Τετάρτη 30 Ιουλίου 2014

κυκλο-φ-οριακα 775 30.07.2014

υπερυψωμένη πεζοδιάβαση στην Σαγκάη


Καλημέρα, συμπολίτες. Πάει και ο Ιούλιος, έρχεται ο Αύγουστος με τους χοντρούς κολιούς και τις παχιές μύγες. Εμείς εδώ, επί τα αυτά, να βλέπουμε τη θάλασσα από μακριά και ν’ ακούμε και να διαβάζουμε για δρόμους. Δρόμους ημιτελείς, δρόμους επικίνδυνους, δρόμους του θανάτου. Μόνο για δρόμους που θα μας βγάλουν πέρα απ’ το τούνελ της μιζέριας μας δεν ακούμε τίποτε.

Χλαλοή μεγάλη σηκώθηκε ξανά για κείνον τον έρμο τον Περιφερειακό. Μπλέξανε τα σωστά με τα λάθος στοιχεία, ήρθε κι έγινε ακόμη ένας αχταρμάς μέσα στη γενική σύγχυση όπου όλοι άπαντες βρισκόμαστε, και οι Πολίτες και οι Αρχές και το ίδιο το Κράτος (προπάντων αυτό). Θα κάνουμε μια προσπάθεια να τα (ξανα)ξεκαθαρίσουμε, χωρίς πολλές ελπίδες κατανόησης, είναι αλήθεια, μιας και οι φαντασιώσεις αυτής της πόλης ξεπερνούν κατά πολύ τις επιστημονικές μας απόψεις. Έχουμε, λοιπόν, και λέμε.

Ο Περιφερειακός του Π.Σ.Βόλου είναι μία εξαιρετική αστική αρτηρία που ταυτόχρονα ανήκει στο δευτερεύον εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας. Ο κύριος λόγος για τον οποίο κατασκευάζεται, ο κύριος, επαναλαμβάνω, είναι για να απαλλαγεί ο αστικός ιστός από τις διελεύσεις των φορτηγών της ΑΓΕΤ, και των καυσίμων. Αν η ΑΓΕΤ δεν ήταν εκεί που είναι και ήταν, ας πούμε, στη βιομηχανική περιοχή, λυπάμαι, αλλά καμία κυβέρνηση δεν θα είχε εγκρίνει την κατασκευή αυτού του δρόμου. Ένα δεύτερο ευτυχές γεγονός, που βοήθησε πολύ στην κατασκευή, ήταν οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Αν ο Βόλος δεν ήταν Ολυμπιακή Πόλη, σήμερα ακόμη θα παλεύαμε.


Είναι αστική αρτηρία, έχει ορισμένα χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου αλλά δεν είναι αυτοκινητόδρομος. Έχει, και πολύ σωστά, χαμηλά όρια ταχύτητας, καθώς περνά μέσα από πυκνοκατοικημένες περιοχές – το ότι τα όρια αυτά σπανίως τηρούνται δεν αποτελεί ευθύνη του δρόμου, αποτελεί ευθύνη των οδηγών. Σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται για χαμηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους, για φόρτους που δεν ξεπερνούν τα 15-20.000 οχήματα τη μέρα, και στις δύο κατευθύνσεις. Ο Περιφερειακός από Λαρίσης μέχρι Αλκίππης δόθηκε στην κυκλοφορία στις 17 Απριλίου 2009. Στις 20 Οκτωβρίου 2009 με 42 φοιτητές μου απ’ το Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης κάναμε πλήρη δωδεκάωρη καταγραφή της κυκλοφορίας στους κόμβους Περιφερειακός-Ιωλκού και Περιφερειακός-Οδυσσέα Ελύτη (στον δρόμο για Άλλη Μεριά). Με τον συνδυασμό αυτών των δύο κόμβων προέκυψε ότι

στο τμήμα Αλκίππης-Ελύτη κινούνται περίπου 5.800 ΜΕΑ/24ωρο ανά κατεύθυνση

στο τμήμα Ελύτη-Ιωλκού κινούνται περίπου 9.000 ΜΕΑ/24ωρο ανά κατεύθυνση

στο τμήμα Ιωλκού-Κραυσίδωνας κινούνται περίπου 9.500 ΜΕΑ/24 ανά κατεύθυνση

Οι φόρτοι αυτοί είναι χαμηλοί και πολύ κάτω από την κυκλοφοριακή ικανότητα του δρόμου. Για σύγκριση, ανά κατεύθυνση (σε παρένθεση το έτος που κάναμε τη μέτρηση)

στην οδό Αναλήψεως έχουμε 9.000 ΜΕΑ/24ωρο (2009)

στην οδό Ιωλκού έχουμε 8.000 ΜΕΑ/24ωρο (2009)

στην οδό Πολυμέρη έχουμε 10.000 ΜΕΑ/24ωρο (2008)

στην οδό Δημητριάδος έχουμε 24.500 ΜΕΑ/24ωρο (2006)

στην οδό Λαρίσης έχουμε 19.000 ΜΕΑ/24ωρο (2006)

Στον συνολικό φόρτο διαπιστώσαμε περίπου ποσοστό 10% φορτηγών και 6% φορτηγών με ρυμουλκούμενο (νταλίκες) και σε απόλυτους αριθμούς προς Κραυσίδωνα 247 φορτηγά και 158 νταλίκες και προς Γορίτσα 216 φορτηγά και 159 νταλίκες. Σε μέτρηση του 2010 στον κόμβο Παγασών-2ας Νοεμβρίου επιβεβαιώσαμε ότι περισσότερα από το 85% των φορτηγών έχουν απελευθερώσει τον εσωτερικό δακτύλιο Παγασών-Αναλήψεως-Αγ.Δημητρίου και κινούνται στον Περιφερειακό.

Για να προλάβω τους «έξυπνους» που θα πουν «το 2009 είναι 5 χρόνια πίσω» λέω ότι οι φόρτοι στον Βόλο δεν αλλάζουν ιδιαίτερα. Τους παρακολουθούσα λεπτομερώς από το 2000 μέχρι το 2010, από κει και μετά θα υπάρχουν μάλλον μειώσεις παρά αυξήσεις. Με αυτά τα δεδομένα κυκλοφοριακών φόρτων δικαιολογούνται απόλυτα και οι ισόπεδοι σηματοδοτούμενοι κόμβοι (ζήτημα άσχετο με την ρύθμιση ή τις βλάβες των φαναριών) και η σήραγγα και η κοιλαδογέφυρα με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Την γέφυρα, αμέσως μετά τη σήραγγα, την «ξέχασαν» τελείως όσοι μίλησαν τώρα τελευταία, των επιστημόνων συμπεριλαμβανομένων, περί της ανάγκης να κατασκευαστεί δεύτερη σήραγγα. Δεύτερη σήραγγα, αδέρφια, σημαίνει και δεύτερη γέφυρα!!

Έτσι έχουν τα πράγματα και ο δρόμος είναι μια χαρά και πρέπει να ολοκληρωθεί άμεσα και να δοθεί τάχιστα στην κυκλοφορία για να εξυπηρετήσει αυτό για το οποίο κατασκευάστηκε. Και δεν εννοώ, φυσικά, τα οχτώ (8) Σαββατοκύριακα του καλοκαιριού, στα οποία ελάχιστα πράγματα μπορεί να αλλάξουν.

Την άλλη φορά τα υπόλοιπα απ’ το «μπέρδεμα». Στη φωτο μια υπερυψωμένη διάβαση πεζών (!!) στην Σαγκάη. Γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 30.07.2014)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου