Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

κυκλο-φ-οριακα 811 27.05.2015



Πάει κι ο Μάης, συμπολίτες, πολύ γρήγορα πέρασε, μου φαίνεται, αυτός ο μήνας. Βέβαια, για τα παιδιά που δίνουν τις πανελλαδικές εξετάσεις ο Μάιος είναι ο μήνας των παθών, αλλά περνάει, τελειώνει, κι αρχίζει το «μεγάλο φωτεινό καλοκαίρι», που θυμάμαι πώς και πώς το περιμένανε οι κόρες μου, το 2008 και το 2011! Χωρίς καμία «κρίση πανικού» - τι ‘ν τούτο πάλι φέτος, πάνω από δέκα παιδιά με κρίση πανικού, πού οφείλεται και πώς δικαιολογείται αυτή η έξαρση; Μήπως χρειάζεται κι εδώ μια «διαχείριση άγχους» των γονέων, κυρίως, και της ευρύτερης οικογένειας, αυτοί είναι, συνήθως, οι παράγοντες που επηρεάζουν την ψυχολογία των παιδιών - με μαγεύουν αυτές οι καινούργιες εκφράσεις που μπαίνουν στην ζωή μου.

Διαχείριση άγχους στην εργασία, ημερίδα, διαβάζω, διοργανώνεται αυτές τις ημέρες και σ’ αυτήν θα προσέλθουν, μαθαίνω, σύσσωμοι οι εργαζόμενοι στον Δήμο Βόλου, γιατί κανείς τους δεν ξέρει πού εργάζεται σήμερα και πού θα βρεθεί αύριο. Συνεχείς είναι, τον τελευταίο καιρό, οι μετακινήσεις υπαλλήλων, προϊσταμένων και διευθυντών – όλες δημοσιεύονται στην «Διαύγεια» - και δεν ξέρω αν αυτό βελτιώνει την λειτουργία αυτού του πολύ μεγάλου οργανισμού που λέγεται «Δήμος Βόλου». Μακάρι να βγω ψεύτης, αλλά φοβούμαι ότι το αντίθετο συμβαίνει.

Σε ότι αφορά την σήραγγα της Γορίτσας, εμείς το ‘χουμε ξαναπεί, ο Δήμος βρέθηκε μπροστά σε ένα θέμα τελείως άσχετο με τις αρμοδιότητές του, ένα αντικείμενο που βασίζεται σε διαφορετικά δεδομένα και προδιαγραφές, και προσπαθεί «εκ των ενόντων» να τα βγάλει πέρα. Έχω την αίσθηση ότι δεν γίνεται έτσι και έχω την βεβαιότητα ότι τάχιστα πρέπει να προκηρυχθεί διαγωνισμός και να ανατεθεί σε ειδική εταιρεία, σχεδόν όλες οι πολλές, πλέον, σήραγγες στην Ελλάδα λειτουργούν υπό την εποπτεία τέτοιων εταιρειών. Στην …Νορβηγία τα πράγματα μπορεί να συμβαίνουν διαφορετικά, εγώ πάντως ξέρω ότι δεν υπάρχει καμία σήραγγα στον κόσμο που να μην εποπτεύεται με κάποιον τρόπο, ιδίως αν είναι μακρύτερη από 500 μ (η δική μας, θυμίζω, έχει μήκος 596 μ.). Όσο για τον διεθνή και ελληνικό κανονισμό λειτουργίας, που απαιτεί να βρίσκονται στο κέντρο ελέγχου δύο (2) άτομα σε κάθε βάρδια, τι να πω, υποθέτω ότι αυτοί που έφτιαξαν αυτόν τον κανονισμό (και δεν ανήκω σ’ αυτούς…) κάτι περισσότερο ξέρουν από όλους όσους που ποτέ δεν ασχολήθηκαν με σήραγγες και, απλώς, ξέρουν να κάνουν κάποιες αφελείς διαιρέσεις.

Επισκεφθήκαμε εθιμοτυπικώς την Αστυνομική Διεύθυνση Μαγνησίας στο καινούργιο της κτήριο, στην οδό Βενιζέλου, προς Μελισσάτικα. Και είπαμε εύγε! να ένα σύγχρονο δημόσιο κτήριο στην πόλη μας, καλοφτιαγμένο και λειτουργικό. Ευχόμαστε μακροημέρευση, μέσα από σωστή και καλή συντήρηση – γιατί τα προβλήματα όλων των δημόσιων έργων στην Ελλάδα οφείλονται κατά 95% στην συντήρηση και μόνο κατά 5% στην κατασκευή. Και μετά από αυτό το επίτευγμα του αρμοδίου Υπουργείου καιρός είναι να πάρει, επιτέλους, σειρά και το νέο κτήριο της Πυροσβεστικής. Κάποτε υπήρχαν διαβεβαιώσεις, υπάρχει και το οικόπεδο στον Περιφερειακό που το παραχωρεί ο Δήμος, τίποτε δεν έγινε ως τώρα. Δεν ξέρω αν οι φορείς και οι βουλευτές της πόλης συνεχίζουν να το διεκδικούν, πρέπει όλοι να καταλάβουν ότι είναι απαραίτητο να μετακινηθεί η Πυροσβεστική από την γωνία Γαλλίας-Κουμουνδούρου.

Καλοκαιράκι, ετοιμαζόμαστε πυρετωδώς για τα μπάνια του λαού. Κάποιοι τα έχουν ξεκινήσει κιόλας και καλά κάνουν. Ο Παγασητικός (φαίνεται ότι) είναι καθαρός, προς επίρρωσιν βαπτίστηκε σ’ αυτόν και η Δημοτική μας Αρχή στις Αλυκές. Με την πλαζ των Αλυκών δεν (φαίνεται να) πηγαίνουν καλά τα πράγματα, ακόμη μία χρονιά θα μείνει στα χάλια της. Κι αυτό που συμβαίνει τώρα προέρχεται, κατά την γνώμη μας, από το λάθος της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής να αναθέσει την διαχείριση της πλαζ σε κάποια παγκοσμίως άγνωστη σύμπραξη δύο επιχειρηματιών από την Μύκονο, αν δεν κάνω λάθος. Έκτοτε διερωτώμαι: άραγε, δεν υπήρχαν βολιώτες επιχειρηματίες ενδιαφερόμενοι, που να τους ξέρουμε και να μας ξέρουν, να λειτουργήσουν αυτό το σημαντικό κομμάτι του παραλιακού μας μετώπου; Ή επρόκειτο, για μία ακόμη φορά, για την «πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά» χωρίς πλήρη έλεγχο του ποιος και τι κρύβεται πίσω της; Τα πάντα εκ του αποτελέσματος κρίνονται, δυστυχώς…

Καλοκαιράκι, μια συμβουλή: φροντίστε λίγο το αυτοκίνητό σας. Συνήθως το καλοκαίρι διανύουμε περισσότερα χιλιόμετρα και με πιο βαρυφορτωμένο όχημα, ο κινητήρας λειτουργεί αναγκαστικά με ακόμη πιο ψηλές θερμοκρασίες απ’ ότι τον χειμώνα, ανεμιστήρες και ψυγείο δουλεύουν στο φουλ, η άσφαλτος «λιώνει» και τα ελαστικά υποφέρουν, τα φρένα ζεσταίνονται ακόμη περισσότερο. Πάνω απ’ όλα πρέπει να είναι η ασφάλεια στην οδήγηση, και ένα ασφαλές όχημα συμβάλλει σημαντικά στην ασφαλή οδήγηση.

Ας είμαστε όλοι καλά, γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 27.05.2015)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου