Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

κυκλο-φ-οριακα 759 26.02.2014

Βόλος, από ψηλά (φώτο Κώστας Κ.)


Καλημέρα, κι ο Θεός να ‘ναι μαζί μας. Βόλτα στην πόλη σήμερα, με το σύνολο του δυναμικού της ατομικής μας, απολύτως μη κυβερνητικής οργάνωσης, που έχει ως αντικείμενο την «Καταγραφή και Αξιολόγηση Καταστάσεων, Προβλημάτων και Λύσεων Πόλεων», σε αρκτικόλεξο «Κ.Α.ΚΑ.ΠΡΟ.ΛΥ.Π», και χρηματοδοτείται από πολύ μυστικά κονδύλια, τόσο μυστικά που δεν τα γνωρίζουμε ούτε εμείς.

Υπόγειοι κάδοι απορριμμάτων, τόσο οργανικών, όσο και ανακυκλώσιμων υλικών. Θετικά κρίνεται η παρέμβαση. Το σύστημα φαίνεται ότι λειτουργεί ικανοποιητικά, δεν υπάρχουν οσμές ή υγρά, η αποκομιδή γίνεται τακτικά, οι κάδοι στις γωνίες έχουν λιγοστέψει, μακάρι να επεκταθεί και σε άλλα σημεία της πόλης.

Κορύνες στην οδό Ελ. Βενιζέλου (Ιωλκού). Ελάχιστες έχουν απομείνει, λόγω φυσικής φθοράς στην πλειοψηφία τους, απαιτείται αποκατάσταση το ταχύτερο δυνατόν. Στα υπόλοιπα σημεία η λειτουργία παραμένει ικανοποιητική. Οι της οδού Δημητριάδος παραμένουν ακόμη μπλεγμένες στα γρανάζια της ανοησίας των κυβερνητικών εγκυκλίων. Παρεμπιπτόντως, στην οδό Ιάσονος, το 2007 που τοποθετήθηκαν οι πρώτες, είχα την ρητή διαβεβαίωση των αρμοδίων αντιδημάρχων καθαριότητας και τεχνικών υπηρεσιών ότι «μέσα σε δεκαπέντε μέρες» θα έχουν γίνει εσοχές στα πεζοδρόμια, για να βγουν εκτός αριστερής λωρίδας κυκλοφορίας οι κάδοι απορριμμάτων. Φεβρουάριο 2014 οι κάδοι στέκονται ακόμη μέσα στην λωρίδα.

Μαρίνα τουριστικών σκαφών στον κυματοθραύστη (κορδόνι). Είναι απορίας άξιον πώς επανέρχεται ένα θέμα, που για την πόλη έχει λήξει από καιρό, ως «προεκλογική εξαγγελία». Και καλά, ο επικεφαλής δεν ζούσε εδώ, οι συμβουλάτορές του πού ζούσαν, άραγε; Όσο για τους ποδηλατοδρόμους, ας ενημερώσει κάποιος τον άνθρωπο (είναι και δικηγόρος…) αφενός ότι δικάστηκαν στο τριμελές πλημμελειοδικείο και αθωώθηκαν πανηγυρικά και αφετέρου ότι, στο πλαίσιο αυτής της δίκης, η Τροχαία βεβαίωσε εγγράφως ότι δεν έχει καταγραφεί κανένα ατύχημα με σωματικές βλάβες από το 2009 μέχρι αρχές Οκτωβρίου 2013 που έγινε η ακροαματική διαδικασία. Για να μην γεμίσουν πάλι με αίμα οι έρμοι οι δρόμοι του Βόλου…

Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014

κυκλο-φ-οριακα 758 19.02.2014

...στάση στον κάμπο


Μπήκε βιαίως η Άνοιξη, παρακάμπτοντας τον χειμώνα, ο οποίος έμεινε στον βορρά (βαρέθηκε να κατέβει παρακάτω). Γίναμε Φλώριδα. Καλό μεν για τα οικογενειακά μας έξοδα, κακό δε για το νεράκι μας και για το σώμα μας εν γένει.
Τις τελευταίες ημέρες δύο συγκλονιστικές (2) ειδήσεις διατάραξαν την μονότονη καθημερινότητά μας:
Η χρονολογικά πρώτη ήταν η διαγραφή των χρωστούμενων δανείων, ύψους 245 εκατ. ευρώ, του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Αυτό μου έδωσε ελπίδες ότι θα διαγράψει ο καλός κ. υπουργός πολιτισμού και τα δικά μου χρέη, δεδομένου ότι και εγώ, ομοίως προς το Μέγαρο, παράγω πολιτισμό, τραγουδώντας στη χορωδία μας. Πώς; Μα δεν είναι το ίδιο, λέτε; Μπορεί, αλλά και τα δικά μου χρέη δεν είναι 245 εκατ. Βέβαια, δεν έχω και τον Δημοσιογραφικό Οργανισμό Λαμπράκη (ΔΟΛ) πίσω μου, που στηρίζει «με νύχια και με δόντια» όλες ανεξαιρέτως τις κυβερνητικές παρανομίες – λογικό, αφού κι αυτή η διαγραφή το ίδιο παράνομη πράξη είναι… Και μην ξεχνάτε, ο ίδιος Οργανισμός συμμετέχει τόσο στη σκανδαλώδη digea όσο και στις εταιρείες των αυτοκινητοδρόμων. «Βλέπω την αλληλουχία των κρυφών νοημάτων», που λέει κι εξόριστος ποιητής στο «Προφητικόν» του Οδυσσέα Ελύτη.
Η χρονολογικά δεύτερη ήταν αυτή η ιστορία με την Μη Κυβερνητική Οργάνωση (ΜΚΟ) που είχε αναλάβει να αφαιρεί νάρκες (ναι, αυτές που κάνουν μπουμ! άμα τις πατήσει κανείς) από τα ναρκοπέδια του Ιράκ, του Λιβάνου και της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης με αμοιβή 9 εκατ. € από το ελληνικό υπουργείο εξωτερικών! Ομολογώ ότι πρόκειται για καταπληκτική ιδέα και μπράβο σ’ αυτόν που τη σκέφτηκε αυτή την κομπίνα. Φοβερό, τι μπορεί να κάνει μια ελληνική ΜΚΟ στο παγκόσμιο πολεμικό περιβάλλον όταν έχει τις «άκρες». Κι από την άλλη, παρακολουθώ τα «κοινωνικά μηνύματα» στην τηλεόραση και διαπιστώνω ότι κάθε τόσο εμφανίζεται μια νέα ΜΚΟ που προστατεύει τα παιδιά, τις μητέρες, την οικογένεια και τα συναφή – πρέπει να υπάρχουν ήδη δεκάδες με το αυτό αντικείμενο αλλά διαφορετικούς, προφανώς, προϋπολογισμούς.
Θαύμα. Μια κρίση κομμένη και ραμμένη στα μέτρα τους, είναι αυτό που έλεγαν εξ αρχής οι εγκέφαλοι των μνημονίων «η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες», ιδού! λοιπόν τι εννοούσαν…

Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2014

κυκλο-φ-οριακα 757 12.02.2014



Καλημέρα συμπολίτες, συγκάτοικοι της μικρής μεγάλης μας πόλης. Που ανέκαθεν, νυν και αεί και στους αιώνες μεγαλουργεί, κέντρο μιας χώρας που ομοίως, στο ίδιο «ανέκαθεν», μεγαλουργεί.
Μετά τα ωραία «πλακάκια» της κυβέρνησης με τους γενικώς μεγαλοεργολάβους για τη δωρεάν παραχώρηση των τηλεοπτικών συχνοτήτων και την αποκλειστικότητα της ψηφιακής τηλεόρασης στην περιβόητη digea, που επίσης τους ανήκει, τώρα προχώρησαν και στην προαναγγελθείσα αύξηση των αντιτίμων των διοδίων στους εθνικούς δρόμους, που ανήκουν στους ίδιους μεγαλοεργολάβους. Είναι σαφές, ή να το ξαναπούμε; Όλα στον ίδιο κορβανά πηγαίνουν, συμπολίτες, κι αυτός με βεβαιότητα δεν είναι ο κρατικός.
Το οποίον, που λέτε, ξανααυξήθηκαν τα διόδια στις Ιδιωτικές (Εθνικές) Οδούς της χώρας μας. Οι συμβάσεις, φταίνε, λέει, οι συμβάσεις που υπογράφηκαν και επικυρώθηκαν από την Βουλή των Ελλήνων επί Υπουργίας Σουφλιά (γνωστού και ως «Σαρακατσάνου»). Οι συμβάσεις! Μια κυβέρνηση, ακόλουθος άλλων παρόμοιων κυβερνήσεων από το 2010 και μετά, που κυβερνά με πλήθος αντισυνταγματικών νομοθετημάτων (έτσι αποφαίνονται τα ανώτατα δικαστήρια…) και πράξεις νομοθετικού περιεχομένου που δεν φτάνουν καν στην Βουλή (βλέπε κατάργηση της ΕΡΤ…), μια τέτοια κυβέρνηση, εσείς τι λέτε; αν ήθελε δεν θα μπορούσε να αναθεωρήσει ή να καταργήσει συμβάσεις παραχώρησης που έγιναν το 2007; Εγώ λέω πως μπορεί. Απλώς, αγαπητοί μου, είναι προφανές ότι δεν θέλει.
Με την ευκαιρία, οι πέντε, αυτή τη στιγμή, εν ενεργεία, και με τα δικά της προβλήματά η κάθε μία, συμβάσεις παραχώρησης, αφορούν στους παρακάτω αυτοκινητοδρόμους:
·          ΠΑΘΕ Μαλιακός - Κλειδί, από τον Ανισόπεδο Κόμβο Ραχών έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κλειδιού, με ανάδοχο την εταιρεία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.»
·          Αυτοκινητόδρομος «Ιονία Οδός» από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα, ΠΑΘΕ Αθήνα (Α/Κ Μεταμόρφωσης) − Μαλιακός (Σκάρφεια) και Συνδετήριος Κλάδος του ΠΑΘΕ Σχηματάρι-Χαλκίδα, με ανάδοχο την εταιρεία «Νέα Οδός Α.Ε.»
·          Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), με ανάδοχο την εταιρεία «Κεντρική Οδός Α.Ε.»
·          Αυτοκινητόδρομος «Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Κλάδος Λεύκτρο - Σπάρτη», με ανάδοχο την εταιρεία «Μορέας Α.Ε.»
·          Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος - Τσακώνα», με ανάδοχο την εταιρεία «Ολυμπία Οδός Α.Ε.»