Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2016

Θtv_17 διαδικτυακά κυκλο-φ-οριακα 26 Οκτωβρίου 2016

στην διαδικτυακή (web tv) Θ-tv
εκπομπή 17η, επετειακού χαρακτήρος

Θtv_16 διαδικτυακά κυκλο-φ-οριακα 19 Οκτωβρίου 2016

εκπομπή 16η
χωρίς κουτσομπολιό...

Θtv_15 διαδικτυακά κυκλο-φ-οριακα 12 Οκτωβρίου 2016

μετά το καλοκαίρι, επάνοδος
εκπομπή 15η

κυκλο-φ-οριακα 865 26 Οκτωβρίου 2016

η νέα, πλαστική, παιδικη χαρά


Καλημέρα και χρόνια πολλά συμπολίτες. Χρόνια πολλά πρωτίστως στις Δήμητρες και στους Δημήτρηδες, αλλά και σε όλους τους συν-Έλληνες, με μία επιπλέον μνεία στην όμορφη και φτωχομάνα Θεσσαλονίκη, που απελευθερώθηκε από την οθωμανική κατοχή ανήμερα στις 26 Οκτωβρίου 1912.
Μεθαύριο είναι, βεβαίως, και η εθνική επέτειος του ΟΧΙ του ελληνικού λαού απέναντι στους φασίστες του Μουσολίνι, με τις παρελάσεις να διεξάγονται καθ’ άπασαν την επικράτειαν χωρίς κάγκελα – δεν πρέπει να τα ξεχνάμε αυτά, ούτε να αδιαφορούμε, συμπολίτες. Όλα τα γεγονότα έχουν την σημειολογία τους και όλα καταγράφονται στην Ιστορία.
Στην Ιστορία καταγράφεται και η ανακοινωθείσα «οριστική» ένταξη στο ΕΣΠΑ της ηλεκτροκίνησης του τραίνου Βόλου-Λάρισας. Οριστικά, λοιπόν, τώρα. Και το σημειώνουμε το «τώρα», διότι μέχρι τώρα είχαμε ακούσει-διαβάσει καμιά δεκαριά φορές ότι το έργο ξεκινάει, και έργο δεν βλέπαμε (ήταν κι αυτό μαζί με την υπόλοιπη ανάπτυξη που ερχότανε…). Άντε να δούμε.
Και μ’ αυτή την ευκαιρία, να σας καταθέσω μία προσωπική εμπειρία της περασμένης Παρασκευής στον Σταθμό της Λάρισας. Θα έπαιρνα το τραίνο των 18:30 για Βόλο, είχα φτάσει στον Σταθμό κατά τις 6 παρά 10, και περίμενα να περάσει η ώρα. Οπότε λίγο μετά τις 6 αφίχθη στην ειδική προς τούτο αποβάθρα το ηλεκτροκίνητο τραίνο Θεσσαλονίκης-Λάρισας, το βλακωδώς ονομαζόμενο και «προαστιακό», λες και η Λάρισα είναι προάστιο της Θεσσαλονίκης. Ανεξαρτήτως, που λέτε, ονόματος, το τραίνο άνοιξε τις πόρτες του και οι επιβάτες άρχισαν να κατεβαίνουν. Να κατεβαίνουν, να κατεβαίνουν και τελειωμό να μην έχουν, άνθρωποι κάθε ηλικίας, φύλλου και χρώματος, με ή χωρίς αποσκευές, και κάπως σαν χαρούμενοι μου φαίνονταν. Προς το τέλος διέκρινα τον υπεύθυνο της αμαξοστοιχίας (αυτόν που κάποτε τον αποκαλούσαν «καποτραίνο» εκ του ιταλικού capotreno, που κυριολεκτικά σημαίνει «αρχηγός του τραίνου») και τον ερώτησα πόσους επιβάτες είχε και μου είπε πάνω από 400. Κι ακόμη μου είπε ότι αυτό συμβαίνει στα περισσότερα από τα δρομολόγια αυτού του συγκεκριμένου τραίνου.
Η διάρκεια αυτού του ταξιδιού από Θεσσαλονίκη μέχρι Λάρισα είναι περίπου 1,5 ώρα. Ύστερα ήρθε με καθυστέρηση η ντήζελ αυτοκινητάμαξα από τον Βόλο, περίμενε μια άφιξη από Αθήνα, αναχώρησε με 17 λεπτά καθυστέρηση και έκανε 1,0 ώρα να φτάσει στην πόλη μας. Και ήταν ομοίως «φίσκα» στον κόσμο, με ορθίους.
Τι σημαίνουν όλα αυτά; Σημαίνουν ότι ο κόσμος τον θέλει τον σιδηρόδρομο. Στο όχι πολύ μακρινό παρελθόν είχα την αίσθηση ότι ο ελληνικός σιδηρόδρομος δεν ήθελε τον κόσμο. Στα τελευταία χρόνια είμαι βέβαιος ότι αυτό έχει αλλάξει. Καιρός να αλλάξει και η σύνδεση του Βόλου με την Λάρισα
Βέβαια, για μία ακόμη φορά, εκείνο το ασανσέρ στην υπόγεια διάβαση του Σταθμού της Λάρισας πάλι δεν λειτουργούσε. Δεν ξέρω πώς γίνεται και πολύ συχνά δεν το «πετυχαίνω» σε λειτουργία, να είναι απλώς γκαντεμιά; Ή να είναι κάποια αβελτηρία ή κάποια ελλιπής συντήρηση;

Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2016

κυκλο-φ-οριακα 864 19 Οκτωβρίου 2016

αμαξάκι Θεσσαλονίκης


Καλημέρα και πάλι συμπολίτες. Σαν χθες, στις 18 Οκτωβρίου 1981, η Ελλάδα ψήφιζε «Αλλαγή». Ήταν οι εκλογές που ανέδειξαν το Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα (ΠαΣοΚ) του Ανδρέα Παπανδρέου σε πρώτο κόμμα με 48,07%, αφήνοντας δεύτερη την Νέα Δημοκρατία με 35,88% και τρίτο το ΚΚΕ με 10,93%. Και … τέλος. Αυτά τα τρία (3) κόμματα εκπροσωπήθηκαν, τότε, στην Βουλή. Σήμερα εκπροσωπούνται οκτώ (8). Αν είναι καλύτερα ή χειρότερα θα αποφανθεί η Ιστορία, αρκετά χρόνια μετά από εμάς που ζήσαμε και συνεχίζουμε να ζούμε όλα τα πολιτικά γεγονότα της Ελλάδας μετά την δικτατορία των συνταγματαρχών – και με την ευκαιρία, σε ηλικία 104 ετών απεβίωσε και ο Στυλιανός (γνωστότερος ως Στέλιος) Παττακός, ο τρίτος και τελευταίος της χούντας Παπαδόπουλου-Παττακού-Μακαρέζου.
Στην όμορφη και φτωχομάνα Θεσσαλονίκη μεταβήκαμε μετ’ επιστροφής με Ι.Χ. το περασμένο Σάββατο. Πληρώσαμε τα διόδιά μας (πλην Μοσχοχωρίου) και απολαύσαμε για μία ακόμη φορά τα στενά των Τεμπών και τις στροφές του Πλαταμώνα, όπου, ως γνωστόν, εδώ και τουλάχιστον οχτώ χρόνια εκτελούνται έργα σηράγγων και οδοποιίας με βραδύτατους ρυθμούς. Είπαμε να ενημερωθούμε και διαπιστώσαμε ότι φαίνεται πλέον πολύ πιθανό (βέβαιο, λένε οι αισιόδοξοι) να κάνουμε Πάσχα του 2017 με τον αυτοκινητόδρομο και τις σήραγγες σε λειτουργία, τόσο στα Τέμπη όσο και στον Πλαταμώνα. Το συνολικό μήκος διαδρομής είναι 25 χλμ., από τα οποία 14 είναι σε ανοιχτό δρόμο και 11 σε σήραγγες: Τ1 2 χλμ., Τ2 6 χλμ., Τ3 3 χλμ. Και η βραδύτητα δεν οφειλόταν σε τεχνικά-κατασκευαστικά ζητήματα (π.χ. οι σήραγγες Τ1 και Τ2 των Τεμπών είναι έτοιμες από το 2011!!) αλλά σε γραφειοκρατικές διαφωνίες επί των συμβάσεων μεταξύ της παραχωρησιούχου Εταιρείας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» και του Υπουργείου διαχρονικά. Τώρα φαίνεται ότι έχουν τελειώσει αυτά και το έργο τρέχει γρήγορα.

Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2016

κυκλο-φ-οριακα 863 12 Οκτωβρίου 2016

Παπά Νερό, τώρα...


Καλημέρα και πάλι συμπολίτες. Να ζητήσουμε μία συγγνώμη από όσους μας έψαξαν στην «Θ tv» την περασμένη Τετάρτη. Κακοί χρονικοί υπολογισμοί δεν επέτρεψαν την έγκαιρη βιντεοσκόπηση της εκπομπής και … μείναμε μπουκάλα – και λέγοντας «μπουκάλα» φέρτε στον νου σας την σκηνή από τον «Μπακαλόγατο», όπου ο Ζήκος (Κώστας Χατζηχρήστος) δίνει στο αφεντικό του τον Κυρ Παντελή (Κώστας Δούκας) μία ωραία γυάλινη μπουκάλα (δεν υπήρχαν πλαστικές το 1963…) όταν η Λίτσα (Ντίνα Τριάντη) προτιμά να αρραβωνιαστεί με τον Αργύρη (Θανάσης Μυλωνάς), μπουκάλα που ο Κυρ Παντελής επιστρέφει στον Ζήκο όταν η Φιφίκα (Νέλλυ Παππά) προτιμά να αρραβωνιαστεί με τον Κιτσάρα (Νίκος Ρίζος). Αν ακόμη δεν έχετε δει αυτό το έργο, σπεύσατε!
Μπουκάλα, λοιπόν, την περασμένη Τετάρτη, ελπίζουμε σήμερα να είναι όλα καλά, στην ώρα τους και στην θέση τους.
Σχεδόν δεν περνάει μέρα που να μην διαβάζουμε ή να μην ακούμε για ατυχήματα όπου εμπλέκονται μοτοσυκλέτες και μηχανάκια. Και σχεδόν σε όλα η επωδός είναι η ίδια: «…ο αναβάτης δεν φορούσε κράνος…». Το πόσο σοβαρό είναι αυτό το πρόβλημα, αγαπητοί φίλοι, αποδεικνύεται κάθε μέρα. Κι όμως, δυστυχώς ουδείς ασχολείται με την αντιμετώπισή του. Αυτή η αντιμετώπιση δεν είναι καταστολή, πρόστιμα δηλαδή και ο μπαμπούλας της αστυνομίας. Αυτό πρέπει να έρχεται στο τέλος, αναγκαστικά. Πριν απ’ αυτό πρέπει να υπάρχει η πραγματική αντιμετώπιση, η συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας, αν δεν υπάρχει αυτή δεν γίνεται τίποτε. Και εκεί είναι που δεν γίνεται απολύτως τίποτε. Το Σχολείο, από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο, αρνείται συστηματικά και με διάφορες δικαιολογίες να εντάξει μάθημα Κυκλοφοριακής Αγωγής στο πρόγραμμα σπουδών του, παρά το ότι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας το έχει προβλέψει και το ζητάει από το 1999! Η Οικογένεια, ζαλισμένη από την σκληρή καθημερινότητα, φαίνεται ότι παραγνωρίζει την σοβαρότητα του ζητήματος. Τι μένει; Κάποιο εθελοντές «μηχανόβιοι» και κάποιες ολιγοήμερες τηλεοπτικές καμπάνιες, όταν βρεθούν λεφτά και για όσο φτάσουν, των Υπουργείων ή κάποιων Φορέων – ψύλλοι στ’ άχυρα, δηλαδή. Μηδέν εις το πηλίκον.

Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2016

κυκλο-φ-οριακα 862 5 Οκτωβρίου 2016

παγκόσμια ημέρα των ζώων. ΟΛΩΝ των ζώων


Καλημέρα συμπολίτες. Επανήλθαμε αισίως στην Τετάρτη, και σήμερα το απόγευμα, πρώτα ο Θεός, ώρα 18:30, η στήλη επιστρέφει και στην διαδικτυακή τηλεόραση (αγγλιστί webtv) της αγαπητής μας «Θεσσαλίας», στην «Θ tv» - για όσους δεν είναι απολύτως εξοικειωμένοι με αυτό το μέσον, επιτρέψτε μου να περιγράψω τα βήματα που απαιτούνται για να μπορέσει κανείς να δει αυτή την εκπομπή. Προφανώς πρέπει να υπάρχει ηλεκτρονικός υπολογιστής (Η/Υ) και σύνδεση στο διαδίκτυο, και μετά:

Βήμα 1ο: συνδεθείτε στο internet με όποια μηχανή αναζήτησης χρησιμοποιείτε (internet explorer, google chrom, mozilla firefox, άλλη)

Βήμα 2ο: στην αρχική αναζήτηση πληκτρολογείτε e-thessalia.gr και μεταφέρεστε στην ηλεκτρονική σελίδα της εφημερίδας «Θεσσαλία»

Βήμα 3ο: κάτω από τις αρχικές φωτογραφίες, στο δεξιό μέρος της οθόνης, είναι γραμμένο «Θ-TV» και από κάτω υπάρχει ένα τετράγωνο, το οποίο στην αρχή είναι μαύρο και σε λίγο μετατρέπεται σε οθόνη αντίστοιχη με αυτή του youtube. Τα κυκλο-φ-οριακα βγαίνουν στον αέρα στις 18:30 της Τετάρτης.

Βεβαίως, στην κορυφή της ηλεκτρονικής σελίδας, εκεί που υπάρχει η μπάρα των επιλογών (χρώματος οινοπνευματί), δεξιά στην άκρη υπάρχει επίσης το ίδιο «Θ-TV». Πατώντας εκεί με το ποντίκι μπαίνετε σε ολόκληρο το αρχείο των διαδικτυακών εκπομπών της «Θεσσαλίας» και μπορείτε να δείτε όποια και όποτε εσείς θέλετε (είναι όλες στο γιουτούμπι).

Αυτά περί διαδικτύου. Κατά τα λοιπά έχει ξεκινήσει, εδώ και σχεδόν έναν μήνα, η διαδικασία με τα εορταστικά των Χριστουγέννων, λαμπιόνια και άλλα. Ακόμη 40.000 € ενέκρινε φέτος το Δημοτικό Συμβούλιο, πέρυσι, αν δεν απατώμαι, ήταν 80.000 €, πόσο κοστίζουν τέλος πάντων αυτά τα λαμπάκια; Πόσο τιμάται, συμπολίτες, ένας μωβ νυχτερινός ουρανός; Μήπως είναι τα λαμπάκια αναλώσιμα; - ρωτάω επειδή εγώ έχω ένα σετ τέτοιο εδώ και μια δεκαετία, το ίδιο πάντα, το βγάζω απ’ το κουτί του, το φοράω στο δέντρο, παλιότερα το στόλιζα και στα κάγκελα, πάνω από έναν μήνα κάθε χρόνο, τελειώνει η περίοδος, το ξαναβάζω στο κουτί του, την άλλη χρονιά πάλι, δεν λέει να χαλάσει.

Δεν ξέρω τι να υποθέσω, και δεν μου αρέσουν οι εικοτολογίες.