Κυριακή 2 Απριλίου 2017

κυκλο-φ-οριακα 883 29 Μαρτίου 2017

το βουνό κατέβηκε στον δρόμο


Καλημέρα συμπολίτες και απανταχού αναγνώστες! Η αγαπημένη σας στήλη είναι εδώ, το Πάσχα πλησιάζει, όλα θα πάνε καλά και μην σας πτοούν κάτι παλιοψιλοσυννεφιές – η Άνοιξη, όπως είπαμε, ήρθε και θα μείνει, κάποιοι βούτηξαν ήδη στα νερά του Αιγαίου.
Το οποίο Αιγαίο το επισκεφτήκαμε κι εμείς την περασμένη Κυριακή και μαζί επισκεφτήκαμε και την μεγάλη κατολίσθηση στον περιφερειακό δρόμο του Αη Γιάννη. Θηρίο η φύση, ελάχιστος ο άνθρωπος, αγαπητοί μου, δέκα μέρες τώρα παλεύουν μηχανήματα και άνθρωποι. Να ευχόμαστε μόνο να τελειώσει εκεί η όλη ιστορία, να μην κατέβει κι άλλο βουνό στον δρόμο. Στον ίδιο τόπο υπάρχει και η άλλη χρονίζουσα ιστορία, αυτή με το κατεστραμμένο λιμάνι, που φαίνεται ότι βαίνει προς θεραπείαν, επιτέλους, θα τα πούμε την επόμενη φορά.
Πέρασε και η Εθνική Επέτειος (κάπου το είδα γραμμένο επαίτειος, και σκέφτηκα μήπως η λέξη ετυμολογείται από το ρήμα επαιτώ…) πάλι δεν είδα σημαίες να κυματίζουν στα βολιώτικα μπαλκόνια. Στα λόγια μόνο, στα καφενεία και στα φατσοβιβλία είναι η Ελλάδα μεγάλη και τρανή, και πολύ καμαρώνουμε που την γαλανόλευκη την τιμά ο Γιάννης Αντετοκούμπο, αλλά εμείς οι γηγενείς την σημαία μάλλον ούτε καν στο ντουλάπι δεν την έχουμε – αν κάνω λάθος ας με διαψεύσουμε την επόμενη φορά, σιμά-κοντά είναι το Σάββατο 28 Οκτωβρίου 2017.
Το πάρα πολύ σημαντικό θέμα των ημερών είναι η ολοκλήρωση της παράκαμψης της κοιλάδας των Τεμπών και των στροφών του Πλαταμώνα, τα εγκαίνια της οποίας θα κάνει ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας την Δευτέρα 3 Απριλίου 2017. Πραγματικά ιστορική στιγμή, θεωρούμε εμείς, αναλογιζόμενοι τους νεκρούς αυτής της διαδρομής και τις υποσχέσεις πρωθυπουργών και υπουργών από το 1986 μέχρι το 2015. 25 χιλιόμετρα διαδρομής, 14 χλμ δρόμος και 11 χλμ σε τρεις (3) σήραγγες. Με κόστος διοδίων αυξημένο μόνο κατά 0,40 € σχετικά με το σήμερα. Δηλαδή, για ένα Ι.Χ. το κόστος Βόλος-Θεσσαλονίκη από 12,60 € που είναι σήμερα θα γίνει 13,00 € (με επιστροφή 26,00 €). Αντίστοιχα, το Αθήνα-Θεσσαλονίκη από 30,45 € θα γίνει 30,85 € (με επιστροφή 61,70 €). Τα νούμερα είναι ακριβέστατα, κι αν διαβάσετε ή ακούσετε κάτι άλλο, κάπου αλλού, είναι ψέμα, από τα γνωστά ψέματα της «προπαγάνδας». Αυτό είναι, τα διόδια ήταν έτσι κι αλλιώς ακριβά, όμως το έργο είναι εξαιρετικό, ο χρόνος ταξιδιού μειώνεται κατά πολύ και η οδική ασφάλεια αυξάνεται στο απόλυτο.

Και δεν είναι μόνο αυτό το έργο αυτοκινητοδρόμων που παραδίνεται και θα εγκαινιαστεί από τον ίδιο Πρωθυπουργό: πριν το Πάσχα ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου-Πατρών και στην συνέχεια ο Κεντρικής Ελλάδας (ή Ε65, ένα τμήμα της σύνδεσης Λαμίας-Παναγιάς, δηλ. ΠΑΘΕ-Εγνατίας Οδού) και η Ιονία Οδός (Γιάννενα-Αντίρριο) – ειλικρινά το λέω, αγαπητοί μου, ως συγκοινωνιολόγος και ως άνθρωπος δεν πίστευα ότι μέσα στις συνθήκες οικονομικής κρίσης που περνάει η χώρα θα ήταν δυνατόν να ολοκληρωθούν αυτά τα έργα, που κάποτε τα θεωρούσαμε έργα «επιστημονικής φαντασίας», ακόμη κι όταν ξεκίνησαν να υπογράφονται οι πρώτες συμβάσεις παραχώρησης, το 2007.
Βέβαια ξέρω ότι εσείς έχετε γίνει «εξπέρ» στην παράκαμψη των διοδίων όταν μετακινείστε με το Ι.Χ. σας, κι εγώ που τα γράφω αυτά και πηγαίνω συχνά-πυκνά στην Λάρισα όλο απ’ τον παλιό πάω, για να γλυτώσω τα διόδια, ψέματα να μη λέω. Τι να κάνουμε όλοι μας, ας όψεται η ανάγκη! Όμως η ασφάλεια και η άνεση όλων αυτών των (παρα)δρόμων δεν συγκρίνεται με αυτή των πιο σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων της Ευρώπης, όπως είναι οι δικοί μας.
Στην πόλη, διάβασα δύο «ανοικτές επιστολές»: η μία αναφέρεται στους κινδύνους από το RDF και η άλλη στην καταστροφή της οδού Καραμπατζάκη (έχω αποφασίσει πως πρέπει να λέω τα πράγματα με το όνομά τους και δεν μπορώ, πλέον, να βαφτίζω το κρέας ψάρι, κάτι που εξακολουθούν να κάνουν πολλοί σ’ αυτή την πόλη, είτε από άγνοια, είτε, συνηθέστερα, από σκοπού…). Υπάρχει και το ζήτημα με τις χημειοθεραπείες στο Νοσοκομείο, με βάση το οποίο έχουμε ήδη καταλήξει στην πλήρη απαξίωση της Υγείας στην Ελλάδα, ο Θεός βοηθός μας.
Υπάρχουν και Ποδηλατόδρομοι. Νέο δίκτυο. Πρόκειται για την 8η, μάλιστα, την όγδοη μελέτη ποδηλατοδρόμων σε τούτον τον όμορφο τόπο. Έχουμε από το 1991 που προσπαθούμε (;) να βρούμε ασφαλείς διαδρομές για το ποδήλατο στην λεγόμενη ποδηλατούπολη, και δεν το καταφέρνουμε, συμπολίτες. Κι εγώ, μετά από τρεις δεκαετίες που πάλεψα, ως ποδηλάτης, για τα ζητήματα του ποδηλάτου, έχω καταλήξει πια στο οριστικό συμπέρασμα ότι αυτή η πόλη δεν το θέλει το ποδήλατο. Κανείς δεν ενδιαφέρεται για την κίνησή του πέρα από την παραλία όπου γίνονται ωραίες ανοιξιάτικες βόλτες. Όλα τα υπόλοιπα είναι υποκρισία. Υποκρισία από όλες τις πλευρές, τόσο από την εκτελεστική εξουσία (εν προκειμένω τον Δήμο) όσο και από τις ίδιες τις ομάδας πληθυσμού που υποτίθεται ότι ενδιαφέρονται. Είμαι έτοιμος και διατίθεμαι ανά πάσα στιγμή να τα συζητήσω όλα αυτά με οποιονδήποτε, είτε δημόσια, είτε και κατ’ ιδίαν.
Μας έφαγε η επικαιρότητα, την άλλη φορά περισσότερα. Γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 29.03.2017)

1 σχόλιο: