Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014

κυκλο-φ-οριακα 780 10.09.2014

στάση και εικονοστάσια στην Π.Ε.Ο. Βόλου-Λάρισας


Θέμα των ημερών το «ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα». Πριν από μερικούς μήνες το έλεγαν «κοινωνικό μέρισμα» εκ του τεραστίου πλεονάσματος των προϋπολογισμών του Κράτους. Μετά το «μέρισμα» ήρθε ο ΕΝΦΙΑ για να ξαναμαζέψει το χρήμα που ξοδεύτηκε για την εκλογική διάσωση ΝΔ και ΠαΣοΚ στις εκλογές του παρελθόντος Μαΐου, Ευρωβουλή, Περιφέρειες, Δήμοι. Αυτό που πάει να μοιραστεί τώρα, και μάλιστα από λεφτά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποσκοπεί πάλι στη διάσωση των κυβερνητικών εταίρων στις επικείμενες βουλευτικές εκλογές. Εμείς πιστεύουμε ότι τέτοια και μόνο τέτοια θέματα συζητήθηκαν στο Παρίσι, τρόποι παραμονής στην εξουσία, στην ουσία τρόποι «επίσημης» εξαγοράς ψήφων. Κάτι στο φόρο στο πετρέλαιο (που άκουσα ο ίδιος τον Πρωθυπουργό να λέει πως το μέτρο δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, τι να αποδώσει όταν το λαθρεμπόριο εξακολουθεί να ανθεί;) κάτι με τούτο το επίδομα-ασπιρίνη, κάτι δήθεν διορθωτικά στο χαράτσι του ΕΝΦΙΑ, αυτά συζητήθηκαν και έτερον ουδέν.
Κατά τα άλλα, ό,τι χρήμα κινείται σήμερα στην Ελλάδα είναι ΕΣΠΑ. ΕΣΠΑ ακούς σε κάθε μέρος, αχ! τι όνομα γλυκό… Απ’ αυτό περιμένουν οι Δήμοι και οι Περιφέρειες, απ’ αυτό οι γονείς των νηπίων, απ’ αυτό η εκπαίδευση που, αξιολογημένη πλέον (!), ξεκινάει αύριο τον ανήφορό της.
Και η ανάπτυξη; πού είναι η ανάπτυξη; Ποιος συζητάει για ανάπτυξη, ποιες ευρωπαϊκές εταιρείες ήρθαν να επενδύσουν για να βοηθήσουν τη χειμαζόμενη ελληνική οικονομία; Οι μόνοι που έσπευσαν ήταν αυτοί που πήραν τον ΟΠΑΠ, κάποιοι Τσέχοι, λέει, μαζί με τον κ. Μελισσανίδη, αυτοί που, μέσω του χοντρού τζόγου, απομυζούν τα λεφτά του φτωχού λαού – είναι αυτό ανάπτυξη; Ή μήπως είναι ανάπτυξη αυτές οι αποικιακές συμβάσεις της κινεζικής COSCO με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς;

Κρίσιμο θέμα οι συμβάσεις για τους δρόμους. Επειδή οι δρόμοι είναι ανάπτυξη. Ένας καλός φίλος που ξέρει καλά μου έλεγε ότι τώρα προχωρούν «φουλ» ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, γνωστός και ως Ε65, και η Ιονία Οδός, ο δυτικός αυτοκινητόδρομος που θα συνδέσει τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου με την Εγνατία Οδό, τον ΠΑΘΕ και την Ε65. Έτσι ολοκληρώνεται το ελληνικό πλέγμα αυτοκινητοδρόμων – αφού, βέβαια, τελειώσει ο Μαλιακός, τα Τέμπη και ο Πλαταμώνας στον ΠΑΘΕ και το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα.
Αυτό μας φέρνει στο επίσης θέμα των ημερών, τα διόδια στο Μοσχοχώρι. Πολύς λόγος γι’ αυτά, πολλή οργή και πολλή «συσπείρωση» μετά το τραγικό δυστύχημα όπου έχασαν τη ζωή τους τρία παιδιά. Θρηνούμε κι εμείς, και κάθε φορά που περνούμε απ’ το σημείο κάνουμε δυο φορές τον σταυρό μας, μία για ν’ αναπαυτούν οι ψυχούλες τους και μία για να μη μας βρει κι εμάς το ίδιο κακό. Εμείς μ’ αυτό το θέμα των διοδίων έχουμε πολλές φορές ασχοληθεί, καθώς η ζωή το ‘φερε και κινούμαστε πολύ συχνά, τα τελευταία τρία χρόνια στη διαδρομή Βόλος-Λάρισα-Βόλος. Εμείς δεν βλέπουμε άλλη λύση παρά μόνο τη σημαντική μείωση των τιμών σε όλα τα διόδια των εθνικών οδών. Δεν είναι λύση, π.χ. η μεταφορά των διοδίων από το Μοσχοχώρι δεν-ξέρω-πού, θα γλιτώσει εμάς, θα επιβαρύνει άλλους. Δεν είναι, επίσης, λύση η απαγόρευση διέλευσης φορτηγών από την εθνική οδό αρ. 6, την παλαιά εθνική οδό Βόλου-Λάρισας, όπου έγινε το δυστύχημα. Τα φορτηγά θα μεταφερθούν την άλλη στιγμή στον παράδρομο του ΠΑΘΕ, έναν δρόμο ακόμη πιο επικίνδυνο, πολύ στενό, με πολλά ανεβοκατεβάσματα και με πολλές διελεύσεις κάτω από τον ΠΑΘΕ, στον οποίο κυκλοφορούν ακόμη περισσότερα αγροτικά μηχανήματα – αυτός είναι και ο σκοπός, του, άλλωστε, να εξυπηρετεί τις παρόδιες ιδιοκτησίες. Αυτός ο παράδρομος ή οδός εξυπηρέτησης ή service road είναι απαραίτητος σε κάθε αυτοκινητόδρομο και ετούτος εδώ, από Κιλελέρ μέχρι Νίκαια τουλάχιστον, είναι ήδη πολύ φορτωμένος, αν φορτωθεί κι άλλο θα ‘χουμε σίγουρα κακά ξεμπερδέματα. Η λύση, λοιπόν, είναι να χρησιμοποιούμε όλοι μας, και τα φορτηγά και εμείς με τα Ι.Χ. μας, τον θαυμάσιο αυτοκινητόδρομο με τις τεράστιες κυκλοφοριακές ικανότητες που στέκει εκεί έρημος και μας περιμένει να τον απολαύσουμε.
Αυτό μπορεί να γίνει μόνο αν μειωθούν συνολικά οι τιμές των διοδίων. Ο κ. υπουργός είπε ότι αυτό ενδέχεται να γίνει όταν θα έχουν τελειώσει όλα τα έργα – ζήσε μαύρε μου να φας τριφύλλι!. Αυτή πρέπει να είναι η διεκδίκηση: εδώ και τώρα μείωση των τιμών. Συζήτηση του Υπουργείου με τις ομοσπονδίες των μεταφορέων, δεν είναι παράλογοι άνθρωποι οι φορτηγατζήδες, ούτε «γουστάρουν» να κινούνται σε δρόμους που είναι επικίνδυνοι και για τους ίδιους. Να βρεθεί ένα κοινά αποδεκτό κόστος χρήσης του δρόμου, ήτοι λογικές τιμές διοδίων, αυτές που ισχύουν είναι εντελώς παράλογες. Το ίδιο να συμβεί και για τις τιμές των Ι.Χ., εμείς δεν έχουμε, δυστυχώς, όργανα, έχουμε όμως τη δύναμη της ψήφου, τη δύναμη των βουλευτών και των λοιπών εκλεγμένων οργάνων, αυτή η πίεση πρέπει να ασκηθεί οργανωμένα κι όχι να λέει ο καθένας ότι κατεβάσει η κούτρα του για να βγει απ’ την υποχρέωση.
Και να καταλάβουν, επιτέλους, και οι εταιρείες που διαχειρίζονται τους δρόμους ότι μείωση τιμών θα φέρει αύξηση διελεύσεων, άρα είτε ισοσκελισμό είτε, κατά πάσα πιθανότητα, και αύξηση εισπράξεων, τόσο δύσκολα μαθηματικά είναι αυτά πια;
Για να κυκλοφορούμε με ασφάλεια τον 21ο αιώνα στην Ελλάδα. Γένοιτο. Στη φωτό υπεραστική στάση και εικονοστάσια στην Π.Ε.Ο Βόλου-Λάρισας. Γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 10.09.2014)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου