Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

κυκλο-φ-οριακα 782 24.09.2014

Περιφερειακός, από τα νταμάρια της Γορίτσας


Καλή μέρα η Τετάρτη, συμπολίτες. Δευτέρα γίνεται Δημοτικό Συμβούλιο, Τρίτη ενημερωνόμαστε, Τετάρτη κυκλοφορούμε, μια χαρά. Και με τη φόρα που έχει πάρει το Συμβούλιό μας, πολύ φοβάμαι ότι δεν θα τα προλαβαίνουμε τα θέματα…

Αυτή την Δευτέρα έγιναν και πολλές πράξεις και συσκέψεις επί κυκλοφοριακών θεμάτων. Δόθηκε στην κυκλοφορία ο ημικόμβος (μία ράμπα και μία γέφυρα) του Βελεστίνου, καλή αρχή. Αποφασίστηκε να ανοίξει στο τέλος Οκτωβρίου η είσοδος στο λιμάνι από τον κόμβο της Μπουρμπουλήθρας, με τις βελτιώσεις που είχαμε επισημάνει την προηγούμενη Τετάρτη, στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και στην φωτεινή σηματοδότηση του κόμβου. Απλά πράγματα, νοικοκυρεμένα, για ένα έργο που το περιμένει η πόλη εδώ και δεκαετίες. Δεν είδαμε, δεν ξέρουμε τι σκέφτονται οι αρμόδιοι για την πρόσβαση της Ιχθυόσκαλας, η οποία, επαναλαμβάνουμε, δεν μας φαίνεται επαρκής.

Ο Περιφερειακός έγινε, για μία ακόμη φορά, πρωτοσέλιδος. Όλα, μαζί και ταυτοχρόνως, σήραγγα, αρχαιολογία, εργολαβία-σκούπα, παράκαμψη Αγριάς, απαλλοτριώσεις, όλα σε μία σύσκεψη, μπερδεμένα πράγματα, δεν ξέρουμε αν υπάρχει ένας άνθρωπος που να έχει μια πλήρη γνώση πάνω σ’ όλα αυτά. Από όσα διαβάζουμε, αυτός ο άνθρωπος δεν φαίνεται να είναι ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου που εκτελεί το όλο έργο, και ο κύριος Περιφερειάρχης μάλλον μόνο με τις χρηματοδοτήσεις ασχολείται. Το τι (δεν) θέλει η Αρχαιολογία δεν το ‘χουμε καταλάβει, είναι δυνατόν μια γέφυρα σήμανσης, ένα μεταλλικό ικρίωμα, δηλαδή, να προκαλεί προβλήματα στις αρχαιότητες της χώρας τέτοια, που να πρέπει να ασχοληθεί το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ); Νομίζω ότι την ώρα που καράβια χάνονται, κάποιοι μεριμνούν για τις βαρκούλες τους. Την ώρα που «αλλάζουν όλα» στο Υπουργείο Πολιτισμού και οι εθνικοί αρχαιολογικοί θησαυροί υποτάσσονται στα μνημόνια των δανειστών, είναι αστείο να ανησυχούμε για ένα μεταλλικό ικρίωμα έξω από μια οδική σήραγγα, η οποία σήραγγα, εκτός όλων των άλλων, κατασκευάστηκε εκεί ακριβώς που επέτρεψε η ίδια αρχαιολογική υπηρεσία!

Από όλα αυτά ας κρατήσουμε, εμείς οι απλοί πολίτες, την δέσμευση όλων ότι τέλος Νοεμβρίου θα δοθεί ο δρόμος στην κυκλοφορία – ακόμη και ο Δήμαρχος συμφώνησε σ’ αυτό. Ας την κρατήσουμε και …βλέπουμε.

Και εδώ υπάρχει ένα θέμα που δεν έχει αναφερθεί καθόλου, ούτε και στη σούπερ σύσκεψη φαίνεται να συζητήθηκε. Είναι το θέμα της φωτεινής σηματοδότησης του ισόπεδου κόμβου στ’ Αστέρια, εκεί που ο Περιφερειακός συναντά την παραλιακή Εθνική Οδό αρ. 34. Εμείς υποθέτουμε όλον τον καιρό που εκτελείται η εργολαβία της Ντομοτέλ (του κ. Αλεξόπουλου) ότι η εγκατάσταση των φαναριών περιλαμβάνεται στα αντικείμενα της εργολαβίας. Δεν βλέπουμε να συμβαίνει κάτι σ’ αυτό το σημείο και ανησυχούμε. Γιατί αν αυτός ο κόμβος προβλέπεται στις μελέτες να λειτουργεί χωρίς φωτεινή σηματοδότηση, ζήτω που καήκαμε, αδέρφια.

Με τα αδέσποτα σκυλιά δεν έχουμε καταλάβει τι ακριβώς θα γίνει, ώστε στις 30 Νοεμβρίου να μην υπάρχει κανένα, από τα 400 που είναι σήμερα, στην πόλη. Αυτά υπόσχεται η Δημοτική Αρχή, πώς θα το κάνει δεν ξέρουμε. Εμείς, από την εμπειρία μας, θα κάνουμε μόνο δύο επισημάνσεις. Η πρώτη αφορά το «φυσικό περιβάλλον» που προβλέπει ο φιλοζωικός Νόμος, στο οποίο πρέπει να ζουν τα ζώα. Αν αυτό δεν οριστεί δια νεωτέρου Νόμου, άκρη δεν πρόκειται να βρεθεί στον αιώνα τον άπαντα. Η δεύτερη αφορά τις κύριες, κατά την γνώμη μας, πηγές αδέσποτων σκυλιών στον Βόλο, την Βιομηχανική Περιοχή και τις διάσπαρτες βιοτεχνίες, συνεργεία κλπ. μέσα στην πόλη. Σ’ αυτά τα σημεία παράγονται συνεχώς, ίσως και καθημερινά, κουτάβια, τα οποία κατά κανόνα εγκαταλείπονται στην τύχη τους. Όσα επιζούν λογικό είναι να καταλήγουν στην πόλη, εκεί όπου υπάρχει στοιχειώδης, έστω, τροφή σε κάδους σκουπιδιών κλπ. Αυτό το ζήτημα νομίζω ότι πρέπει άμεσα να ελεγχθεί, δεν ξέρω με ποιον τρόπο αλλά πρέπει, αλλιώς δεν πρόκειται να γίνει τίποτε. Ο Δήμος θα «απομακρύνει» (και θα πληρώνει…) και οι πηγές θα «τροφοδοτούν», φαύλος κύκλος. Υποθέτω ότι θα χρειαστεί και η βοήθεια της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας, που θα πρέπει να βρει τους τρόπους και τις διαδικασίες ελέγχου.

Μας τελειώνει ο χώρος. Το περασμένο Σάββατο διαβάσαμε μια ανακοίνωση της παραχωρησιούχου εταιρείας εκμετάλλευσης του ΠΑΘΕ «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», που αναφέρονταν σε 711.539 οχήματα που «πέρασαν από τους σταθμούς διοδίων της εταιρείας» στο διάστημα 11-18 Αυγούστου 2014. Πρόκειται για «συγκλονιστικό» νούμερο, με το οποίο θα ασχοληθούμε την επόμενη Τετάρτη, με το καλό.
Στη φωτογραφία μια ασυνήθιστη άποψη στον Περιφερειακό, από τα νταμάρια της Γορίτσας, δημιούργημα του καλού μας φίλου και δεινού περιπατητή Κώστα Κ. Γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη 'Θεσσαλία" την Τετάρτη 24.09.2014)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου