Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2017

κυκλο-φ-οριακα 904 25 Οκτωβρίου 2017

ένα ακόμη "γεφύρι Άρτας" στην Μαγνησία ...


Την Κυριακή παραλίγο θα κάναμε θαλασσινό μπάνιο (πάρα πολλοί έκαναν, και εκτέθηκαν με τις φωτογραφίες τους στο φατσοβιβλίο…), την Δευτέρα τραγουδούσαμε «απόψε φθινοπώριασε και τα’ όνειρο ξεθώριασε, καρδιά μου κάνε υπομονή κι ο ήλιος θα ξαναφανεί» (Μ.Χατζιδάκις, Ν.Γκάτσος, Μ.Μητσιάς, «Της γης το χρυσάφι», 1970), την Τρίτη, λες και πείστηκε απ’ το τραγούδι μας, ο ήλιος ξαναφάνηκε περίλαμπρος και το μόνο που έμεινε πίσω είναι σταγόνες ξεραμένης λάσπης πάνω στα αυτοκίνητα, καθώς το πρωτοβρόχι δεν ήταν αρκετά δυνατό για να ξεπλύνει τις σκόνες της ατμόσφαιρας. Καλημέρα συμπολίτες!
Έφτασε η εθνική επέτειος και οι μετεωρολόγοι (έχουν γίνει κι αυτοί πολλοί σαν τους κόκκους της άμμου, και διαγκωνίζονται ποιος θα μας ενημερώσει πρώτος και καλύτερος…) έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά και συμπέρασμα δεν βγάζουν. Θα δούμε με τι καιρό θα γίνει η παρέλαση, στην οποία παρέλαση, να σας θυμίσω, δεν θα υπάρχουν κάγκελα και οι σημαιοφόροι των δημοτικών σχολείων θα έχουν κληρωθεί ανάμεσα σε όλους και όλες, μαθητές και μαθήτριες, της 6ης τάξης. Για να μην ξεχνάμε, συν-πολίτες τι περνάμε σε τούτη τη χώρα της τηλεοπτικής εθνικοφροσύνης, που την ίδια στιγμή δεν θεωρεί σκόπιμο να εκφραστεί με μια ελληνική σημαία στο μπαλκόνι.

Γράφαμε την προηγούμενη φορά ωραία πράγματα σχετικά με τους μεγάλους δρόμους που συνδέουν τον Βόλο και το Πήλιο με τον παραέξω κόσμο. Και κλείναμε το σημείωμα με την φράση «Απλώς, να παρακαλάμε να τελειώσει γρήγορα ο δρόμος Βόλου-Βελεστίνου και όλα θα πάνε μια χαρά.» Παρακαλάμε, που λέτε, αλλά στον δρόμο τίποτε δεν κινείται.
Αναφορικά με το έργο, στις αρμόδιες ιστοσελίδες/εφημερίδες διαβάζουμε τον Φεβρουάριο 2016: «Προχωρά η διαγωνιστική διαδικασία για το έργο "Βελτίωση οδικού τμήματος Α/Κ Βελεστίνου-Βόλος από ΧΘ 0,489 μέχρι ΧΘ 3,489". Φορέας Υλοποίησης είναι η Περιφέρεια Θεσσαλίας. Η δημοπράτηση έγινε στις 19 Ιανουαρίου 2016 και συγκέντρωσε υψηλό ενδιαφέρον. Από τη διαδικασία των προσφορών μειοδότησε η εταιρεία ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΑΤΕΒΕ με ποσοστό έκπτωσης 59,28%. Το κόστος του έργου είναι 9,2 εκ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ). Η διάρκεια υλοποίησης των εργασιών είναι 24 μήνες από την ανάθεση της σύμβασης. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 και συγκεκριμένα μέσω του Ε.Π. Περιφέρειας Θεσσαλίας 2014-2020 με συγχρηματοδότηση ΕΤΠΑ. Με την ολοκλήρωση του έργου βελτιώνεται σημαντικά η οδική ασφάλεια και αναβαθμίζεται το υπόψη οδικό τμήμα λόγω της εξάλειψης των υφιστάμενων φθορών του οδοστρώματος, της βελτίωσης του οδοφωτισμού και της ασφάλισης και αυξάνεται το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας από 60km/h σε 90 km/h.
Αντικείμενο της παρούσας εργολαβίας αποτελεί η καθαίρεση και ανακατασκευή μέρους του οδικού τμήματος που συνδέει το Βελεστίνο με τον αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε. και την πόλη του Βόλου για την εξάλειψη των φθορών (υβώματα, κυματώσεις) που παρατηρούνται στο οδόστρωμα του εν λόγω οδικού τμήματος, μήκους 3 km και συγκεκριμένα από τη Χ.Θ. 0+489 (ύψος των στρατιωτικών εγκαταστάσεων της ΠΕΒ) έως τη Χ.Θ. 3+489 (ύψος των βιομηχανικών εγκαταστάσεων της Θεσσαλικής Χαλυβουργίας).
Η κατασκευή του έργου περιλαμβάνει την καθαίρεση τμήματος του προβληματικού επιχώματος της αρτηρίας, (πάχους 2,24 m κάτω από την ερυθρά της οδού) και η ανακατασκευή της από αρχής, με εφαρμογή των ισχυουσών προδιαγραφών υλικών και κατασκευής έργων οδοποιίας, τη σήμανση-ασφάλιση και τον ηλεκτροφωτισμό του. Το προς ανακατασκευή οδικό τμήμα, μετά τη βελτίωσή του, θα έχει τα ίδια γεωμετρικά χαρακτηριστικά με αυτά της υφισταμένης οδού. Δηλαδή 4 λωρίδες κυκλοφορίας (δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση) πλάτους 3,75 μ. η κάθε μία και Λωρίδες Εκτάκτου Ανάγκης (ΛΕΑ) πλάτους 2,5 μ., οι οποίες διαχωρίζονται με κεντρική νησίδα πλάτους 3,00 μ.»
Ποια είναι τα βασικά σημεία από τα παραπάνω; α) η ανακατασκευή γίνεται σε μήκος 3 χιλιομέτρων, από το ΠΕΒ ως την Χαλυβουργία, τέλος β) η ανακατασκευή φτάνει σε βάθος 2,24 μ. (ούτε καν 2,25, δηλαδή…) διότι όλο το πρόβλημα του δρόμου ήταν, εξ αρχής, η υπόβαση, τα στρώματα των αδρανών υλικών πολύ κάτω από την άσφαλτο γ) ο εργολάβος έχει δώσει έκπτωση σχεδόν 60% στην προβλεπόμενη στα σχετικά τεύχη δημοπράτησης αξία του όλου έργου, προϋπολογισμού 9,2 εκ. ευρώ. Τόσο μεγάλες εκπτώσεις κάποτε δεν γίνονταν δεκτές, τώρα οι νόμοι υποχρεώνουν την διοίκηση να τις δεχτεί. Από τον Απρίλιο 2017 ο εργολάβος ζητούσε επιπλέον χρήματα και η Περιφέρεια ορθώς αρνούνταν, δεν ξέρω τι καθεστώς υπάρχει αυτή την στιγμή δ) ο χρόνος περαίωσης είναι 24 μήνες, το έργο ξεκίνησε τον Μάρτιο 2016, άρα θα πρέπει να ολοκληρωθεί την Άνοιξη του 2018 (που δεν το βλέπω…).
Βόηθα Παναγιά, που λέτε. 60% έκπτωση σε ένα τέτοιο έργο, όπου κανείς σκάβει ψάχνοντας να βρει και να απαλείψει τις αιτίες κάποιων καθιζήσεων του εδάφους, και στη συνέχεια να αντικαταστήσει τόνους και τόνους αδρανών υλικών (χαλίκια διαφόρων διαμετρημάτων), είναι τρέλα πραγματική. Το παρακολουθούμε.
Χρόνια Πολλά στους Δημητράδες και στις Δήμητρες, να ζήσουν να μας χαίρονται. Γεια σας.
(δημοσιεύτηκε στην βολιώτικη "Θεσσαλία" την Τετάρτη 25.10.2017)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου