Τετάρτη 30 Απριλίου 2014

κυκλο-φ-οριακα 765 30.04.2014

οδός Δημητριάδος, παλιά...


Καλημέρα, και καλή Πρωτομαγιά, αύριο με το καλό. Η ανέκαθεν Πρωτομαγιά των Εργατών και των Ανθέων.
Η πρώτη αποδυναμώνεται συνεχώς, καθώς αφενός το ίδιο το συνδικαλιστικό κίνημα κάνει ότι μπορεί, με διπλές και τρίδιπλες συγκεντρώσεις που συσπειρώνουν εδώ και χρόνια όλο και λιγότερους εργαζόμενους, και αφετέρου οι ίδιοι οι εργαζόμενοι εγκλωβίζονται όλο και περισσότερο μέσα στις μεσαιωνικού τύπου «σύγχρονες» εργασιακές σχέσεις των μνημονίων, ενώπιον του τέρατος της ανεργίας. Ένα μαύρο χάλι, με δυο λόγια.
Η δεύτερη παραμένει στην ψυχή του λαού μας και τα πρωτομαγιάτικα ανθοστέφανα εξακολουθούν, ευτυχώς, να κοσμούν πολλές εξώπορτες, δείγμα της ελληνικότητάς μας κι αυτό.
Η φετινή Πρωτομαγιά σηματοδοτεί, βεβαίως, και το τελικό στάδιο της προεκλογικής περιόδου για την Τοπική και Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση και την Ευρωβουλή. Συγκροτήθηκαν οι δυνάμεις, κατατέθηκαν οι συνδυασμοί, περισσότεροι από 5.000 συντοπίτες είναι υποψήφιοι για τους Δήμους και την Περιφέρεια Θεσσαλίας, καλή επιλογή χρειάζεται να κάνουμε, όλοι και παντού. Με μεγάλη προσοχή στις ανεξάρτητες εξαρτήσεις και στα ανεξαρτήτως εξαρτώμενά τους (sic!).

Μέσα σ’ αυτό το χρονικό και ιστορικό πλαίσιο διεξάγεται αυτές τις μέρες και η «μάχη της Δημητριάδος». Όχι της αρχαίας, βέβαια, της νέας, της προς ανάμνησίν της, της κεντρικής αρτηρίας οδού Δημητριάδος. Όπου μετά την τοποθέτηση των κορυνών, προχωρούν τα απαραίτητα συνοδευτικά έργα. Πρώτα τακτοποιήθηκαν οι κάδοι απορριμμάτων σε εσοχές στο βόρειο πεζοδρόμιο και πολύ καλά έκαναν. Το ίδιο πρέπει, με την ίδια εργολαβία, να γίνει και στο βόρειο πεζοδρόμιο της οδού Ιάσονος, το ‘χουμε πει πολλές φορές αυτό.
Όμως στην Δημητριάδος η παρέμβαση δεν τελειώνει εκεί. Το σχέδιο προβλέπει «κόψιμο» των εξοχών των πεζοδρομίων στην βόρεια πλευρά, που κατασκευάστηκαν από την Αγίου Νικολάου μέχρι την Κ.Καρτάλη στα τέλη του 2001, ύστερα από μελέτη του συναδέλφου συγκοινωνιολόγου Σταύρου Φραγγινέα. Σ’ αυτό το έργο εμείς είχαμε, τότε, εκφράσει κάποιες λίγες αντιρρήσεις (το αρχείο μας είναι αδιάψευστος μάρτυς…), όμως η λειτουργία του, που την παρακολουθούσαμε στενά επί 12 χρόνια, μας έπεισε ότι ήταν σωστό και καλό για το εμπορικό κέντρο της πόλης, όπου πρέπει «αναγκαστικά» να συνυπάρχουν πεζοί και οχήματα. Στις αρχές του 2011 είχαμε μάλιστα προτείνει και μια σημειακή αλλά σημαντική βελτίωση για την στάση στην Τοπάλη, μπροστά στην Τράπεζα.
Τώρα έχει αποφασιστεί να καταστραφούν αυτές οι εξοχές και να ευθυγραμμιστεί το βόρειο πεζοδρόμιο, για να μπορέσει να λειτουργήσει η δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας, μετά της κορύνες, μέχρι την Κ.Καρτάλη.
Θεωρούμε ότι αυτό είναι λάθος – παίρνουμε το ρίσκο, και η εξέλιξη θα δείξει αν έχουμε δίκιο ή όχι. Είναι εξ αρχής λάθος η τοποθέτηση των κορυνών σε άξονα που επιτρέπει την στάθμευση αριστερά, παρά το νότιο κράσπεδο. Δεν υπάρχει κανένας λόγος που να το επιβάλλει αυτό ή που να κάνει την λειτουργία καλύτερη. Αν η στάθμευση παρέμενε δεξιά, με ελεύθερη την αριστερή λωρίδα κίνησης, όπως στην οδό Ιάσονος από Κ.Καρτάλη μέχρι Φιλελλήνων, καμία ανάγκη να πειραχθούν οι εξοχές του βόρειου κρασπέδου δεν θα υπήρχε. Ο άξονας τοποθέτησης των κορυνών έπρεπε να οριστεί στο μέσον του οδοστρώματος στη διασταύρωση Δημητριάδος με Τοπάλη ή Κ.Καρτάλη, εκεί όπου υπάρχει η εξοχή.
Την άποψη αυτή, με την ανάλογη τεκμηρίωση, την εκφράσαμε με την υπαλληλική μας ιδιότητα, όταν το θέμα συζητήθηκε, αρκετές φορές, στο πλαίσιο της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας. Δεν έγινε αποδεκτή, η Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας και στη συνέχεια το Δημοτικό Συμβούλιο επέλεξαν την λύση που σήμερα υλοποιείται.
Αυτή η σημερινή αναφορά στο θέμα δεν επιδιώκει τίποτε περισσότερο από την καταγραφή της στα αρχεία της Ιστορίας του τόπου μας. Οι συγκοινωνιολόγοι, όπως και οι πολιτικοί, δικαιούνται να έχουν απόψεις, δικαιούνται να κάνουν και λάθη, δικαιούνται και να αναθεωρούν. Ουδείς είναι αλάθητος («ουδείς άσφαλτος», που είπε και η Άντζελα…). Εγώ απλώς θέλησα να καταγράψω ότι μου πονάει η ψυχή να βλέπω να καταστρέφεται ένα εν τέλει όμορφο έργο, με τεχνολογία ήπιας κυκλοφορίας, έργο για τους πεζούς κυρίως, που, εκτός των άλλων όλων, το πληρώσαμε και όλοι μαζί.
Αυτά τα «αμιγώς» κυκλοφοριακά για σήμερα. Καιρός πανιά, καιρός κουπιά, που λένε και οι ναυτικοί μας. Στην φωτογραφία η οδός Δημητριάδος, πολύ παλιά… Να είστε καλά, γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 30.04.2014)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου