Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015

κυκλο-φ-οριακα 803 25.03.2015



Καλημέρα. Η τύχη τά ‘φερε και στα 25 χρόνια ύπαρξης αυτής της στήλης μόνο μία φορά, το 1994, η δημοσίευσή της συνέπεσε με την 25η Μαρτίου. Και επειδή τα τρέχοντα ζητήματα α) είναι άστα να πάνε και β) τα προλαβαίνουμε και την επόμενη φορά, σήμερα ας κάνουμε μία εκ-ανα-δρομή στο κοντινό παρελθόν και ας πάρετε μία άχρηστη πληροφορία.
"Όλη Δόξα, όλη Χάρη, Άγια μέρα ξημερώνει
και τη μνήμη της το Έθνος χαιρετά γονατιστό..."
Ημέρα της Εθνικής Παλιγγενεσίας, ημέρα όπου μηνύματα επί μηνυμάτων και πανηγυρικοί επί πανηγυρικών θα ασχοληθούν με το βαθύτερο νόημα της Εθνεγερσίας του 1821 και την "επικαιρότητα" εκείνης της πράξεως στην σημερινή μας δύσκολη, πολύ δύσκολη εποχή. (τώρα να δεις πόσο δύσκολη είναι…)
Κίνηση, πάλι, τουρίστες πολλοί στην περιοχή μας, κι όσοι αποτόλμησαν την Καθαρά Δευτέρα έξοδο προς Νότιο Πήλιο πήραν την δόση τους από κυκλοφοριακό μπλοκάρισμα. Τι; Ποια παράκαμψη Αγριάς; Κάποιοι μας "δουλεύουν" χρόνια τώρα, μου φαίνεται, πως δήθεν αυτή η παράκαμψη μελετάται. Πάντως για φέτος σίγουρα δεν περιμένουμε, πάλι τίποτε. Όπως πέρυσι, τα γνωστά, πόσες φορές έχουμε γράψει για το ίδιο θέμα; (στο μεταξύ έχουν περάσει άλλα είκοσι (20) χρόνια!!...)
Όμως έγινε σύσκεψη μεγάλη και τρανή στο Δημαρχείο Βόλου, με συμμετοχή των ανθρώπων του ΠΕΧΩΔΕ από τις περιφερειακές υπηρεσίες της Λάρισας, για το ζήτημα του Περιφερειακού Δακτυλίου, που εντάχτηκε, ως γνωστόν, στην χρηματοδότηση του περιφερειακού σκέλους του 2ου πακέτου Ντελόρ, και για άλλα μεγάλα κυκλοφοριακά ζητήματα του Πολεοδομικού Συγκροτήματος. Αποτελέσματα ακριβώς δεν μάθαμε, ελπίζουμε να πάνε όλα καλύτερα από ότι μέχρι τώρα. (εδώ κάτι έγινε στα είκοσι (20) χρόνια που μεσολάβησαν)
Και ο Δήμος της Νέας Ιωνίας (ξανα)προβάλλει έντονα αυτόν τον καιρό ένα παλιό του αίτημα για απομάκρυνση των σιδηροδρομικών γραμμών μέσα από τον οικιστικό ιστό της πόλης. Χρόνια τώρα τραβάει κι αυτή η ιστορία, οι γενικοί διευθυντές στον ΟΣΕ έρχονται και παρέρχονται, ουδείς ασχολείται με το σοβαρό αυτό πρόβλημα της Νέας Ιωνίας. Που έχει λύση, εύκολη μάλιστα, αρκεί να βρεθούν οι πάντα απαραίτητες "πέντε δεκάρες". Που όμως ποτέ δεν βρίσκονται, μέχρι τώρα. Για να δούμε, μήπως θα βρεθούν τώρα; Και όχι τίποτ' άλλο, εκείνο που είναι το καλύτερο είναι ότι η γραμμή Βόλου-Λάρισας, με όλα τα χάλια που έχει, είναι μία από τις αποδοτικότερες, πανελληνίως, γραμμές του ΟΣΕ. Σου λένε, λοιπόν, οι άνθρωποι, αφού με τέτοια χάλια έχουμε τέτοια απόδοση, γιατί να την αναβαθμίσουμε; Τέτοια λογική, θαύμα! (είκοσι (20) χρόνια μετά υπάρχει σε εξέλιξη έργο αναβάθμισης-ηλεκτροκίνησης στην γραμμή, χωρίς, βεβαίως, να ασχολείται κανείς με το «S» των σιδηροτροχιών μέσα στην Νέα Ιωνία)
Η προθεσμία για τα δικαιολογητικά για τη στάθμευση λήγει τη Δευτέρα οριστικά. Σπεύσατε. (η ελεγχόμενη στάθμευση που λειτουργεί μέχρι σήμερα ξεκίνησε τον Ιούλιο 1994, τα «δικαιολογητικά» ζητούνταν από τους μόνιμους κατοίκους)
Αυτά τα ολίγα σήμερα, λίγο πριν κλείσει η ύλη της εφημερίδας. Χρόνια πολλά στις Βαγγελίτσες και στους Βαγγέληδες και ιδιαίτερα στον (παραιτηθέντα λόγω Πανεπιστημίου και μη ανακάλεσαντα) Πρόεδρο του ΤΕΕ. Γεια σας. (άλλη μεγάλη ιστορία της πόλης στις αρχές της δεκαετίας του ’90, η προσπάθεια της κυβέρνησης Μητσοτάκη να διασπάσει το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, που, ευτυχώς, συνάντησε μεγάλη και οργανωμένη αντίδραση από τη μεριά μας).
Και η «άχρηστη» πληροφορία, δια τον πλουτισμόν των γνώσεών σας. Κάτι που έχει σχέση με το ημερολόγιο και ίσως δεν το ‘χετε προσέξει ποτέ. Λοιπόν, μέσα στον ίδιο χρόνο, ότι μέρα της εβδομάδας είναι η 25η Μαρτίου, ίδια μέρα είναι και η 28η Οκτωβρίου. Και ότι μέρα είναι η Πρωτομαγιά (1η Μαΐου), ίδια μέρα είναι τα Χριστούγεννα (25η Δεκεμβρίου). Αυτό συμβαίνει πάντα, κάθε χρόνο, και η εξήγηση βρίσκεται πρώτον στο ότι δεν παρεμβάλλεται ο Φεβρουάριος που «παίζει», και δεύτερον στον αριθμό των ημερών που μεσολαβούν. Αν αυτός ο αριθμός διαιρείται με το επτά (7) τότε προκύπτει ακέραιος αριθμός εβδομάδων και άρα η ημέρα θα είναι υποχρεωτικά η ίδια. Στην πρώτη περίπτωση, 25.03 με 28.10, μεσολαβούν 217 ημέρες, ήτοι 31 εβδομάδες ακριβώς. Στην δεύτερη περίπτωση, 01.05 με 25.12, μεσολαβούν 238 ημέρες, ήτοι 34 εβδομάδες ακριβώς. Καλό έ!; Φέτος λοιπόν, 25 Μαρτίου και 28 Οκτωβρίου πέφτουν Τετάρτη (μέση της βδομάδας, έτσι κι έτσι!), Πρωτομαγιά και Χριστούγεννα πέφτουν Παρασκευή (καλό για Πρωτομαγιά, κακό για τη δεύτερη μέρα των Χριστουγέννων!).
Να είστε καλά. Γεια σας και χαρά σας και καλό στην αφεντιά σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 25.03.2015)

100 χρόνια Βολιώτικου Προσκοπισμού 11.03.2015





Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015

κυκλο-φ-οριακα 802 18.03.2015

...εις ανάμνησιν


Με χαρά σας ξαναβρίσκω, αγαπητοί συμπολίτες, μετά από διακοπή μιας εβδομάδας, υποχρεωτικά, λόγω φόρτου για την εκδήλωση την 100 χρόνων Βολιώτικου Προσκοπισμού, θα διαβάσατε, φαντάζομαι, ρεπορτάζ με φωτογραφίες στο χθεσινό σαλόνι της «Θεσσαλίας» μας. Η Ιστορία αυτής της Πόλης γράφεται σε πολλά επίπεδα και ο Προσκοπισμός είναι συστατικό στοιχείο της, δεδομένου ότι, σύμφωνα με υπολογισμούς, περίπου το 80% των παιδιών της έχουν περάσει, έστω και για λίγο, από τα Προσκοπικά Συστήματα.

Ύστερα έγιναν τα επεισόδια στην ΔΕΥΑΜΒ, χάρη στα οποία γίναμε, για μία ακόμη φορά, θέμα σε όλες τις ειδησεογραφικές και σατιρικές εκπομπές της απανταχού ελληνικής τηλεόρασης – δεν ξέρω αν μας παρέλαβαν και τίποτε ξένα κανάλια, πάντως και το διαδίκτυο το κατακτήσαμε… Και προσωπική ασφάλεια (ελληνιστί σεκιούριτι, εκ του αγγλικού security) και ΜΑΤ (διεξάγεται ΕΔΕ, διαβάζω), όλα τα ωραία. Θυμάμαι (αν και το ‘χω ξαναπεί: γιατί επιμένω να θυμάμαι;;) Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου στις 19 Νοεμβρίου 2007, με θέμα Ημερήσιας Διάταξης «Επανεξέταση του ζητήματος της τοποθέτησης πλαστικών επαναφερόμενων οριοδεικτών σε κεντρικές οδούς της πόλης του  Βόλου, η οποία ελήφθη με την αρ.375/07 απόφαση Δημ. Συμβουλίου», ύστερα από αιτήματα της μείζονος (επικεφαλής Κ. Μήτρου) και της 1ης ελάσσονος (επικεφαλής Α. Παππάς) μειοψηφίας, με παρουσία μέσα σε ολόκληρη την αίθουσα του Δημαρχείου περισσοτέρων από 200 διαμαρτυρομένων και εντόνως αντιδρώντων συμπολιτών στο μέτρο των κορυνών, μέτρο που λειτουργούσε ήδη από τις 23 Σεπτεμβρίου 2007. Ο τότε Αστυνομικός Διευθυντής, εκτιμώντας ότι υπήρχε μεγάλη πιθανότητα η κατάσταση μέσα στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου να εξελισσόταν άσχημα, έστειλε, εν αγνοία του Δημάρχου και ημών των Συμβούλων, δυο-τρεις άνδρες με πολιτικά, να παρακολουθούν. Μόλις τους εντοπίσαμε, ο Δήμαρχος ζήτησε να αποχωρήσουν, πράγμα που έγινε. Η Συνεδρίαση συνεχίστηκε, με αντεγκλήσεις μεν, χωρίς «έκτροπα» δε, και ολοκληρώθηκε κανονικά, οι κορύνες παρέμειναν με τις ψήφους της πλειοψηφίας και της 2ης ελάσσονος αντιπολίτευσης (επικεφαλής Μ. Πατσιαντάς), απόφαση ΔΣ Βόλου 488/2007. Θυμάμαι κι άλλες Συνεδριάσεις με έντονη την παρουσία ισχυρών ομάδων διαμαρτυρομένων συμπολιτών, για τις λαϊκές αγορές, για τα αδέσποτα, για το «Ξενία», για το Κοιμητήριο, για την Αγία Παρασκευή, ποτέ και για κανέναν λόγο δεν αισθάνθηκα ότι υπήρχε ανάγκη για κάποιου είδους «προστασία». Άλλοι καιροί, άλλα ήθη ή, όπως είπε και ο Κικέρων στην δεύτερη ομιλία του εναντίον του Verre (κεφάλαιο 25) και στην πρώτη ομιλία του εναντίον του Catiline: o tempora o mores (χωρίς θαυμαστικά, γιατί δεν υπήρχε το θαυμαστικό στα λατινικά).

Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015

η ελληνική γλώσσα εμπλουτίζεται...

Δύο νέα ρήματα προστέθηκαν τελευταία στην ταλαίπωρη γλώσσα μας:
Το ρ. σκρατσάρω και το ρ. μπουστάρω (μην πάει ο νους στο κακό).
Το πρώτο προκύπτει από το αγγλικό ρ. scratch, που σημαίνει ξύνω, (αφήνω σημάδι) γρατζουνάω. Μπήκε στη ζωή μας μέσω του τζόγου, όταν τα αγγλοτραφή (;) ξεφτέρια του ιδιωτικού ΟΠΑΠ, που προφανώς δεν τους αρέσει να το ξύνουν, αποφάσισαν να μετονομάσουν το τυχερό παίγνιο "Ξυστό" σε "Σκρατς". Με την δελεαστική προσθήκη "τύχη στη στιγμή". Από 'κει και μετά όλα ήταν απλά: τι το κάνω το "σκρατς"; το σκρατσάρω! αόριστος: σκρατσάρησα ή και σκράτσαρα, παρατατικός: σκρατσάρηζα, μέλλοντας: θα σκρατσάρω (και θα τα πιάσω...), παρακείμενος: έχω σκρατσάρει μετοχή: σκρατσάροντας και σκρατσαρισμένος προστακτική σκρατσάρησέ το! Πώς λέγεται η πράξη του σκρατσάρειν (απαρέμφατο!); Λέγεται σκρατσάρισμα (ουσιαστικό) - πληθυντικός: τα σκρατσαρίσματα. Υπάρχει και σχετικό σύνθημα: "για να χαρείς σκρατσάρισμα".
Κατόπιν αυτών προτείνω ευθαρσώς την εισαγωγή του ευγενούς και ιδιαιτέρως ευήχου αυτού ρήματος στις κλασικές φράσεις: "σκρατσάρω την κούτρα μου να κατεβάσει ιδέες", "μη μου σκρατσάρεις την πληγή" και στην λιγότερο κλασική, πλην λίαν ταιριαστή στους τεμπέληδες φράση: "όλη μέρα σκρατσάρει τ' αχαμνά του".
Το δεύτερο είναι πιο "σοφιστικέ" (= εξεζητημένο, εκλεπτυσμένο, κομψό, πολύπλοκο, εξελιγμένο). Έρχεται από τον χώρο της των ηλεκτρονικών υπολογιστών και των οχημάτων. Επίσης από τα αγγλικά (την "κοινή ελληνιστική" στους αιώνες που ζούμε), από το ρ. boost, που σημαίνει ωθώ, σπρώχνω, τονώνω, ενισχύω, εντείνω, αυξάνω, ανεβάζω. Μπουστάρω έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή σημαίνει βελτιώνω τα χαρακτηριστικά του, αυξάνω τις επιδόσεις του, τον κάνω πιο "δυνατό" π.χ. μέσω καλύτερου επεξεργαστή (2-πύρινοι, 4-πύρηνοι, 8-πύρηνοι), αύξησης της μνήμης RAM, ταχύτερου σκληρού δίσκου (HDD-SSD) κλπ. Μπουστάρισμα ενός οχήματος είναι αυτό που (πολύ λίγο) παλαιότερα το λέγαμε "πουσάρισμα" (το ρ. boost έχει και την έννοια του push up, αλλά όχι βέβαια των κάμψεων (πουσάπς)-το πλήρες μπάχαλο των μεταφορών εκφράσεων της "φτωχής" αγγλικής γλώσσας στα "μοντέρνα" ελληνικά).
Μπουστάρω, λοιπόν. Χρόνοι και κλίση ότως το ρ. τρακάρω. Προστακτική (πολύ χρήσιμη φωνή τα τελευταία χρόνια, είναι αυτή που δημιουργεί τους μεγάλους τζίρους: έλα!, ζήστο! (αντί για ζήσ' το!...), κέρδισε!, παίξε!, σκρατσάρησε!, αγόρασε!) μπουστάρησέ το! (το μηχάνημα, εννοείται). Κατά το "τρακαρισμένο" αυτοκίνητο, όμοια και το "μπουσταρισμένο" αυτοκίνητο.
Κι ο Θεός να φυλάει.
Πράγματι χρειαζόμαστε καινούργια λεξικά, για την ακρίβεια λεξι-πενι-κά. Διότι σαφώς περί λεξιπενίας πρόκειται, όταν χρειαζόμαστε λεξικά για να "ενσωματώσουμε" λέξεις όπως οι ως άνω, μαζί με σερφάρω (στο διαδίκτυο), χακάρω (διαδικτυακούς λογαριασμούς), σελφάρω (ναρκισσεύομαι φωτογραφικώς), γκουγκλάρω, σκανάρω, τριπάρω, χωρίς καμία απολύτως παραπέρα γλωσσική βάσανο.
Για να προστεθούν στην στρατιά των παρομοίων ρημάτων σε -άρω, τα οποία, καθώς φαίνεται, με ανάλογο τρόπο "τρύπωσαν" στην ελληνική γλώσσα: μαρσάρω, φρενάρω, καδράρω, κρεπάρω, πλασάρω, σεντράρω, γουστάρω - όλα με ρίζα σε αλλοδαπές λέξεις...

Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

Η Κυβέρνηση αποφάσισε να ανοίξει την ΕΡΤ...

Πέρασαν περίπου είκοσι ένας (21) μήνες από το φοβερό και τρομερό εκείνο "διάγγελμα" του έκπροσώπου της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου-Κουβέλη κ. Κεδίκογλου (πού βρίσκεται, άραγε, σήμερα αυτό το καλόπαιδο;...), που είπε την "ιστορική" φράση
"η Κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσει την ΕΡΤ"
Ύστερα ανέλαβε το άλλο καλό παιδί των μέσων (όλων των ειδών μέσων...) κ. Καψής (που στη συνέχεια έγινε και ευρωβουλευτής, μην το ξεχνάμε, δείτε εδώ τι σημαίνει αυτό για την τσέπη μας...) να φτιάξει μια λεγόμενη δημόσια ραδιοφωνία-τηλεόραση. 
Στην αρχή την είπε ΔΤ ύστερα την είπε ΝΕΡΙΤ.
Όμως η ΕΡΤ, σε πείσμα των πραξικοπηματιών εχθρών της, δεν έκλεισε. Έμεινε όρθια, ορθάνοιχτη, μέσω του διαδικτύου και του συνόλου των δέκα εννέα (19) περιφερειακών σταθμών της, από τις 13 Ιουνίου 2013 μέχρι και σήμερα.
Ο Ραδιοφωνικός Σταθμός Βόλου δεν έκλεισε ούτε μια μέρα, όπως δεν έχει κλείσει ποτέ από το 1948 που εξέπεμψε για πρώτη φορά.
Δεν έκλεισε γιατί τον πήραν στα χέρια τους οι εργαζόμενοι σ' αυτόν - αυτές οι δήθεν "παχιές αγελάδες" του κ. Κεδίκογλου, που βρέθηκαν μέσα σε μία ώρα χωρίς τα 1.200 € τον μήνα στο σπίτι, χωρίς δουλειά, χωρίς μέλλον.
Ο Χρήστος, ο Γιάννης, ο Μάνος ο πρώτος και ο Μάνος ο δεύτερος, η Δέσποινα, ο Γιώργος, η Βίκυ, ο Βασίλης, ο Νίκος, η Άλκηστη, η Χαρή - κι αν ξεχνάω κανένα όνομα, συγγνώμη, δεν φταίω εγώ, το αλτσχάϊμερ φταίει.
Η κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α αποφάσισε να ανοίξει την ΕΡΤ.
Και πριν αλέκτωρ φωνήσαι τρις - πριν, δηλαδή, μάθουμε τι και πώς ακριβώς σχεδιάζεται - μεγάλη οχλοβοή σηκώθηκε: θα επανέλθει το ανταποδοτικό τέλος της ΕΡΤ!
Το είπε και το καλόπαιδο, ο Κεδίκογλου, στο "διάγγελμα" της 13ης Ιουνίου, καταργείται το "χαράτσι" για την ΕΡΤ μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ. Ήταν 4,24 € τον μήνα, σύνολο 50,88 € τον χρόνο!!
Ο ελληνικός λαός ανακουφίστηκε και πανηγύρισε (;) Μαζί του κι εσύ (;) - στην πραγματικότητα οι μόνοι που πανηγύρισαν ήταν αυτοί που προκάλεσαν και το κλείσιμο της ΕΡΤ: οι υπερχρεωμένοι καναλάρχες της ιδιωτικής DIGEA, της DIGEA που μας επιβλήθηκε χωρίς καμία απολύτως δυνατότητα επιλογής.
Από 01.01.2014 στους λογαριασμούς της ΔΕΗ εμφανίστηκε το "ανταποδοτικό τέλος ΝΕΡΙΤ", το νέο "χαράτσι" στα απλά ελληνικά. Μέχρι σήμερα το πληρώνουμε αγόγγυστα, 3,00 € τον μήνα, σύνολο 36,00 € τον χρόνο.
Η οικονομία που έκανε σε κάθε νοικοκυριό η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου (ο Κουβέλης καταστράφηκε, ίσως και λόγω της ΕΡΤ...) είναι 14,88 € ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ.
Κι αν συγκρίνει κανείς νηφάλια τις παρεχόμενες υπηρεσίες, θα δεί αμέσως ότι το ανταποδοτικό τέλος για την ΝΕΡΙΤ είναι κατά πολύ υψηλότερο από εκείνο για την ΕΡΤ.
Τώρα λοιπόν, που η δημοκρατία επανέρχεται στην Ελλάδα, οι πραξικοπηματίες της 11ης Ιουνίου μαζί με τα παπαγαλάκια των Μέσων Μαζικής Αποβλάκωσης θορυβούν (βλ. ντιτζιαίοι και λοιποί συγγενείς, από κοντά και κάτι παλικαράκια τοπικά, δικά μας, που θυμήθηκαν "επί τούτου" την μεγάλη προ-κυβερνητική Μελίνα, στα κυβερνητικά έργα και στη μνήμη της οποίας έχουν άπειρες φορές ασελγήσει ...). Κάνουν "γαργάρα" το μεγάλο σκάνδαλο της DIGEA (κι όλα τα άλλα, που σιγά-σιγά θα βγουν στο φως...) και κωάζουν για το "χαράτσι" της ΕΡΤ.

Ένα είναι βέβαιο συν-Έλληνες, δεν υπάρχει καν ντροπή!

Και για να μην νομίζετε ότι είμαστε οι μόνοι ευρωπαίοι που πληρώνουν ανταποδοτικό τέλος για την λειτουργία της κρατικής τους ραδιοτηλεόρασης, δείτε τον διπλανό χάρτη ή/και διαβάστε σχετικά εδώ. Θα κατατοπιστείτε πλήρως. 



κυκλο-φ-οριακα 801 04.03.2015



Καλημέρα συμπολίτες. Και καλόν μήνα και καλή ανάσταση και όλα τα καλά, τώρα που μπαίνει η Άνοιξη και τα λουλούδια ανθίζουν. Δύο (2) θέματα απασχολούν την στήλη σήμερα, επιλεγμένα μέσα από μια πληθώρα προβληματικών καταστάσεων που μας περιβάλλουν καθημερινά.
Θέμα 1ο: τα πεζοδρόμια στο κέντρο του Βόλου είναι στα χάλια τους. Διαβάζω συνεχώς παράπονα αναγνωστών, με την σχεδόν μόνιμη επωδό (των αναγνωστών και των καλών συντακτών) «και περιμένουν κάποια στιγμή να ενδιαφερθεί πραγματικά η Δημοτική Αρχή Βόλου…».
Πρόκειται για μία ακόμη ηθελημένη ελληνική πλάνη, αγαπητοί μου αναγνώστες, παραπονούμενοι και μη. Και η απόλυτη αλήθεια είναι ότι οι αποκλειστικά υπεύθυνοι για το μαύρο χάλι των πεζοδρομίων στο κέντρο της πόλης μας είναι οι ιδιοκτήτες των παρόδιων πολυκατοικιών, μεταξύ των οποίων είναι οι ιδιοκτήτες των ισόγειων καταστημάτων, που χρόνια αμέτρητα εισπράττουν από τους εμπόρους τα υψηλά ενοίκια μήνα-μήνα και ούτε μία δραχμή δεν έχουν ξοδέψει ποτέ για να επισκευάσουν το πεζοδρόμιο μπροστά στην χρυσοφόρο ιδιοκτησία τους, όπως είναι υποχρεωμένοι να κάνουν.
Έτσι ακριβώς είναι αγαπητοί μου. Δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης η ελληνική νομοθεσία, την οποία είμαι βέβαιος ότι όλοι οι προαναφερθέντες γνωρίζουν και επιδεικτικά αγνοούν.
Ο ισχύων Κτιριοδομικός Κανονισμός (ΦΕΚ Δ 39/03-02-1989) στο άρθρο 24 «Πεζοδρόμια», παρ. 2 «Υπόχρεοι» γράφει επί λέξει:
«2.1. Υπόχρεοι για την κατασκευή, επισκευή και συντήρηση των πεζοδρομίων και των τεχνικών έργων που τα αποτελούν (κράσπεδα, ρείθρα, υπόστρωμα και επίστρωση ή επικάλυψη) είναι οι ιδιοκτήτες των παρόδιων ακινήτων μπροστά στα οποία βρίσκονται.
2.2 Σε περίπτωση καταστροφής, αχρήστευσης και εκσκαφής από το Δημόσιο ή τον οικείο Ο.Τ.Α. των πεζοδρομίων που υπάρχουν πριν από είκοσι τουλάχιστον χρόνια, στα πλαίσια γενικής ανακατασκευής ή αναδιαρρύθμισης των οδών και πλατειών ώστε να ικανοποιούν καλύτερα τις ανάγκες του οικισμού, η δαπάνη αποκατάστασης, επισκευής ή ανακατασκευής των πεζοδρομίων βαρύνει τους παρόδιους ιδιοκτήτες.
2.3 Σε κάθε άλλη περίπτωση καταστροφής ή αχρήστευσης ή εκσκαφής των πεζοδρομίων από την εκτέλεση εργασιών, υπόχρεος για την αποκατάσταση, επισκευή ή ανακατασκευή τους είναι ο φορέας εκτέλεσης των εργασιών αυτών, εκτός αν εκτελούνται αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση αυτού τούτου του παρόδιου ακινήτου, οπότε υπόχρεος είναι αποκλειστικά ο ιδιοκτήτης του.
2.4. Η κατασκευή, ανακατασκευή ή επισκευή των πεζοδρομίων, μπορεί να γίνεται από τον οικείο Ο.Τ.Α. σε βάρος και για λογαριασμό είτε των ιδιοκτητών των παρόδιων ακινήτων είτε φορέων εκτέλεσης έργων εφόσον αυτά δεν έχουν κατασκευασθεί ή επισκευασθεί ακόμα ή δεν έχουν τηρηθεί οι προδιαγραφές που ισχύουν για την κατασκευή ή επισκευή τους.»