Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015

κυκλο-φ-οριακα 802 18.03.2015

...εις ανάμνησιν


Με χαρά σας ξαναβρίσκω, αγαπητοί συμπολίτες, μετά από διακοπή μιας εβδομάδας, υποχρεωτικά, λόγω φόρτου για την εκδήλωση την 100 χρόνων Βολιώτικου Προσκοπισμού, θα διαβάσατε, φαντάζομαι, ρεπορτάζ με φωτογραφίες στο χθεσινό σαλόνι της «Θεσσαλίας» μας. Η Ιστορία αυτής της Πόλης γράφεται σε πολλά επίπεδα και ο Προσκοπισμός είναι συστατικό στοιχείο της, δεδομένου ότι, σύμφωνα με υπολογισμούς, περίπου το 80% των παιδιών της έχουν περάσει, έστω και για λίγο, από τα Προσκοπικά Συστήματα.

Ύστερα έγιναν τα επεισόδια στην ΔΕΥΑΜΒ, χάρη στα οποία γίναμε, για μία ακόμη φορά, θέμα σε όλες τις ειδησεογραφικές και σατιρικές εκπομπές της απανταχού ελληνικής τηλεόρασης – δεν ξέρω αν μας παρέλαβαν και τίποτε ξένα κανάλια, πάντως και το διαδίκτυο το κατακτήσαμε… Και προσωπική ασφάλεια (ελληνιστί σεκιούριτι, εκ του αγγλικού security) και ΜΑΤ (διεξάγεται ΕΔΕ, διαβάζω), όλα τα ωραία. Θυμάμαι (αν και το ‘χω ξαναπεί: γιατί επιμένω να θυμάμαι;;) Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου στις 19 Νοεμβρίου 2007, με θέμα Ημερήσιας Διάταξης «Επανεξέταση του ζητήματος της τοποθέτησης πλαστικών επαναφερόμενων οριοδεικτών σε κεντρικές οδούς της πόλης του  Βόλου, η οποία ελήφθη με την αρ.375/07 απόφαση Δημ. Συμβουλίου», ύστερα από αιτήματα της μείζονος (επικεφαλής Κ. Μήτρου) και της 1ης ελάσσονος (επικεφαλής Α. Παππάς) μειοψηφίας, με παρουσία μέσα σε ολόκληρη την αίθουσα του Δημαρχείου περισσοτέρων από 200 διαμαρτυρομένων και εντόνως αντιδρώντων συμπολιτών στο μέτρο των κορυνών, μέτρο που λειτουργούσε ήδη από τις 23 Σεπτεμβρίου 2007. Ο τότε Αστυνομικός Διευθυντής, εκτιμώντας ότι υπήρχε μεγάλη πιθανότητα η κατάσταση μέσα στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου να εξελισσόταν άσχημα, έστειλε, εν αγνοία του Δημάρχου και ημών των Συμβούλων, δυο-τρεις άνδρες με πολιτικά, να παρακολουθούν. Μόλις τους εντοπίσαμε, ο Δήμαρχος ζήτησε να αποχωρήσουν, πράγμα που έγινε. Η Συνεδρίαση συνεχίστηκε, με αντεγκλήσεις μεν, χωρίς «έκτροπα» δε, και ολοκληρώθηκε κανονικά, οι κορύνες παρέμειναν με τις ψήφους της πλειοψηφίας και της 2ης ελάσσονος αντιπολίτευσης (επικεφαλής Μ. Πατσιαντάς), απόφαση ΔΣ Βόλου 488/2007. Θυμάμαι κι άλλες Συνεδριάσεις με έντονη την παρουσία ισχυρών ομάδων διαμαρτυρομένων συμπολιτών, για τις λαϊκές αγορές, για τα αδέσποτα, για το «Ξενία», για το Κοιμητήριο, για την Αγία Παρασκευή, ποτέ και για κανέναν λόγο δεν αισθάνθηκα ότι υπήρχε ανάγκη για κάποιου είδους «προστασία». Άλλοι καιροί, άλλα ήθη ή, όπως είπε και ο Κικέρων στην δεύτερη ομιλία του εναντίον του Verre (κεφάλαιο 25) και στην πρώτη ομιλία του εναντίον του Catiline: o tempora o mores (χωρίς θαυμαστικά, γιατί δεν υπήρχε το θαυμαστικό στα λατινικά).


Διάβασα ότι η Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας ενέκρινε τις κυκλοφοριακές αλλαγές που προκύπτουν από την αλλαγή της διαδρομής των λεωφορειακών γραμμών 3 και 15 στην περιοχή του Νοσοκομείου και του Αναύρου. Κατόπιν αυτού, η οδός Αθανασάκη καλείται να διεκπεραιώνει τις καθημερινές 81 λεωφορεία της γραμμής 3 και 75 λεωφορεία της γραμμής 15, σύνολο 156 λεωφορεία. Αυτά τα οχήματα θα στρέφουν αριστερά από την Πολυμέρη προς την Αθανασάκη «με ρύθμιση του φωτεινού σηματοδότη», όπως διαβάζω στην απόφαση. Αν ο Πίνακας Δρομολογίων που δημοσιεύει το Αστικό ΚΤΕΛ Βόλου στο διαδίκτυο είναι ακριβής και αν οι χρόνοι διαδρομής που προβλέπονται επιτυγχάνονται, τότε σ’ αυτό το φανάρι κάθε έξι (6) περίπου λεπτά θα στρίβει ένα λεωφορείο αριστερά. Να θυμίσω ότι σ’ αυτό ακριβώς το φανάρι, όταν πρωτοεγκαταστάθηκε, το 2008, υπήρχε αυτή η φάση της αριστερής στροφής, χωρίς λεωφορεία βεβαίως-βεβαίως, και καταργήθηκε μετά από δυνατή φωνή λαού, διότι καθυστερούσε τις κινήσεις στην Πολυμέρη, μεταξύ των οποίων και των ασθενοφόρων. Αργότερα, το 2012, μονοδρομήθηκε και η Αθανάσάκη από Γαρέφη προς Πολυμέρη. Να θυμίσω επίσης ότι αυτός ο κόμβος, γενικά, τα καλοκαιρινά Σαββατοκύριακα λειτουργεί με παλλόμενο κίτρινο, γιατί δημιουργούνταν μεγάλες ουρές. Ταυτοχρόνως αφαιρέθηκαν και οι κακές κορύνες που διαχώριζαν τα ρεύματα κυκλοφορίας και απέτρεπαν σταθμεύσεις και αριστερές στροφές επί της οδού Πολυμέρη (από τις 16.07.2007 που βάλαμε εκείνες τις κορύνες ζητούσαμε να κατασκευαστεί μόνιμη νησίδα, πλάτους 1,00 μ., στο σημείο, το θέμα «ωρίμασε» το …2013 και πάλι τίποτε δεν έγινε…). Θα δούμε πώς θα συν-λειτουργήσουν όλα αυτά, άλλωστε τι λόγος μας πέφτει πια εμάς όταν πανεπιστημιακοί δάσκαλοι ασχολούνται, πλέον, με τα κυκλοφοριακά ζητήματα της πόλης. Η φωτογραφία, απλώς, εις ανάμνησιν…

Διάβασα και μια «δακρύβρεχτη» ανακοίνωση της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας για τους ποδηλατοδρόμους, όπως έχω ξαναπεί προσπαθώ να μην ξανα-ασχοληθώ μ’ αυτό το θέμα, αλλά οι διαβόλοι δε μ’ αφήνουν…

Τι να κάνω; διαβάζω, βλέπω και ακούω – το κακό είναι ότι δεν σωπαίνω κιόλας, τα χούγια βγαίνουν τελευταία, καθώς λένε. Γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 18.03.2015)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου