Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017

κυκλο-φ-οριακα 881 15 Μαρτίου 2017

το πλέγμα των δρόμων στην περιοχή του Βελεστίνου


Καλημέρα καλοί μου συμπολίτες. Είπε να αγριέψει ο Μάρτης, είπε να ψιλοχιονίσει στο Βουνό, φούσκωσαν οι χείμαρροι με το τσίρι-τσίρι της βροχής, θύμισε χειμώνα. Γαλάτεια, λέει, το όνομα της κακοκαιρίας, ποιος τα δίνει αυτά τα ονόματα δεν έχω καταλάβει.
Ύστερα βγήκε πάλι ο ήλιος και την Κυριακή το μεσημέρι είπα να πιω έναν καφέ κοντά στον Ραδιοφωνικό Σταθμό, πλην όμως χλαλοή μεγάλη κρατούσε, σκύλων πολλών γαυγίσματα. Κι όταν λέμε πολλών, εννοούμε πολλών, άνω των 50. Δευτέρα πρωί η καλή μας εφημερίδα μας ενημέρωσε ότι πραγματοποιήθηκε ο πρώτος dog walk στην παραλία, τουτέστιν σκυλοπερίπατος, αλλά, σε ρωτάω, είναι τώρα λέξη αυτή να την λες; ενώ ντογκ γουόκ, όπως να το κάνεις, ακούγεται αλλιώς, αδερφέ! Αυτά, για την ιστορία των λέξεων. Όμως η πρωτοβουλία της Φιλοζωικής Ομάδας Βόλου ήταν καλή, η ανταπόκριση των σκύλων (και των αφεντικών τους βεβαίως-βεβαίως) μεγάλη και η πρωτοτυπία της «αδεσποτόπιτας» ενδιαφέρουσα. Και εις άλλα με υγείαν και με όσο γίνεται λιγότερα αδέσποτα ζώα.
Προσωρινή ηρεμία επικρατεί στο μέτωπο της οδού Καραμπατζάκη, όπου αφ’ ενός μετά τις αντιδράσεις ο Δήμος ανακοίνωσε (εκ των υστέρων) ότι θα παρουσιάσει εν καιρώ πλήρη μελέτη και αφ’ ετέρου όσοι βιάστηκαν να πανηγυρίσουν την επί του θέματος ομοφωνία του τεχνικού κόσμου ηπατήθησαν σφόδρα. Τώρα αναμένουμε τις εξελίξεις και στο μεταξύ έχει ανακύψει ζήτημα σοβαρό με την δυνατότητα καύσης μεγάλων ποσοτήτων RDF από την βιομηχανία τσιμέντου ΑΓΕΤ Ηρακλής.

Όπου RDF σημαίνει Refuse (απορρίμματα) Derived (προερχόμενο) Fuel (καύσιμο) ή με την σωστή ελληνική σειρά Καύσιμο Προερχόμενο από Απορρίμματα (ΚΑ.Π.Α). Αυτό το καύσιμο, λοιπόν, με το σπουδαίο όνομα, είναι αυτό που περισσεύει από μία διαδικασία διαλογής-δεματοποίησης σε ένα Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ). Περιέχει διαφόρων ειδών χαρτιά και πλαστικά, ξύλα, υφάσματα και οργανικά απόβλητα, σε ποσοστά που κυμαίνονται. Και όπως κυμαίνονται τα ποσοστά κυμαίνεται και η σύσταση των αερίων που θα προκύψουν από αυτή την καύση. Η δε θερμοκρασία αυτής της καύσης κυμαίνεται επίσης και επειδή όλα, εν τέλει, κυμαίνονται, ο κίνδυνος ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα καυσαέρια είναι σημαντικός. Και η μάστιγα των αιώνων, ο καρκίνος, παραμονεύει…
Και καινούργιο μέτωπο ετοιμάζεται να ανοίξει, καθώς στην «ιστορική» πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής Κυκλοφοριακών Θεμάτων του Δήμου κατατέθηκε και νέα μελέτη ποδηλατοδρόμων. Αν δεν κάνω λάθος πρέπει να είναι η έκτη (6η) κατά σειρά, μπορεί και 7η σε τούτη την πόλη. Αναπτύσσεται σε 286 σελίδες, την έλαβα με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο προχθές και δεν έχω προλάβει ακόμη να την μελετήσω επαρκώς την μελέτη, Θα ζητήσω την υπομονή σας, αγαπητοί αναγνώστες, μέχρι την επόμενη Τετάρτη. Βεβαίως το ΤΕΕ ανησύχησε για τον κίνδυνο απώλειας 1000 θέσεων στάθμευσης και ορθώς επεσήμανε το γεγονός, αλλά αυτό βεβαίως θα συμβεί εφ’ όσον διατηρηθούν ελεύθερες σε λειτουργία οι προβλεπόμενες λωρίδες ποδηλάτου στην άσφαλτο, στην δεξιά πλευρά των οδών ανά ζεύγη – κάτι που εμένα δεν μου φαίνεται και πολύ πιθανό, κρίνοντας από τα μέχρι τούδε δεδομένα.
Την επόμενη φορά, λοιπόν, θα πούμε περισσότερα και επί αυτού. Τρέχουν τα γεγονότα, τρέχουμε κι εμείς, η πρωτιά προκύπτει κατά περίπτωση.
Είπα τρέχουμε, και θυμήθηκα τον καλό δρόμο Βόλου-Βελεστίνου, τον οποίο συχνοπερνάμε τον τελευταίο καιρό. Με το εργοτάξιο πάντοτε στην θέση του και με τα «σαμαράκια» στο παραμένον τμήμα επίσης στην θέση τους. Και, φυσικά, δεν τρέχουμε, ούτε επιθυμητό αλλά ούτε και δυνατό είναι. Στο παρακείμενο εργοτάξιο, όπου η εκσκαφή σε κάποια σημεία έχει φτάσει και τα 1,50-2,00 μέτρα, δεν παρατηρούμε «ζωντάνια». Και ο καιρός περνάει, χρήσιμο θα ήταν να μαθαίναμε, οι πολίτες-οδηγοί, γιατί υπάρχει αυτή η καθυστέρηση σ’ αυτό το ταλαίπωρο κομμάτι αυτού του εξαιρετικού δρόμου.
Κι από το ένα στο άλλο, αυτό το πλέγμα δρόμων γύρω από το Βελεστίνο είναι, κατά πάσαν πιθανότητα, το πιο μπερδεμένο σ’ ολόκληρη την Ελλάδα. Δεκάδες πληροφοριακές πινακίδες, και παρ’ όλα αυτά μπορείς να χαθείς πολύ εύκολα. Αν πεις δε για τους χαρακτηρισμούς των οδικών τμημάτων, έχουμε απ’ όλα. Έχουμε και μια σιδηροδρομική γραμμή μέσα σ’ όλο αυτό το σύμπλεγμα και τα πράγματα μπερδεύονται ακόμη περισσότερο. Και σωτηρία δεν υπάρχει. Έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί οι κόμβοι, ανισόπεδοι και ισόπεδοι, κι έτσι όπως είναι οι παρόδιες εξυπηρετήσεις, δεν βλέπω να γίνεται τίποτε, έτσι θα κινούμαστε εσαεί σ’ αυτή τη γειτονιά. Αν δεν βγάζετε άκρη από την διπλανή εικόνα, δείτε την περιοχή στο Google Earth, ένα πραγματικά πάρα πολύ χρήσιμο εργαλείο των ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Και να προσέχετε την υγεία σας. Γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 15.03.2017)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου