Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015

κυκλο-φ-οριακα 799 18.02.2015



Καλημέρα και τούτη την Τετάρτη. Συνεχίζουμε να διεκδικούμε την αξιοπρέπειά μας, σ’ έναν κόσμο που ποικιλοτρόπως μας πληγώνει. Εκτός και εντός Ελλάδος, εντός και εκτός πόλεως. Αναζητούμε τις ανάσες μας, τις οάσεις με το καθαρό νερό, τις ψηλές κορφές με τον καθαρό αέρα.
Όσοι από εσάς διαβάσατε την περασμένη Τετάρτη την ανάλυσή μας σχετικά με τους κυκλοφοριακούς φόρτους και τη σχέση τους με τα διόδια της Εθνικής Οδού (ΠΑΘΕ), ελπίζω να καταλάβατε περί τίνος πρόκειται. Έτυχε και κάναμε το ταξίδι Βόλος-Θεσσαλονίκη μετ’ επιστροφής μέσα στο Σαββατοκύριακο και δεν είδαμε, ειλικρινά, να υπάρχει κάποια σημαντική πρόοδος στα έργα, τόσο στα Τέμπη, όσο και στον Πλαταμώνα – τα διόδιά μας τα πληρώσαμε όλα, ούτε ένα δεν παρακάμψαμε, δίνοντας την πρέπουσα σημασία στην ασφάλεια της μετακίνησής μας.
Άσχετο, πλην όμως επίκαιρο: έγραψα παραπάνω «οάσεις» και στο μυαλό μου ήρθαν και ψήλωσαν φοίνικες. Φοίνικες, σαν αυτούς που πεθαίνουν στον Βόλο, συμπολίτες. Πεθαίνουν μαζικά, θεριά δέντρα, χτυπημένα από ένα σκουλήκι, λένε οι επαΐοντες, μια αρρώστια μη θεραπεύσιμη. Περάστε να δείτε θλιβερό θέαμα στη Νομαρχία, δεν ξέρω, κανένας, λένε, δεν ξέρει αν θα προσβληθούν και οι φοίνικες της παραλίας, είναι κάτι σαν τον καρκίνο, που θερίζει γενικώς και κανένας δεν ξέρει ποιος θα είναι ο επόμενος…
Και μια και φτάσαμε στους θανάτους, έφυγε κι ο φίλος μας Γιώργος Πανίτσας, Αρχιτέκτων Μηχανικός, ένα φεγγάρι στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Βόλου. Ο Γιώργος ήταν ο μόνος άνθρωπος που ήξερα τον Σεπτέμβριο του 1972 στην τελείως άγνωστη πόλη με το όνομα Καρλρούη (Karlsruhe) της τότε Δυτικής Γερμανίας, όπου πήγα για να σπουδάσω σε ένα από τα καλύτερα Πολυτεχνεία του κόσμου. Στην εκεί αρχιτεκτονική σπούδαζε και ο Γιώργος, κι ήταν η μόνη μου παρέα μέχρι να γνωρίσω τους πολλούς και καλούς καινούργιους φίλους-συμφοιτητές, με τους οποίους μέχρι τώρα κρατάω άριστες επαφές. Έφυγε κι αυτός, ας είναι ελαφρύ το χώμα της Αγριάς που τον σκεπάζει.
Αυτά. Οι άνθρωποι και τα δέντρα. Κάποιοι λένε ότι τα δέντρα είναι σαν τους ανθρώπους. Έχουν DNA, το καθένα το δικό του. Κοιτάξτε με προσοχή, δεν θα δείτε δύο ολόιδια σε ανάπτυξη πεύκα, πλατάνια, νεραντζιές. Όπως δεν βλέπετε και δύο ολόιδιους ανθρώπους (πέραν των διδύμων, βεβαίως).
Ύστερα ήρθε και μας βρήκε η «Θεσσαλία» της Τρίτης, με ένα σαλόνι (σελ. 20-21) γεμάτο κυκλοφορία. Ας δούμε με τη σειρά τα θέματα:

α) ««Του Κουτρούλη ο γάμος» και πάλι με το κυκλοφοριακό στο κέντρο του Βόλου». Στις 2 Δεκεμβρίου 2014, μία ημέρα μετά την εφαρμογή των καινούργιων μέτρων, υπήρχε ο πρωτοσέλιδος τίτλος «Κυκλοφοριακό, ανάσανε το κέντρο». Την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου, εμείς στα κυκλο-φ-οριακα είχαμε γράψει «Κρατάμε και τις τρεις καθημερινές εφημερίδες της Τρίτης 02.12.2014, διαβάσαμε και τις δηλώσεις του κ. Διοικητή της Τροχαίας και …περιμένουμε. Διότι η Ιστορία, ευτυχώς ή δυστυχώς, δεν γράφεται σε μια μέρα.» Ούτε και τώρα θα κάνουμε άλλο σχόλιο, θα …περιμένουμε.
β) «Δεύτερη λωρίδα κυκλοφορίας στα «Αστέρια»», διαβάζουμε πρόταση της Τροχαίας για να βελτιωθεί η κίνηση των οχημάτων στον κόμβο Περιφερειακός-Παραλιακή Οδός, που λειτουργεί με φωτεινή σηματοδότηση. Χωρίς να υποτιμούμε τις ικανότητες των ανδρών της Τροχαίας, εμείς προτείνουμε, πριν μπει σε εφαρμογή ένα τέτοιο σχέδιο, να γίνουν ακριβείς μετρήσεις στρεφουσών κινήσεων στον κόμβο και, με βάση αυτές τις μετρήσεις, να γίνει ένας πλήρης επανα-προγραμματισμός των φωτεινών σηματοδοτών οι οποίοι, ως καινούργιοι, είναι πιθανόν να δουλεύουν με βάση κάποια θεωρητικά μεγέθη, που να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Π.χ. να θεωρούν (τα φανάρια, λέμε) ότι ο Περιφερειακός έχει μεγαλύτερο φόρτο απ’ αυτόν που πραγματικά έχει και να του δίνουν περισσότερο πράσινο απ’ όσο χρειάζεται, σε βάρος, αντίστοιχα, του πράσινου στην παραλιακή οδό. Πρώτα, κατά τη γνώμη μας, πρέπει να κοιταχτούν αυτά τα στοιχεία, που είναι και εύκολα διορθώσιμα, και μετά να εξεταστεί η ωφελιμότητα μιας επιπλέον λωρίδας κυκλοφορίας. Είμαστε στη διάθεση παντός ενδιαφερομένου.
γ) «Άρχισε η αποξήλωση ποδηλατοδρόμων». Όπως το λέει, ακριβώς. Με έργο που κοστολογήθηκε 150.000 €, για να καταστραφεί ένα έργο που στοίχισε λιγότερο από 235.000 €, όπως είναι καταχωρημένο στην Απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Βόλου αρ. 824/2011 (27η τακτική συνεδρίαση, 28.12.2011) στην εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας για την οριστική παραλαβή του έργου, σημείο 5: «Στις 31/12/2009 συντάχθηκε η βεβαίωση περαίωσης του έργου, η δε αξία όλων των εργασιών ανήλθε στο ποσό των 232.619,88 €.» Αλλά ποιος διαβάζει τέτοια «άχρηστα» κείμενα; Και να αντικατασταθεί (;;) με «…ειδικό ασφαλτοτάπητα για ποδηλατοδρόμους». Όπως μπροστά στα ψαράδικα, υποθέτω, και μού ‘ρχεται ένας κλαυσίγελος… Αντί να ξοδευτούν αυτές οι 150.000 για να ολοκληρωθεί το έργο, όπως εξ αρχής είχαμε εμείς προτείνει, με την διαπλάτυνση των πεζοδρομίων σε όσο μήκος φτάσει τέλος πάντων, η Δημοτική μας Αρχή προχωρεί σε οριστική κατάργηση των ποδηλατοδρόμων στην πόλη του Βόλου. Αυτά κι αν είναι πεταμένα λεφτά, συμπολίτες!
Έτερον ουδέν. Γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 18.02.2015)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου