Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2014

κυκλο-φ-οριακα 786 05.11.2014



Καλημέρα συμπολίτες. Εδώ είμαστε, σ’ αυτή την ταλαίπωρη πόλη, που δεν μπορεί να βρει ησυχία. Η στήλη δεν είναι δυνατόν να έχει άλλο θέμα σήμερα, πέρα από αυτά τα ωραία που συμβαίνουν στις οδούς Ιάσονος και Δημητριάδος. Σε δύο προηγούμενα κυκλο-φ-οριακά συστήσαμε σύνεση, μελέτη αποφάσεων, μελέτη του παρελθόντος, προσοχή, προσπαθήσαμε να μιλήσουμε τη γλώσσα της λογικής, προφανώς τίποτε απ’ αυτά δεν εισακούστηκε. Με «καταδρομική» ενέργεια ξεκίνησε η υλοποίηση του «σχεδίου» και ύστερα σταμάτησε με εντολή του Αστυνομικού Διευθυντή. Ακολούθησαν δηλώσεις και αντιδηλώσεις, σχόλια και αντι-σχόλια, διάβασα και μια επιστολή ενός «αγανακτισμένου» αρχιτέκτονα, που θέλει να τους «αφήσουμε» (προφανώς να κάνουν ότι θέλουν…), ε! καιρός είναι να πούμε κι εμείς την άποψή μας, μετά από 41 (σαράντα ένα, ακριβώς!) χρόνια καθημερινής ενασχόλησης με τα κυκλοφοριακά ζητήματα αυτής της, επαναλαμβάνω, ταλαίπωρης πόλης.

Εξ αρχής να πω ότι είναι δευτερεύον το ζήτημα των εγκρίσεων και των αρμοδιοτήτων. Είναι ένα γραφειοκρατικό θέμα, που έχει περιπλακεί λόγω της προχειρότητας με την οποία εκδίδονται οι Νόμοι και οι κρατικές αποφάσεις τα τελευταία 4-5 χρόνια και, όσον αφορά την Τοπική και Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, μετά την εφαρμογή του καταστροφικού, όπως αποδεικνύεται καθημερινά, «Σχεδίου Καλλικράτης». Όπως έχουν τα πράγματα, την έγκριση πρέπει να την δώσει το Τμήμα Περιβάλλοντος της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, το οποίο δεν περιλαμβάνει Συγκοινωνιολόγους στη στελέχωσή του, αλλά πρέπει να κάνει «ουσιαστικό» έλεγχο των μελετών. Πιάσ’ τ’ αυγό και κούρευ’ το, αλλά έτσι είναι. Και επειδή υπάρχει μία ακόμη σύγχυση (και πού δεν υπάρχει, θα μου πείτε…) να διευκρινίσω ότι την έγκριση για την τοποθέτηση των κορυνών το 2007 την έδωσε η 3η ΔΕΣΕ της τότε αιρετής Περιφέρειας – τότε που οι Δήμοι ήξεραν ποιες είναι οι «ανώτερες αρχές», τώρα δεν ξέρουν, και το εννοώ.

Το πρωτεύον ζήτημα είναι η ουσία αυτών των παρεμβάσεων. Η σοβαρή τεκμηρίωση της κυκλοφοριακής αναγκαιότητας και η πρόβλεψη των αποτελεσμάτων. Η ανάλυση, με τα απαιτούμενα επιστημονικά κριτήρια, και το συμπέρασμα. Εκεί βρίσκεται η ουσία. Ξέρω ποιος τα αποφάσισε, δεν ξέρω ποιος τα εισηγήθηκε όλα αυτά. Ξέρω ότι στην Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας έχουν παραμείνει υπάλληλοι που έχουν περάσει από σαράντα κύματα, που έχουν δώσει πολύ χρόνο απ’ τη ζωή τους για να φέρουν την πόλη στην σημερινή, ικανοποιητική, κυκλοφοριακή κατάσταση. Δεν είναι σήμερα η στιγμή να ξανατεκμηριώσω γιατί θεωρώ την κατάσταση ικανοποιητική, πολλές φορές μέχρι τώρα το έχω αναλύσει, πολύ απλά θα ρωτήσω: ποιος διαμαρτύρεται για την κυκλοφοριακή κατάσταση του κέντρου, γιατί εγώ έχω πολύ καιρό ν’ ακούσω πραγματική γκρίνια, ιδίως μετά την τοποθέτηση των κορυνών στην Δημητριάδος. Άρα ποιος και με πιο σκεπτικό, εισηγήθηκε αυτή τη φοβερή ανακατωσούρα, μόλις ανέλαβε η καινούργια Δημοτική Αρχή και με στόχο να υλοποιηθεί «πριν τα Χριστούγεννα»; Ποιος έχει μελετήσει και κατανοήσει τόσο καλά την ροή της κυκλοφορίας, την στάθμευση, τις φορτοεκφορτώσεις εμπορευμάτων, τις αστικές συγκοινωνίες, την αποκομιδή των απορριμμάτων, την λειτουργία των παντοειδών καταστημάτων, τις ανάγκες των κατοίκων, τις κινήσεις των πεζών και των ΑΜεΑ, τα πάντα όλα στο Κέντρο της Πόλης, ώστε να είναι σε θέση να υλοποιήσει και, κυρίως, να διαχειριστεί μια τέτοια «ριζική» αναδιάρθρωση;


Με πολύ απλά λόγια:

· με ποια διαδικασία θα παραμείνουν ελεύθερες από παράνομη στάθμευση οι λεωφορειολωρίδες;

·  αντίστοιχα, με ποια διαδικασία θα παραμείνει ελεύθερη στάθμευσης η απέναντι, η αριστερή κατά την κίνηση, πλευρά των δρόμων;

·  με ποια διαδικασία θα παραμένουν κενές οι εσοχές στα πεζοδρόμια για τις φορτοεκφορτώσεις εμπορευμάτων; – το μοντέλο εφαρμόστηκε στην Κ.Καρτάλη μετά από την φοβερή πίεση των εμποροεπαγγελματιοβιοτεχνών το 2008 και δεν λειτούργησε ούτε λειτουργεί ικανοποιητικά.

·  πώς θα κυκλοφορούν οι πεζοί, τα ΑΜεΑ και τα γενικώς εμποδιζόμενα άτομα στα πεζοδρόμια μετά την κατασκευή των εσοχών; – χρειάζεται να υπενθυμίσω α) ότι οι οδοί Δημητριάδος και Ιάσονος έχουν πολύ ισχυρότερα ρεύματα πεζών, από όλους τους άλλους δρόμους και β) ότι η νομοθεσία επιτάσσει, πλέον, ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίου 1,5 m.

·   πώς είναι δυνατόν τα καταστήματα να «προγραμματίζουν σε βάθος τριετίας» τις φορτοεκφορτώσεις τους; - ένας ζαχαροπλάστης μου είχε πει, τότε που το είχα ψάξει διεξοδικά αυτό το θέμα, «κι αν μου σωθούν τα αυγά στις 12 το μεσημέρι επειδή μου προκύψαν απ’ το πρωί πέντε τούρτες, τι πρέπει να κάνω;», τότε δεν είχα απάντηση, σήμερα θα του απαντήσουν «έχασες, έπρεπε να το έχεις προγραμματίσει»…; Ωράριο φορτοεκφορτώσεων υπάρχει θεσμοθετημένο εδώ και πολλά χρόνια, ας εφαρμοστεί.

·  τι ακριβώς θα γίνει με την «ωριαία» αποκομιδή των απορριμμάτων; Θα περιμένουν σε σακούλες (;) στα πεζοδρόμια;
Με ακόμη πιο απλά λόγια: κάποιος «παίζει εν ου παικτοίς» - αντιμετωπίζει σαν παιχνίδι πράγματα που δεν θα έπρεπε, διότι είναι πολύ σοβαρά, πολύ κρίσιμα ή ενδεχομένως έχουν ιερό χαρακτήρα (γράφει το Βικιλεξικό στο διαδίκτυο). Γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 05.11.2014)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου