Τετάρτη 25 Ιουνίου 2014

κυκλο-φ-οριακα 771 25.06.2014



Με τούτα και με τ’ άλλα, τον φάγαμε και τον πρώτο μήνα του καλοκαιριού. Ο οποίος μήνας, παναθεμά τον, θυμήθηκε την Κυριακή 15 Ιουνίου ακριβώς να αστράψει και να βροντήξει. Χαλάζι σε πολλές περιοχές της χώρας και στην πόλη μας βροχή κι αντάρα – κι εμείς, η Βολιώτικη Χορωδία, τη μέρα εκείνη είχαμε κανονισμένη την μεγάλη συναυλία του «Άξιον Εστί» στο ανοιχτό δημοτικό θέατρο! Έγινε, ευτυχώς, στο Πνευματικό Κέντρο της Ι.Μ.Δημητριάδος και πήγαν όλα πολύ καλά, όσοι δεν μπορέσατε να την παρακολουθήσετε κατ’ αρχήν χάσατε διότι σπανίζουν τέτοιου είδους εκδηλώσεις, όμως μην ανησυχείτε, έχουμε αποφασίσει να την επαναλάβουμε από Σεπτέμβρη με το καλό.

Πριν και μετά από εκείνη την αποφράδα Κυριακή τα μπάνια του λαού διεξάγονται κανονικά. Στον ζεστό Παγασητικό και στο κρύο Αιγαίο – πείτε μου, σας παρακαλώ, σε ποια άλλη περιοχή στην Ελλάδα έχει κανείς την δυνατότητα να επιλέγει σε τι θερμοκρασίας θάλασσα θέλει να κολυμπήσει, καταναλώνοντας περίπου τον ίδιο χρόνο για μετάβαση και επιστροφή, αν συνυπολογίσουμε τις κυκλοφοριακές δυσκολίες του παραλιακού δρόμου.

Οι οποίες δυσκολίες δεν φαίνεται να προλαβαίνουν να βελτιωθούν κι αυτό το καλοκαίρι. Τι ‘ν’ τούτο πάλι με την μη έγκριση, τώρα στα ξεκούδουνα, των μελετών για τα στηθαία και τα ασφαλτικά του Περιφερειακού δρόμου; Εμείς γνωρίζουμε ότι για τα στηθαία ασφαλείας υπάρχει από τον Οκτώβριο 2010 ολόκληρη και «ελληνικότατη» Οδηγία Μελετών Οδικών Έργων για Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων (ΟΜΟΕ, τεύχος 12, ΣΑΟ) που ορίζει τα απαιτούμενα (και όχι προ-απαιτούμενα, όπως βλακωδώς, κατά την γνώμη μας, ονομάζονται όλες οι μνημονιακές δεσμεύσεις της κυβέρνησης) και δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι κάποιοι Μηχανικοί έκαναν μελέτη για στηθαία ασφαλείας στον καινούργιο δρόμο χωρίς να πάρουν τις ΟΜΟΕ υπόψη τους. Κατά συνέπεια, περί τίνος πρόκειται;

Ύστερα, τα ασφαλτικά. Άλλο και τούτο. Ασφαλτικά πέφτουν καθημερινά εδώ και αιώνες στην Ελλάδα, οι ανάλογες εταιρείες έχουν, ιδίως στην δεκαετία 2000-2010, διαστρώσει χιλιάδες χιλιόμετρα καινούργιων δρόμων, με αντιολισθητικά οδοστρώματα υψηλών προδιαγραφών, με πολύ υψηλή τεχνολογία παραγωγής και διάστρωσης. Τι στην ευχή μπορεί να συμβαίνει με τα ασφαλτικά του Περιφερειακού και δεν εγκρίνονται; - ειλικρινά, πρώτη φορά ακούμε περί μη εγκρίσεως μελέτης ασφαλτικών!

Θέλω να αποφύγω κάθε σκέψη περί εξωτερικών παρεμβάσεων ενάντια στην αποπεράτωση αυτού του έρμου δρόμου, όμως δεν μπορώ. Θέλω ν’ αγιάσω αλλά δε μ’ αφήνουν οι διαβόλοι, που λένε.

Νομίζω ότι πρέπει να μιλήσει καθαρά ο Δήμος Βόλου. Στον οποίο Δήμο Βόλου, για να μαθαίνετε «πώς παίζεται το παιχνίδι», το σεβαστόν υπουργείον υποδομών κλπ. προσπαθεί εδώ και χρόνια, συγκεκριμένα από το 2009, να φορτώσει ολόκληρη τη συντήρηση του Περιφερειακού. Τουτέστιν ενός δρόμου με χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου, που ανήκει στο δευτερεύον εθνικό οδικό δίκτυο, έχει μήκος 19 χιλιόμετρα με ένα σωρό ισόπεδους και ανισόπεδους κόμβους, έχει μια σήραγγα και μια κοιλαδογέφυρα με βάθρα που φτάνουν τα 40 μέτρα ύψος και όλο αυτό, λέει το καλό υπουργείο, πρέπει να αναλάβει να το συντηρεί ο Δήμος Βόλου – πρόκειται περί παραλόγου! Εδώ μια οδό Γαλλίας ολόκληρη δεν καταφέρνει καλά-καλά να ανακατασκευάσει (εύγε, πάντως, γι’ αυτό το τμήμα που αναδιαστρώθηκε), αντιλαμβάνεστε τι θα γίνει αν υποχρεωθεί, με τους ισχνούς πόρους που του διατίθενται, να αναλάβει ολόκληρο τον Περιφερειακό. Εμείς, με τις «ειδικές» γνώσεις που διαθέτουμε, έχουμε εισηγηθεί από τότε, που ήμασταν και στο Δημοτικό Συμβούλιο, να μην γίνει σε καμία περίπτωση αποδεκτή αυτή η «εξυπνάδα» του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ, που σήμερα λέγεται ΥΠΟΜΕΔΙ. Ο δρόμος είναι χαρακτηρισμένος δευτερεύων Εθνικός, μία μόνο βαθμίδα κάτω από τους αυτοκινητοδρόμους, και πρέπει να παραμείνει στην ευθύνη του υπουργείου, όπως όλοι οι υπόλοιποι ανάλογης κατάταξης δρόμοι.

Αλλά ζούμε στην εποχή των μνημονίων και των «μεταρρυθμίσεων» (πάντα για το καλό μας…). Όπου οι υπηρεσίες των υποδομών έχουν γίνει να χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τον φίλο του, τώρα πληροφορήθηκα κι εγώ ότι τον Περιφερειακό του Βόλου τον επιβλέπει μια υπηρεσία με έδρα στην Καρδίτσα, είναι η τρίτη ή η τέταρτη φορά που αυτή η επίβλεψη αλλάζει δεδομένα, γραφεία, ανθρώπους, ποιος ξέρει τι άλλο. Και οι υπηρεσίες της Περιφέρειας (άλλο χάος από ‘κει…) έχουν, καθώς λέει και ο ίδιος ο κ. Περιφερειάρχης, μόνο «παρεμβατικό ρόλο». Πιάσ’ τ’ αυγό και κούρευ’ το, δηλαδή.

Γεγονός μεγάλης κυκλοφοριακής σημασίας επίσης οι καινούργιες λεωφορειακές γραμμές του Αστικού ΚΤΕΛ, στη διαμόρφωση των οποίων βάλαμε κι εμείς λίγο το χεράκι μας, ως τελευταία, μάλλον, «επίσημη» παρέμβαση στα τεκταινόμενα αυτής της πόλης. Να είναι καλοτάξιδες οι γραμμές, εμείς θα τα πούμε την άλλη φορά.

Γεια σας, συμπολίτες.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 25.06.2014)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου