Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014

κυκλο-φ-οριακα 761 12.03.2014

ΕΡΤ 9 μήνες ανοιχτή, σύμβολο αντίστασης


Εδώ ξαναείμαστε, καλημέρα. Σήμερα η «Κ.Α.ΚΑ.ΠΡΟ.ΛΥ.Π» βαριέται να κάνει βόλτες στην πόλη, κάνει και κρύο, άλλωστε φαίνεται ότι την δόξαν της πολλοί εζήλεψαν και, με την ευκαιρία των επερχόμενων δημοτικών εκλογών, έχουν βαλθεί και καλά να λύσουν όλα τα κυκλοφοριακά ζητήματα αυτής της ταλαίπωρης πόλης – δεκατρείς (ούτε μία, ούτε δύο…) προτάσεις διάβασα, διανθισμένες με πολλές αγγλικές λεξούλες, κάτι μου λέει ότι τον ξέρω τον συντάκτη αυτών των προτάσεων, συνιστώ ανάγνωσιν των πολλών, ήδη υπαρχουσών, σχετικών αποφάσεων και μελετών. Από την άλλη μεριά, γερανός θα αναλάβει τον κολασμό των παρανομούντων, διαβάζω. Με (καλή) αρχή «από βδομάδα», ας το δούμε κι αυτό, κακό δεν κάνει, ένα από τα θέματα είναι να μπορέσει να έχει διάρκεια, γιατί αν πρόκειται να «την πληρώσουν» στην αρχή 10, 50, 100 παρανομούντες και μετά να επέλθει η πασίγνωστη «χαλάρωση», δεν λέει. Είπαμε, θα περιμένουμε, με ψυχραιμία, να δούμε.
Διότι πάλι είδαμε, μια τυχαία μέρα και μια τυχαία ώρα, όργανα της Τροχαίας να αφαιρούν πινακίδες από όχημα σταθμευμένο επί της οδού Αναλήψεως, μεταξύ Κ.Καρτάλη και Ιωλκού, ξέρετε, εκεί που δεν υπήρχαν, μπήκαν, βγήκαν και δεν ξαναμπήκαν οι κορύνες στον άξονα. Όλες τις υπόλοιπες τυχαίες μέρες και τυχαίες ώρες στο σημείο υπάρχουν σταθμευμένα οχήματα, κανονικά, με τις πινακίδες τους – δεν γίνεται έτσι προκοπή.

Βγήκαν στον αέρα και τα αποτελέσματα της διδακτορικής διατριβής της πολύ καλής συναδέλφου κας Εύας Ψαθά, με επιβλέποντα τον Καθηγητή κ. Αλέξη Δέφνερ, από το αγαπημένο μας Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας & Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΤΜΧΠΠΑ). Μια πολύ καλή δουλειά, που πετυχαίνει να ποσοτικοποιήσει την πολύ δύσκολη έννοια «Ποιότητα Αστικής Ζωής», αξιολογώντας με απόλυτα επιστημονικό τρόπο κάποιους διεθνώς αποδεκτούς «δείκτες» σε επτά (7) ελληνικές πόλεις μεσαίου μεγέθους, σύμφωνα και με τον σχετικό ορισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εκτενές απόσπασμα δημοσιεύτηκε στην «Θεσσαλία» της Κυριακής 02.03.2014, αν σας ενδιαφέρει εύκολα θα το βρείτε. Και ναι!, ο δικός μας Βόλος προσφέρει στους πολίτες του την καλύτερη ποιότητα ζωής – εμείς εδώ, σ’ αυτή τη στήλη, αυτό το λέμε εδώ και χρόνια, οι κατά τεκμήριο μίζεροι συμπολίτες μας δεν θέλουν να το πιστέψουν, εκτός αν τους μιλάει κανείς για Λάρισα, οπότε γίνονται «θηρία ανήμερα». Τώρα που έχουμε και την επιστημονική επί τούτου απόδειξη, ε! ας το πιστέψουν επιτέλους. Κι ας κάνουμε όλοι μαζί κάτι – και όχι μόνο ανούσιες προεκλογικές κορώνες – για να διατηρήσουμε και, κυρίως, να κάνουμε ακόμη καλύτερη την ποιότητα της ζωής ημών και των παιδιών μας.
Μας ικανοποιεί, βεβαίως, το γεγονός ότι ένας βασικός τομέας που συμβάλλει αποφασιστικά σ’ αυτήν την «πρωτιά» του Βόλου είναι το «κυκλοφοριακό» (μαζί με το «πράσινο» βρίσκονται πολύ μπροστά απ’ τις υπόλοιπες έξι πόλεις), λέμε, βρε αδερφέ, ότι κάτι, ένα λιθαράκι βάλαμε κι εμείς σ’ αυτό το θέμα, τα τελευταία τριάντα (30) χρόνια…
Δεν μπορώ να μην θυμάμαι, να μιλάω σε μια Ημερίδα του Δήμου το 1986 για την «βιώσιμη κινητικότητα» και την «πειθαρχημένη κυκλοφορία» (αργότερα την μετονομάσαμε σε «ήπια κυκλοφορία») και να μου απαντάει σε έντονο ύφος μία αρχιτεκτόνισσα «αφήστε αυτά που μάθατε στη Γερμανία, κύριε, αυτά δεν γίνονται στην Ελλάδα»! Ευτυχώς, όπως απεδείχθη …γίνονται, έγιναν, και πάμε γι’ άλλα.
Όμως, ωραία είναι όλα αυτά, πλην το μέλλον είναι μαύρο. Μαύρο, σαν αυτό που έριξαν στην ΕΡΤ εδώ και εννέα (9) μήνες, χωρίς να καταφέρουν να στήσουν κάτι άλλο, αλλά εμείς πρέπει να πληρώνουμε κανονικά το χαράτσι της ΝΕΡΙΤ. Σαν αυτό που έριξαν στα ασφαλιστικά ταμεία μέσω του κουρέματος, όπου τώρα «ανακάλυψε» η τρόικα ότι το ασφαλιστικό σύστημα της Ελλάδας δεν είναι βιώσιμο και αναρωτιέται πώς μπορούν να λένε οι κυβερνήτες ότι υπάρχει πρωτογενές πλεόνασμα όταν εκκρεμεί η απονομή 200.000 συντάξεων μόνο από το ΙΚΑ. Σαν αυτό που έριξαν στην περίθαλψη, όπου η μάνα χάνει το παιδί και ο ασθενής δεν βρίσκει την υγεία του. Σαν αυτό που έριξαν συνολικά στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, όπου το μόνο ορατό σχέδιο είναι η ανάμιξη του κυρίου Φούχτελ και των πάντοτε ίδιων μεγαλοεργολάβων σε κρίσιμους, για την προαναφερθείσα ποιότητα της ζωής μας, τομείς.
Μαύρο. Όταν δεν μπορείς να συντηρήσεις τις υπάρχουσες υποδομές, πώς μπορείς να κατασκευάσεις νέες; Εμείς εδώ το έχουμε πει δεκάδες φορές: η κατασκευή είναι ένα στιγμιαίο και εύκολο γεγονός, η συντήρηση είναι ένα διαρκές και πολύ δύσκολο αντικείμενο.
Το ραδιόφωνο της ΕΡΑ Αθήνας μεταδίδει αποσπάσματα από την ιστορική Λιλιπούπολη, προσπαθώ να διασκεδάσω τις μαύρες σκέψεις μου, δε βοηθάει κι ο καιρός. «ΕΡΤ ανοιχτή», σύμβολο αντίστασης. Γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 12.03.2014)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου