Δευτέρα 28 Ιουλίου 2014

κυκλο-φ-οριακα 773 16.07.2014



Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές βρέχει καταρρακτωδώς. Στα μέσα του Ιουλίου, να λες πού βρέθηκε τόσο νερό μαζεμένο – κι από την άλλη να αποφασίζονται πρόστιμα για όσους χρησιμοποιούν λάστιχο για να ποτίζουν τον κήπο τους. Θυμάμαι μια προηγούμενη φορά που συνέβαινε το ίδιο, ο κυρ Αντώνης, ο πατέρας μου, πρέπει να ‘ταν κοντά στα ενενήντα τότε, έλεγε «και θ’ αφήσω εγώ τις τριανταφυλλιές μου απότιστες;!», εκείνες τις υπέροχες τριανταφυλλιές όλων των χρωμάτων και όλων των αρωμάτων που κοσμούσαν τον μικρό κήπο του μικρού σπιτιού μας. Μείναμε πάλι από νερό, και δεν είναι η πρώτη φορά. Και ξανακούω τις απόψεις φορέων και πολιτών για το πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί μακροχρόνια η λειψυδρία στην περιοχή μας και θυμάμαι καλά το 1987, η Επιτροπή Περιβάλλοντος, που ήταν η εξέλιξη της Επιτροπής για τη Σωτηρία του Παγασητικού και συγκροτούνταν από πολλούς φορείς και πολίτες, να διακηρύσσει ακριβώς τα ίδια πράγματα: λιμνοδεξαμενές στο βουνό, έλεγχο των τεράστιων διαρροών στο δίκτυο, διαχωρισμό των δικτύων πόσιμου και μη πόσιμου νερού. Ήμουν μέλος αυτής της Επιτροπής (Ηλία, θυμάσαι…;), έχω κρατήσει και τα σχετικά ντοκουμέντα, τι να τα κάνω; 1987 τότε, 2014 τώρα, κάτι λιγότερο από 30 χρόνια, η πόλη μεγάλωσε, κι εμείς μαζί της, και οι προτάσεις παραμένουν προτάσεις – αν χιονίσει έχουμε νερό, αν δεν… έχουμε πρόστιμα.

Έχουμε και ένα υπόλοιπο από τα προηγούμενα κυκλο-φ-οριακά: την ένστασή μας για την στροφή των λεωφορείων της Γραμμής 9 από την Ιάσονος δεξιά στην Ιωλκού. Σε μια (από τις τελευταίες μας…) πλήρη μελέτη για την κυκλοφοριακή κατάσταση της οδού Ιάσονος, τον Δεκέμβριο 2012, καταγράψαμε το 24ωρο 431 διελεύσεις αστικών λεωφορείων (οι 10 από τις 12 Γραμμές του Π.Σ. περνούν από την Ιάσονος) και 48 διελεύσεις υπεραστικών λεωφορείων (όλες οι Γραμμές για Πήλιο). Οι κινήσεις αυτές περιλαμβάνονται στον συνολικό κυκλοφοριακό φόρτο της οδού, που είναι περίπου 28.000 οχήματα το 24ωρο. Η βαθύτερη ανάλυση έδειξε ότι από τα λεωφορεία αυτά, με την προσθήκη και λίγων τουριστικών, το 67% στρίβει αριστερά στην Κ.Καρτάλη (περίπου 330 λεωφορεία) και το 33% συνεχίζει ευθεία (150 λεωφορεία). Αυτή η στροφή στην Κ.Καρτάλη, μαζί με την στάση στην οδό Σόλωνος είναι που δημιουργούν τα προβλήματα συμφόρησης στην οδό Ιάσονος, που «αδειάζει» μετά την Κ.Καρτάλη. Αυτός είναι και ο λόγος που παγίως, από το 2008 που πήραμε ομόφωνη απόφαση στο Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου, ζητούμε να μεταφερθεί η διαδρομή των αστικών λεωφορειακών γραμμών 2, 3, 4, 7, 8 και 9 και των υπεραστικών για Χάνια/Ζαγορά και Πορταριά/Μακρινίτσα από την Ιάσονος στον ήδη κυκλοφορούμενο παραλιακό δρόμο οδό Αργοναυτών μέχρι την οδό Κ.Καρτάλη κι από εκεί ευθεία επάνω. Από το 2008 μέχρι το 2014 ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου, «ιδιοκτήτης» του παραλιακού δρόμου, αρνείται να εφαρμόσει την ομόφωνη, επαναλαμβάνω, απόφαση του Δήμου.
Στην κατάσταση, λοιπόν, που παραμένει ως έχει, με τις ίδιες ακριβώς συμφορήσεις, έρχεται να προστεθεί μία ακόμη στροφή, αυτή της ωραίας καινούργιας Γραμμής 9, δεξιά στην Ιωλκού. Ο φόρτος δεν αλλάζει σημαντικά βέβαια, όμως 38 λεωφορεία τις καθημερινές πρέπει να κάνουν αυτή τη στροφή σ’ αυτό το σημείο, με όλες τις δυσκολίες των μεγάλων οχημάτων και όλα τα σταθμευμένα δεξιά στην Ιωλκού οχήματα. Δεν υπάρχει περίπτωση αυτό να μην επιβραδύνει την ευθύγραμμη κίνηση των υπόλοιπων λεωφορείων στην Ιάσονος, που δυο δρόμους μετά θα στρίψουν αριστερά στην Κ.Καρτάλη. Αυτή είναι η ένστασή μας που, επαναλαμβάνω, δεν αφορά το ΚΤΕΛ, το οποίο ορθότατα θέλει να προσεγγίζει το λιμάνι. Αφορά τον ΟΛΒ και το Λιμεναρχείο, που θα γλίτωνε την πόλη από το τελευταίο σοβαρό κυκλοφοριακό της πρόβλημα αν ευαρεστούνταν να επιτρέψει την διέλευση των λεωφορείων από την «ιδιόκτητη» παραλιακή οδό Αργοναυτών, όπως η πόλη ομόφωνα αποφάσισε το 2008 και όπως επανέφερε το θέμα στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΒ τον Δεκέμβριο 2012 και στις 28 Φεβρουαρίου 2013.
Θέμα επόμενο και «ολίγον» συναφές: επαναφέρουμε την περσινή μας πρόταση για την τροχονομική αστυνόμευση στον παραλιακό οικισμό του Άη Γιάννη από τους εκεί εγκατεστημένους λιμενικούς αστυνόμους. Είναι σαφές ότι το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή, όπως ονομάστηκε με τον Νόμο  3992/2011 (ΦΕΚ Α 35/4-3-2011) έχει, μεταξύ των άλλων, και την αρμοδιότητα που περιγράφεται στο Άρθρο 2, παρ. 3: «Η άσκηση της αστυνομίας τροχαίας περιλαμβάνει ιδίως: α. Τη ρύθμιση της κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων. β. Τη μέριμνα για την εφαρμογή των κανόνων οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας. γ. Τη διερεύνηση των τροχαίων ατυχημάτων» στην χερσαία ζώνη των οικισμών που (προφανώς) διαθέτουν λιμενική αστυνομία. Η αρμοδιότητα αυτή ασκείται κατά κόρον στον Βόλο, μέχρι αλκοτέστ μπροστά στην πύλη του λιμένος. Ζητούμε να ασκείται αναλόγως και στον Αη Γιάννη, που πνίγεται από τα αυτοκίνητα. Και ζητούμε από τη Δημοτική Αρχή, σημερινή και αυριανή, να το απαιτήσει. Βεβαίως γνωρίζουμε ότι η θαλάσσια έκταση που καλούνται να εποπτεύουν οι άνθρωποι του Λιμενικού στον Άη Γιάννη είναι τεράστια, αλλά δεν μπορεί αυτό να αποτελεί μόνιμη δικαιολογία. Στην ανάγκη να αποσπαστεί άμεσα ένα άτομο από το Κεντρικό Λιμεναρχείο για δυο μήνες (ενάμισι, πλέον…) ειδικά γι’ αυτή την αστυνόμευση, τόσο αδύνατο είναι πια; Πείτε μου εσείς.
Ευπειθώς υμέτερος, γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτρικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 16.07.2014)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου