Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2014

κυκλο-φ-οριακα 789 26.11.2014



Καλημέρα και σήμερα. Όχι, δεν πήγαμε στο Παρίσι να διαπραγματευτούμε την εξόντωση των ελλήνων συνταξιούχων, εδώ μείναμε και αναμένουμε τα μαντάτα για το ασφαλιστικό, που είναι η μεγαλύτερη βόμβα στα θεμέλια της ελληνικής κοινωνίας. Η απολύτως μεγαλύτερη. Αν δεν συμβεί μια γενναία «ανακεφαλαιοποίηση» - επιστροφή των κλεμμένων του κουρέματος στα ασφαλιστικά ταμεία – τίποτε και ποτέ δεν μπορεί να γίνει, όσες «αλχημείες» κι αν προσπαθήσουν οι ξένοι και ντόπιοι οικονομικοί (αν)εγκέφαλοι.
Επίσης, όπως αναμέναμε, ο σούπερ υπουργός («ηθοποιό» άκουσα να τον αποκαλεί κάποια φορά ένας πολύ γνωστός ραδιοφωνικός δημοσιογράφος της πόλης μας…) κκ. Λοβέρδος προχωρεί σε νέα μεταρρύθμιση της από πέρυσι μεταρρυθμισμένης λειτουργίας των Γενικών Λυκείων και των Πανελλαδικών Εξετάσεων της κακόμοιρης Ελληνικής Εκπαίδευσης. Κι ύστερα όλοι μαζί οι «πολιτικώς ορθοί» αυτοί τύποι αποκαλούν τα παιδιά μας αλήτες και θρασίμια όταν διαμαρτύρονται, είτε στα Σχολεία, είτε στα Πανεπιστήμια.
Βαριά η ψυχή μου σήμερα. Βαρύς κι ο ουρανός, με το δίκιο του αυτός, τέλος Νοέμβρη έχουμε. Τέλος του μήνα, μ’ έναν σωρό υποχρεώσεις να με περιμένουν στη γωνία…
Μόνο ευχάριστο γεγονός η νέα παρουσία της Βολιώτικης Χορωδίας σε φιλανθρωπική εκδήλωση το ερχόμενο Σάββατο 29.11.2014, ώρα 8:00 μμ. στο Πνευματικό Κέντρο της Ι.Μ.Δημητριάδος (Κ.Καρτάλη-Γαζή) με είσοδο 5 €. Όλα τα έσοδα (κι όταν εμείς λέμε όλα, εννοούμε όλα) θα διατεθούν για την ενίσχυση της κοινωνικής δομής «Δος ημίν Σήμερον», η οποία, στο υπόγειο του Αγίου Νικολάου, προσφέρει ένα πιάτο φαγητό σε όποιον το έχει ανάγκη, 365 μέρες τον χρόνο, κι έχει φτάσει να ετοιμάζει πάνω από 1.000 μερίδες καθημερινά – τέτοια είναι η ανάγκη των συμπολιτών μας, των συνανθρώπων που ζουν δίπλα μας. Εσείς, με τη συμμετοχή σας, θα προσφέρετε τροφή του σώματος, εμείς, με τα τραγούδια μας, θα κάνουμε ότι μπορούμε για να σας προσφέρουμε τροφή της ψυχής.

Άκουγα τις προάλλες έναν άλλο καλό πρωινό ραδιο-δημοσιογράφο να διαμαρτύρεται διότι κάπου στην Πύλη Τρικάλων κατασκευάστηκε μια καινούργια γέφυρα έναντι 4,5 εκατ. ευρώ ενώ η γέφυρα στο Αλυγαρόρεμα παραμένει σε απερίγραπτα χάλια. Τα ‘ψαλε στον Περιφερειάρχη και συλλήβδην στους δικούς μας τοπικούς παράγοντες για τον παραγκωνισμό της Μαγνησίας, και ως ένα βαθμό είχε απόλυτο δίκαιο. Αυτή η γέφυρα, πάνω σε στροφή, επί της Εθνικής Οδού αρ.30 Βόλου-Μικροθηβών, που ανήκει στο Δευτερεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο, παρακαλώ, είναι απαράδεκτη και βρίσκεται τελείως έξω από κάθε σχεδιασμό διότι λέει ο «μακροχρόνιος-ζήσε-μαύρε-μου-να-φας-τριφύλλι» σχεδιασμός προβλέπει τελείως καινούργιο δρόμο, πίσω από το αρχαίο θέατρο της Δημητριάδος, μέσα από κάποια τούνελ, και σύνδεση με τον Περιφερειακό στον κόμβο της Μπουρμπουλήθρας! Καταλαβαίνετε, ούτε τα δισέγγονά μας… Όμως να θυμίσω τόσο στον καλό δημοσιογράφο όσο και σε όλους εσάς, ότι η Μαγνησία διεκδίκησε με πάθος και τελικά κέρδισε εκείνη τη μονόδρομη ράμπα, που με μια γέφυρα μήκους 70 μ. περίπου οδηγεί αποκλειστικά από τον Βόλο στο Βελεστίνο – την άποψή μας περί αυτού την ξέρετε. Και να μην αναφέρω τα δεκάδες γεφύρια και γεφυράκια που καραδοκούν στο κύκλωμα του Πηλίου.
Κυκλικοί κόμβοι. Κάτι σαν επιδημία «κυκλικοκομβήτιδας» έχει πέσει τον τελευταίο καιρό στην γειτονιά μας, με προέλευση συγκεκριμένο πανεπιστημιακό εργαστήριο. Αν θυμάμαι καλά, μέχρι τώρα έχουν προταθεί πέντε (5) κυκλικοί κόμβοι μέσα στον αστικό ιστό, δύο (2) στον Περιφερειακό και δύο (2) στην Ε.Ο αρ. 6 Βόλου Λάρισας. Οι ισόπεδοι οδικοί κόμβοι αυτής της μορφής μπορούν πράγματι να βελτιώσουν την κυκλοφοριακή ικανότητα, να μειώσουν τις καθυστερήσεις των οχημάτων, να μειώσουν σημειακά τις ταχύτητες και να αυξήσουν την οδική ασφάλεια, δεν είναι όμως πανάκεια. Για να πετύχουν τα προαναφερθέντα και για να λειτουργούν με ικανοποιητικό τρόπο πρέπει να πληρούνται σωρευτικά πολλές προϋποθέσεις που έχουν σχέση με τον χαρακτήρα των οδών που συμβάλλουν, με τους κυκλοφοριακούς φόρτους και τη σύνθεση της κυκλοφορίας (ποσοστά βαρέων οχημάτων, ποδήλατα, πεζοί) σε όλες τις προσβάσεις, με τις διαθέσιμες εκτάσεις γης, το κόστος κατασκευής κλπ. Κυκλικοί κόμβοι που πρέπει να εξυπηρετούν μεταξύ των άλλων και νταλίκες, χρειάζονται μεγάλη διάμετρο της κυκλικής νησίδας και μεγάλο πλάτος της κυκλικής λωρίδας (ή λωρίδων) κυκλοφορίας, ώστε να μπορούν να στρέφουν τα μακριά αυτά οχήματα. Γενικά χρειάζονται ενδελεχή μελέτη διότι δεν αποκλείεται καθόλου είτε να μην είναι απαραίτητοι, είτε και να μην λειτουργούν καλά (παράδειγμα κυκλικού κόμβου που δεν λειτουργούσε ήταν η Πλατεία Ομονοίας στην Αθήνα, γι’ αυτό και καταργήθηκε).
Σίγουρα αυτή η συζήτηση έχει ενδιαφέρον, από πολλές πλευρές. Κατά την γνώμη μας, όμως, υπάρχουν άλλες, πολύ μεγαλύτερες και σημαντικότερες ανάγκες στα οδικά δίκτυα της περιοχής μας, βλέπε και παραπάνω, γέφυρες στο Αλυγαρόρεμα, και στο Πήλιο, παρακάμψεις οικισμών κλπ.
Τέλος. Καλή αντάμωση το Σάββατο στο Πνευματικό Κέντρο. Γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 26.11.2014)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου