Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

κυκλο-φ-οριακα 783 01.10.2014



Καλόν μήνα, συμπολίτες. Τρεις μας έμειναν μέχρι να φύγει και τούτος ο χρόνος, απτόητοι συνεχίζουμε εμείς, απτόητη επανέρχεται και η τρόικα, η οποία, όπως επισήμως ανακοινώνεται, όπου να ‘ναι φεύγει οριστικά!! Δεν ξέρω ποιος τα πιστεύει αυτά τα καινούργια παραμύθια, αναλόγου διαμετρήματος με τα περί ανάπτυξης, περί «σακσές στόρυ», περί «εξόδου στις αγορές», περί «πλεονάσματος» και δεν συμμαζεύεται. Διότι όντως δεν συμμαζεύεται, και το ζούμε καθημερινά αυτό εμείς, οι απλοί άνθρωποι, που από οικονομικά δεν σκαμπάζουμε και μόνο να πληρώνουμε τις ονειρώξεις μεγάλων οικονομολόγων είμαστε υποχρεωμένοι.

Χρωστάμε από την περασμένη Τετάρτη μια μικρή ανάλυση πάνω στην ανακοίνωση της εταιρείας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» περί διελεύσεως 711.539 οχημάτων «από τους σταθμούς διοδίων της εταιρείας» στο διάστημα 11-18 Αυγούστου 2014 (8 ημέρες). Αυτό το νούμερο, κατ’ αρχήν, δίνει κατά μέσο όρο 88.942 οχήματα κάθε είδους ανά ημέρα. Η εταιρεία ελέγχει έξι (6) μετωπικούς σταθμούς διοδίων διπλής κατεύθυνσης (πάνω στον δρόμο, δηλαδή) Πελασγία, Μοσχοχώρι, Μακρυχώρι, Πυργετός, Λαπτοκαρυά, Αιγίνιο και επτά (7) πλευρικούς ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Αθήνα ή Θεσσαλονίκη (δηλαδή στην ράμπα εισόδου ή εξόδου στον αυτοκινητόδρομο) Πελασγία, Γυρτώνη, Μακρυχώρι και Λεπτοκαρυά, όπου αυτός προς Αθήνα δεν λειτουργεί ακόμη. Κατά συνέπεια, τα ρεύματα κυκλοφορίας στους σταθμούς διοδίων είναι δώδεκα (12) στους μετωπικούς και επτά (6) στους πλευρικούς, σύνολο δέκα εννέα (18). Από δω και πέρα αρχίζει το μπέρδεμα, έτσι όπως γράφτηκε η ανακοίνωση της εταιρείας, αν προσπαθήσουμε να μαντέψουμε τον πραγματικό κυκλοφοριακό φόρτο της οδού. Αν υποθέσουμε ότι η κυκλοφορία ήταν απόλυτα ισοκατανεμημένη στα 18 σημεία ελέγχου (άρα και είσπραξης τελών διέλευσης) το νούμερο που παίρνουμε είναι απολύτως αστείο: 4.941 οχήματα ημερησίως – η οδός Γκλαβάνη, π.χ., έχει πάνω από 5.000! Αν υποθέσουμε ότι το 90% των οχημάτων κινείται ευθύγραμμα και περνά όλους τους σταθμούς, από Πελασγία μέχρι Αιγίνιο και από Αιγίνιο μέχρι Πελασγία, τότε προκύπτει ότι από κάθε έναν σταθμό πέρασαν 6.670 οχήματα ημερησίως (88.942 * 90% / 12) – περίπου όσα κινούνται στην οδό Γαζή, στον κόμβο με Κ.Καρτάλη!! Αυτός δεν είναι σε καμία περίπτωση λογικός φόρτος για έναν από τους καλύτερους αυτοκινητοδρόμους της Ευρώπης. Και το μόνο που αποδεικνύει περίτρανα είναι ότι οι Έλληνες οδηγοί απλούστατα δεν τον χρησιμοποιούν ή τον χρησιμοποιούν ελάχιστα, στα τμήματα όπου δεν υπάρχουν διόδια.

Αν έχουμε κάνει λάθος στην ανάγνωση της ανακοίνωσης και στους υπολογισμούς μας μπορεί και πρέπει η εταιρεία να μας διορθώσει, δίνοντας επιτέλους στη δημοσιότητα τους πραγματικούς κυκλοφοριακούς φόρτους του αυτοκινητοδρόμου, και μάλιστα κατά κατηγορία οχημάτων, όπως δίνονται αυτά τα στοιχεία σε όλον τον ευνομούμενο κόσμο και μόνο στην Ελλάδα είναι απόρρητα.

Το παρακολουθούμε το θέμα. Παρακολουθούμε επίσης τις διακηρύξεις της Δημοτικής Αρχής σχετικά με τα κυκλοφοριακά ζητήματα της πόλης και τολμάμε να συστήσουμε στους αρμοδίους τα εξής: α) να διαβάσουν και να κατανοήσουν τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου 282/2007 που περιλαμβάνει τις γενικές αρχές για μια βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη του Βόλου με άξονες και στόχους και 617/2011 που είναι η έγκριση Σχεδίου Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων Δήμου Βόλου και σε μεγάλο βαθμό εμβαθύνει, τεκμηριώνει και εξειδικεύει την προηγούμενη β) να επικοινωνήσουν άμεσα με το Τμήμα Τροχαίας και να λάβουν σοβαρά υπόψη τους τις απόψεις της αστυνομίας γ) να πάρουν την γνώμη του Αστικού και του Υπεραστικού ΚΤΕΛ δ) να έρθουν σε επαφή με τους μεταφορείς και τους εμπόρους και ε) (και μάλλον το σημαντικότερο απ’ όλα) να ρωτήσουν όλους τους πολίτες αυτής της περιοχής κι όχι μόνο τους παρόδιους καταστηματάρχες. Άλλο τι δεν έχουμε να πούμε, για την ώρα τουλάχιστον.

Μια πολύ ωραία συναυλία παρακολουθήσαμε προχθές στον χώρο έξω από τον Ραδιοφωνικό Σταθμό Βόλου. Τον Σταθμό που συνεχίζει να λειτουργεί και να εκπέμπει πλήρες πρόγραμμα στους 101.2 και 100.7 μεγακύκλους των FM. Δεκαπεντέμισι μήνες μετά το μαύρο της 11ης Ιουνίου 2013 στην ΕΡΤ, αξιοθαύμαστοι άνθρωποι, συμπολίτες, κρατούν ζωντανή την ελεύθερη φωνή της ελληνικής ραδιοφωνίας, του Ραδιοφωνικού Σταθμού Βόλου, που έκλεισε τα 66 χρόνια του. Εμείς τους ακούμε καθημερινά, πηγαίνουμε συχνά από ‘κει, για βόλτα και για συμπαράσταση, πολύ θα χαιρόμασταν αν βλέπαμε κι εσάς εκεί, αγαπητοί μας αναγνώστες.
Αυτά για σήμερα, και χωρίς διακοσμητική φωτογραφία. Γεια σας και χαρά σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 01.10.2014)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου