορών που θα βουλιάξει ακόμη περισσότερο τα ασφαλιστικά ταμεία. Περιμένω. Να είστε καλά, γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 22.01.2014)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου