Παρασκευή 22 Αυγούστου 2014

κυκλο-φ-οριακα 777 13.08.2014

Βόλος Ολυμπιακή Πόλη 2004


Ήσυχες μέρες στην αγκαλιά του Αιγαίου. Του Αιγαίου που στολίστηκε προχθές, Κυριακή 10 Αυγούστου, καθώς η πανσέληνος σκόρπισε ατόφιο ασήμι στα νερά του. Τηρήσαμε την οικογενειακή παράδοση είκοσιτόσων χρόνων και ξαναβαφτιστήκαμε στα ακύμαντα ασημένια νερά.

Πίσω μας η ανάσα του κόσμου, οι τουρίστες, το γεμάτο camping, η πολύβουη κατασκήνωση, τα χιλιάδες αυτοκίνητα, τα μαγαζιά με τις κρέπες και τα πανάκριβα ποτά, η καλοκαιρινή ζωή του τόπου. Μπροστά μας, μακριά, το Άγιονόρος, ο Άθως, δεξιά μας η Αλόννησος και πιο κάτω η Σκιάθος, που πήρε, καθώς λένε όσοι ξέρουνε, αυτό το όνομά επειδή μέχρι εκεί φτάνει η σκιά του Άθω.

Ήσυχες μέρες του Αυγούστου, μακριά απ’ την πόλη. Την πόλη που αργά αλλά σταθερά βαδίζει προς την μεγάλη αλλαγή πολιτικού προσωπικού της 1ης Σεπτεμβρίου. Με όλα της τα θέματα, πραγματικά και φανταστικά, να βρίσκονται σε κάποιο «στάδιο» εξέλιξης.


Για τον Περιφερειακό καταθέσαμε την άποψή μας, σε δυο συνέχειες, μάλιστα, μένει να δούμε κατά πόσον έγινε αντιληπτή. Δεν υπάρχει θέμα «επικινδυνότητας» της σήραγγας και της κοιλαδογέφυρας και ο δρόμος πρέπει τάχιστα να δοθεί στην κυκλοφορία. Υπάρχει όμως το άλλο, το πραγματικό και πολύ σοβαρό θέμα, που ανακατεύτηκε με το προηγούμενο και βγήκε εκείνος ο αχταρμάς της «μη παραλαβής». Θα κάνουμε και γι’ αυτό μια προσπάθεια ξεκαθαρίσματος, με ανάλογες ελπίδες όπως και με τα προηγούμενα.

Όπως έχουμε πει, ο Περιφερειακός έχει διοικητικό χαρακτηρισμό «δευτερεύον εθνικό οδικό δίκτυο», έχει ορισμένα χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου, χωρίς να είναι αυτοκινητόδρομος, και κατασκευάζεται εξ αρχής υπό την επίβλεψη του Υπουργείου και των κατά καιρούς και τόπους ανεξάρτητων υπηρεσιών του (ΕΥΔΕ ΠΑΘΕ, ΕΥΔΕ Κάρλας, ΕΥΔΕ/ΟΣΥΕ). Το 2007, με απόφαση του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, προφανώς με υπόδειξη του Υπουργείου, ανατίθεται η συντήρηση του Δρόμου στους Δήμους Νέας Ιωνίας και Βόλου, ωσάν να επρόκειτο για απλό δημοτικό οδικό δίκτυο. Οι Δήμοι αντέδρασαν σχεδόν αμέσως, λέγοντας ότι είναι αδύνατον να επωμιστούν την συντήρηση ενός τόσο μεγάλου και πολύπλοκου οδικού έργου, η Περιφέρεια (το Υπουργείο…) εκώφευσε, το 2009 με «διευκρινιστική εγκύκλιο» η Περιφέρεια επανέλαβε τα ίδια, το 2011 ήρθε ο Καλλικράτης και όλα έγιναν Δήμος Βόλου με νέα Δημοτική Αρχή. Η οποία πολύ ορθώς τήρησε την ίδια στάση: άρνηση αποδοχής του βάρους της δια βίου συντήρησης του έργου των 19 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει μεγάλες διατομές οδοστρώματος, κεντρική νησίδα, μπάρες και κάγκελα ασφαλείας, πεζοδρόμια, ανισόπεδους και ισόπεδους κόμβους, φωτεινούς σηματοδότες, πεζογέφυρες, αγωγούς αποχέτευσης, τοιχία αντιστήριξης, έξι μεγάλες γέφυρες, σήραγγα και υψηλή κοιλαδογέφυρα.

Με καλά τεκμηριωμένες απόψεις ο Δήμος Βόλου προσπαθεί όλο αυτό το διάστημα να «πείσει» την Περιφέρεια (το Υπουργείο…) ότι ούτε το εξειδικευμένο προσωπικό ούτε και, κυρίως, του πόρους διαθέτει ώστε να μπορεί να αντεπεξέλθει σε όσα απαιτούνται για την καλή και ασφαλή διαχρονική λειτουργία του Περιφερειακού. Η Περιφέρεια (το Υπουργείο…) συσκέπτεται, κωφεύει, και τελευταία, αν έχω καλή πληροφόρηση, απειλεί κιόλας με κυρώσεις, αν ο Δήμος δεν αποδεχτεί το παντελώς αυθαίρετο φόρτωμα αυτής της αρμοδιότητας.

Έτσι έχουν τα πράγματα και στα αρχεία μου (όπως και στου Δήμου, βέβαια) βρίσκονται όλα τα έγγραφα που τεκμηριώνουν του λόγου το αληθές. Πρόκειται καθαρά για ένα «μπαλλάκι», που το καλό και «έξυπνο» κράτος μας, αυτό το ίδιο που μας φόρτωσε τα διόδια των μεγαλοεργολάβων στο εθνικό δίκτυο, θέλει με κάθε τρόπο (ακόμη και με απειλές…) να το πετάξει στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, από την οποία έχει ήδη αφαιρέσει σχεδόν το σύνολο των κρατικών επιχορηγήσεων. Τι ωραία τι καλά, όλα είναι ανθηρά, δηλαδή, και ζήσε εσύ, μαύρε μου, να φας τριφύλλι.

Αυτό, λοιπόν, είναι το άλλο θέμα και είναι πολύ σοβαρό. Και εκτιμώ ότι και η νέα Δημοτική Αρχή πρέπει να ενημερωθεί λεπτομερώς και να τηρήσει την ίδια απαρέγκλιτη στάση: η Περιφέρεια, το Υπουργείο το ίδιο, πρέπει να αναλάβουν την συντήρηση του Περιφερειακού. Διαφορετικά θα μπλέξει κι άντε να δω ποιος θα τα βάλει μετά με τους πολίτες όταν ο δρόμος θα γεμίσει λακκούβες ή όταν θα χρειαστεί συντήρηση ο πλακοσκεπής αγωγός των ομβρίων, στην πορεία του οποίου ανακαλύφθηκε το 2004 ο θολωτός μυκηναϊκός τάφος.

2004, δέκα χρόνια πριν. 11 Αυγούστου, έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων στο Πανθεσσαλικό Στάδιο, Ολυμπιακό Τουρνουά Ποδοσφαίρου, ώρα 18:00 Γυναικών, Σουηδία-Ιαπωνία 0-1, ώρα 20:30 Ανδρών, Μάλι-Μεξικό 0-0. Δέκα χρόνια πριν, Βόλος Ολυμπιακή Πολή.
Γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 13.08.2014)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου