Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

κυκλο-φ-οριακα 787 12.11.2014

Οδός Δημητριάδος 11.11.2014


Καλημέρα συμπολίτες. Εδώ παραμένουμε, παρακολουθούμε και γρηγορούμε. Παρακολουθούμε τα αλλεπάλληλα κακόγουστα έργα που παίζονται στην οθόνη της ζωής μας. Έργα με «σκληρές» διαπραγματεύσεις και σκληρές αντιπαραθέσεις – οι τελευταίες επιπέδου πεζοδρομίου.

Ταυτοχρόνως ξαναξεκίνησαν οι κατά-σκευές-στροφές στα πεζοδρόμια των οδών Ιάσονος και Δημητριάδος. Κι αυτό που γράφαμε την προηγούμενη φορά, ότι το ζήτημα των εγκρίσεων και των αρμοδιοτήτων είναι δευτερεύον, νομίζω ότι αποδείχτηκε πολύ γρήγορα. Η «φόρμουλα» βρέθηκε, είπαν, και μέσα σε πανηγυρισμούς προχωρεί, πλέον, η υλοποίηση του κυκλοφοριακού σχεδιασμού.

Κατά την γνώμη μας η αναθεωρημένη με το άρθρο 101 του Ν.4199/2013 παράγραφος 4 του άρθρου 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αφορά αποκλειστικά και μόνο την ρύθμιση και την απαιτούμενη συνοδευτική σήμανση για τον καθορισμό λωρίδων αποκλειστικής κίνησης μέσων δημόσιας οδικής μαζικής μεταφοράς προσώπων. Σε απλά ελληνικά αυτό σημαίνει καθορισμό λεωφορειολωρίδων, που πράγματι μπορεί να γίνει με απόφαση Δημάρχου, μετά από έγκριση μελέτης και σύμφωνη γνώμη του Αστικού ΚΤΕΛ (δεν ξέρω τι γίνεται με το Υπεραστικό ΚΤΕΛ). Αυτό γράφει ο ΚΟΚ. Και αυτό σημαίνει ότι η λεωφορειολωρίδα είναι ρύθμιση, που σημαίνεται ανάλογα – όπως είναι ρύθμιση η απαγόρευση στάσης και στάθμευσης, που ρυθμίζεται με την ανάλογη σήμανση Πινακίδα Ρ-40. Δεν είναι κατασκευή. Και δεν αφορά ολόκληρον τον οδικό χώρο, αφορά μόνο το τμήμα εκείνο της οδού όπου καθορίζεται η λεωφορειολωρίδα – στην δική μας περίπτωση το δεξιό κατά την κίνηση άκρο του οδοστρώματος των οδών Ιάσονος και Δημητριάδος.


Πάντα κατά την γνώμη μας (και νομικοί, ως γνωστόν, δεν είμαστε…) αυτό το άρθρο του ΚΟΚ δεν μπορεί να εφαρμοστεί για να νομιμοποιήσει είτε ρυθμίσεις, είτε, πολύ περισσότερο, κατασκευές στον υπόλοιπο οδικό χώρο. Για να συνεννοούμαστε, «οδικός» ονομάζεται ο χώρος που υπάρχει ανάμεσα στις απέναντι οικοδομικές γραμμές (ανάμεσα στα κτήρια, δηλαδή) και μέσα στις πόλεις περιλαμβάνει, κατά κανόνα, το οδόστρωμα και τα δύο πεζοδρόμια. Ο καθορισμός λεωφορειολωρίδας αφορά ένα τμήμα οδοστρώματος, δεν αφορά πεζοδρόμια, και μάλιστα στην απέναντι πλευρά του οδικού χώρου. Σαφές;

Αυτά ως προς την διαδικασία. Ως προς την ουσία των παρεμβάσεων οι απορίες μας παραμένουν στο ακέραιο και καμία πειστική απάντηση δεν μας δόθηκε στην εβδομάδα που πέρασε. Το μόνο που ειπώθηκε είναι ότι θα τηρηθεί το ελάχιστο απαιτούμενο πλάτος του 1,50 μ στα αριστερά κατά την κίνηση πεζοδρόμια, όπου κατασκευάζονται οι εσοχές για την «ολιγόλεπτη στάθμευση». Αυτή η ιστορία της ολιγόλεπτης στάθμευσης μας έχει ταλαιπωρήσει πολύ στο παρελθόν και είναι απολύτως βέβαιο ότι θα συνεχίσει να μας ταλαιπωρεί και στο μέλλον. Διότι, πολύ απλά, ο όρος δεν υπάρχει στον ΚΟΚ. Στον ΚΟΚ υπάρχουν μόνο οι όροι «στάση» και «στάθμευση», με ρυθμιστικές πινακίδες Ρ-39 (απαγορεύεται η στάθμευση) και Ρ-40 (απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση) (ΚΟΚ αρθ. 4, παρ. 3). Στο άρθρο 2 «Ορισμοί», η Στάση ορίζεται ως «Η ακινησία του οχήματος επί χρόνο απαιτούμενο για την επιβίβαση ή την αποβίβαση επιβατών ή φόρτωση ή εκφόρτωση πραγμάτων» και η Στάθμευση ως «Η ακινησία του οχήματος για οποιονδήποτε λόγο, …., εφόσον η χρονική περίοδος ακινητοποίησης του οχήματος δεν περιορίζεται στον απαιτούμενο χρόνο για την επιβίβαση ή την αποβίβαση επιβατών ή φόρτωση ή εκφόρτωση πραγμάτων». Ο Νόμος είναι σαφέστατος και φυσικά δεν προβλέπει ούτε «ολιγόλεπτη στάθμευση», ούτε «ολιγόλεπτη στάση». Αυτά είναι εφευρέσεις της εξόχως περίπλοκης ελληνικής μας κοινωνίας, η οποία αφενός βγάζει νόμους και αφετέρου ψάχνει τρόπους να τους καταστρατηγεί.

Έτσι ακριβώς έχουν τα πράγματα και την ώρα που, αντικειμενικά μιλώντας, δεν μπορεί να ελεγχθεί η παράνομη στάθμευση, σκεφτείτε εσείς πόσο μπορεί να ελεγχθεί η «ολιγόλεπτη» στάθμευση», όσο καλές κ’ αγαθές προθέσεις κι αν υπάρχουν.

Τα ζητήματα των παροδίων κατοίκων επίσης δεν φαίνεται να απασχολούν κανέναν, ούτε και τους ίδιους – αναρωτιέμαι αν έχουν ενημερωθεί, αν έχουν καταλάβει τι πρόκειται να συμβεί – θυμάμαι, τότε που θα έμπαιναν οι κορύνες, πολλοί ανησυχούσαν για το πώς θα προμηθευτούν πετρέλαιο, πού θα σταθεί το βυτιοφόρο, τώρα φαίνεται ότι όλοι έχουν περάσει στο φυσικό αέριο…

Εδώ κλείνει για σήμερα αυτό το θέμα, το παρακολουθούμε, βέβαια, με ενδιαφέρον.

Ένα άλλο θέμα είναι οι κυκλικοί κόμβοι. Την επόμενη φορά με το καλό.

Στην φωτογραφία η οδός Δημητριάδος χθες το πρωί. Αύριο; Γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 12.11.2014)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου